Mydog Skrevet 11. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2014 Kjekk liste over non ref 780 Ti kort http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-geforce-gtx-780-ti-custom-card-roundup Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) Så det beste er Gigabyte sitt Windforce kort? Usikker på om jeg skulle kjøpt et slikt et eller ventet til 800-serien, har 580 GTX nå. http://www.komplett.no/gigabyte-geforce-gtx-780ti-3gb-physx/804509 Endret 12. februar 2014 av Selvin Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 Så det beste er Gigabyte sitt Windforce kort? Usikker på om jeg skulle kjøpt et slikt et eller ventet til 800-serien, har 580 GTX nå. http://www.komplett.no/gigabyte-geforce-gtx-780ti-3gb-physx/804509 Nei, det beste kortet er EVGA 780 Ti Classified Kingpin Edition GB kortet har kansje høyest fabrikkklokk men det betyr ingen ting. Jeg har 2 stk EVGA 780 Ti Classified med vannkjøling og spiller BF4 på 1350/1950 MHz på 1,3 vcore Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 Har du link til det på norsk nettbutikk? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 EVGA 780 Ti Classified KingPin har ikke kommet til Norge enda, men du får kjøpt vanlig Classified til 6400kr, som også er veldig bra. Hvis du ikke har planer om noe særlig overklokking, kan du gå for ASUS GTX 780 Ti. Koster en 500-lapp mindre, og den har vel også noe lavere støynivå. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 Har du link til det på norsk nettbutikk? kingpin kortet får du ikke tak i andre steder enn i EVGA sin nettbutikk i USA eller EU og de blir fort utsolgt når de kommer på lager. MEN 780 Ti Classified er nesten like bra og det får du tak i hos Digitalimpuls.no evt. Komplett Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 Har du link til det på norsk nettbutikk? kingpin kortet får du ikke tak i andre steder enn i EVGA sin nettbutikk i USA eller EU og de blir fort utsolgt når de kommer på lager. MEN 780 Ti Classified er nesten like bra og det får du tak i hos Digitalimpuls.no evt. Komplett Er egentlig kingpin bedre enn ti classified på vann eller luft ? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) Har du link til det på norsk nettbutikk? kingpin kortet får du ikke tak i andre steder enn i EVGA sin nettbutikk i USA eller EU og de blir fort utsolgt når de kommer på lager. MEN 780 Ti Classified er nesten like bra og det får du tak i hos Digitalimpuls.no evt. Komplett Er egentlig kingpin bedre enn ti classified på vann eller luft ? ? Kingpin har muligens litt strengere sortering av kjerner, samt en ytterligere kraftigere strømforsyning/flere tilkoblinger. Og færre sperrer, som f.eks spenning. Disse fordelene har du uansett om du kjører luft, vann eller LN2. Men at du ikke får utnyttet noe særlig av potensialet på luft er vel i og for seg sant. (bortsett fra sjansen om mer effektiv chip) Men det samme gjelder jo også Classy VS vanlilla 780Ti. Jo bedre kjøling du har, jo mer vil bedre strømforsyning og høyere spenning ha noe å si. Jeg ville aldri vurdert Kingpin-utgaven om du skal kjøre luft. Da vil Classy holde mer enn nok til å utnytte GK110-GPUen. . Endret 12. februar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) kingpin har en ekstra 6pin som kan gi enda mer strøm til kortet. Er bra hvis man klokker med ln2 og har høy spenning. Endret 12. februar 2014 av samye83 Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 Hva mener dere om å vente til 800-serien eller handle 780 ti nå? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 Lenge å vente på noe toppkort på maxwell. Ikke forventer jeg den største ytelsesøkningen i toppsjiktet heller. (selv om ytelse per watt sikkert vil gå greit opp) Om du synes det er greit å vente er jo helt opp til deg og hvor godt fornøyd du er med det du har fra før av. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 Spørs om jeg ikke skulle dratt til med et GTX 780 Ti altså, hadde vært morro! Spørsmålet er bare hvilket kort jeg evt. skulle kjøpt. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 Spørs om jeg ikke skulle dratt til med et GTX 780 Ti altså, hadde vært morro! Spørsmålet er bare hvilket kort jeg evt. skulle kjøpt. Om du skal klokke så EVGA 780 TI Classy om ikke Asus Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 Ser at Komplett har et par demo Classified på lager til 6120,- Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 Ser at Komplett har et par demo Classified på lager til 6120,- Kjør på da Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 Kingpin har muligens litt strengere sortering av kjerner, samt en ytterligere kraftigere strømforsyning/flere tilkoblinger. Og færre sperrer, som f.eks spenning. Disse fordelene har du uansett om du kjører luft, vann eller LN2. Men at du ikke får utnyttet noe særlig av potensialet på luft er vel i og for seg sant. (bortsett fra sjansen om mer effektiv chip) Men det samme gjelder jo også Classy VS vanlilla 780Ti. Jo bedre kjøling du har, jo mer vil bedre strømforsyning og høyere spenning ha noe å si. En chip som klokker bra på luft trenger ikke nødvendigvis å gjøre det samme med ekstrem-kjøling, de beste ln2-klokkerne er jo de brikkene som lekker mest og de vil naturligvis ha den høyeste varmeproduksjonen av utvalget på luft. Med mindre man planlegger å kjøre på med ln2 vil classy alltid være det mer "fornuftige" valget. Spørs om jeg ikke skulle dratt til med et GTX 780 Ti altså, hadde vært morro! Spørsmålet er bare hvilket kort jeg evt. skulle kjøpt. 780 Ti Classy er det eneste 780 Ti som er verdt prislappen, hvis ikke kan du like godt kjøpe et vanlig 780 eller R9 290. Hva mener dere om å vente til 800-serien eller handle 780 ti nå? Hvis du er ute etter et godt kjøp ser du på helt feil kort i det minste, med mindre du har tvangslidelser som sier du må ha toppmodellen eller liker å knive om beste score i 3DMark vil jeg anbefale deg å kjøpe et 780 Classy eller R9 290. Det er en rimelig sinnsvak pris når du tenker på at et 780 Ti Classy knapt leverer 30% ekstra ytelse over et 290 til tross for at prisen er dobbelt så høy. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2014 Nvidia GeForce 334.89 WHQL http://us.download.nvidia.com/Windows/334.89/334.89-desktop-win8-win7-winvista-64bit-international-whql.exe Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 18. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2014 For dere som skulle være interesserte, Asus lanserer nå GTX Titan Black. http://www.sweclockers.com/nyhet/18325-nvidia-lanserar-geforce-gtx-titan-black Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2014 (endret) For dere som skulle være interesserte, Asus lanserer nå GTX Titan Black. http://www.sweclockers.com/nyhet/18325-nvidia-lanserar-geforce-gtx-titan-black Titan black fra de fleste merker er lagt ut for salg på komplett.no Samme pris som titan kosta for akkurat ett år siden.https://www.komplett.no/search?q=titan+black Endret 18. februar 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 18. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2014 Review av TITAN BLACK, helt opp til 4-way SLI http://nl.hardware.info/reviews/5230/nvidia-geforce-gtx-titan-black-review-incl-2-way--3-way--4-way-sli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå