Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det beste er Gigabyte sitt Windforce kort? Usikker på om jeg skulle kjøpt et slikt et eller ventet til 800-serien, har 580 GTX nå.

http://www.komplett.no/gigabyte-geforce-gtx-780ti-3gb-physx/804509

Nei, det beste kortet er EVGA 780 Ti Classified Kingpin Edition :p

GB kortet har kansje høyest fabrikkklokk men det betyr ingen ting. Jeg har 2 stk EVGA 780 Ti Classified med vannkjøling og spiller BF4 på 1350/1950 MHz på 1,3 vcore

Lenke til kommentar

Har du link til det på norsk nettbutikk?

kingpin kortet får du ikke tak i andre steder enn i EVGA sin nettbutikk i USA eller EU og de blir fort utsolgt når de kommer på lager. MEN 780 Ti Classified er nesten like bra og det får du tak i hos Digitalimpuls.no evt. Komplett

Er egentlig kingpin bedre enn ti classified på vann eller luft ?

Lenke til kommentar

Har du link til det på norsk nettbutikk?

kingpin kortet får du ikke tak i andre steder enn i EVGA sin nettbutikk i USA eller EU og de blir fort utsolgt når de kommer på lager. MEN 780 Ti Classified er nesten like bra og det får du tak i hos Digitalimpuls.no evt. Komplett

Er egentlig kingpin bedre enn ti classified på vann eller luft ?

?

Kingpin har muligens litt strengere sortering av kjerner, samt en ytterligere kraftigere strømforsyning/flere tilkoblinger. Og færre sperrer, som f.eks spenning.

Disse fordelene har du uansett om du kjører luft, vann eller LN2. Men at du ikke får utnyttet noe særlig av potensialet på luft er vel i og for seg sant. (bortsett fra sjansen om mer effektiv chip) Men det samme gjelder jo også Classy VS vanlilla 780Ti. Jo bedre kjøling du har, jo mer vil bedre strømforsyning og høyere spenning ha noe å si.

Jeg ville aldri vurdert Kingpin-utgaven om du skal kjøre luft. Da vil Classy holde mer enn nok til å utnytte GK110-GPUen. .

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Kingpin har muligens litt strengere sortering av kjerner, samt en ytterligere kraftigere strømforsyning/flere tilkoblinger. Og færre sperrer, som f.eks spenning.

Disse fordelene har du uansett om du kjører luft, vann eller LN2. Men at du ikke får utnyttet noe særlig av potensialet på luft er vel i og for seg sant. (bortsett fra sjansen om mer effektiv chip) Men det samme gjelder jo også Classy VS vanlilla 780Ti. Jo bedre kjøling du har, jo mer vil bedre strømforsyning og høyere spenning ha noe å si.

En chip som klokker bra på luft trenger ikke nødvendigvis å gjøre det samme med ekstrem-kjøling, de beste ln2-klokkerne er jo de brikkene som lekker mest og de vil naturligvis ha den høyeste varmeproduksjonen av utvalget på luft. Med mindre man planlegger å kjøre på med ln2 vil classy alltid være det mer "fornuftige" valget.

Spørs om jeg ikke skulle dratt til med et GTX 780 Ti altså, hadde vært morro! Spørsmålet er bare hvilket kort jeg evt. skulle kjøpt.

780 Ti Classy er det eneste 780 Ti som er verdt prislappen, hvis ikke kan du like godt kjøpe et vanlig 780 eller R9 290.

Hva mener dere om å vente til 800-serien eller handle 780 ti nå?

Hvis du er ute etter et godt kjøp ser du på helt feil kort i det minste, med mindre du har tvangslidelser som sier du ha toppmodellen eller liker å knive om beste score i 3DMark vil jeg anbefale deg å kjøpe et 780 Classy eller R9 290. Det er en rimelig sinnsvak pris når du tenker på at et 780 Ti Classy knapt leverer 30% ekstra ytelse over et 290 til tross for at prisen er dobbelt så høy.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...