Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig spent på pris og tilgjengelighet her til lands. Har ventet på denne generasjonen en stund nå da mitt HD5850 både bråker utrolig mye (vifta drar borti, har støvblåst den) og ikke lenger drar de spillene jeg ønsker på den nye 1440p skjermen min.

Skal se om jeg ikke klarer å sitte på gjerdet til august en gang, og satser på at den værste stormen har lagt seg og at prisene har kommet litt nedover om mulig. Gir jo også bedre utvalg av modeller.

Lenke til kommentar
Kjøp ett 670 til eller vent på 8xx/9xxx seriene er mitt tips :-)

Jeg SLIer aldri (har ikke sett nytten, har stort sett ikke hatt plass), så da blir det å vente - jeg har stort sett hoppet over 1, ofte 2 GPU-generasjoner (kjøper ny PC ca. hvert 5. år), så det måtte bare være hvis det nå kommer noe "ekstremt" mye bedre. :)

Unntaket må være da jeg gikk fra Geforce 2 MX 400 til Geforce 3 TI 200 - men der tror jeg "ekstremt mye bedre" faktisk var tilfellet. :green:

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Er veldig spent på pris og tilgjengelighet her til lands. Har ventet på denne generasjonen en stund nå da mitt HD5850 både bråker utrolig mye (vifta drar borti, har støvblåst den) og ikke lenger drar de spillene jeg ønsker på den nye 1440p skjermen min.

Skal se om jeg ikke klarer å sitte på gjerdet til august en gang, og satser på at den værste stormen har lagt seg og at prisene har kommet litt nedover om mulig. Gir jo også bedre utvalg av modeller.

kan vær lurt å følge med på komplett. når Titan kom- kjørte dem et tilbud på 6995 for gigabyte modellen en helg. samme gjor dem med BenQ xl2411t skjermen- times tilbud til 1690- eg kjøpte den til den prisen

Lenke til kommentar

Jeg tror det kommer til å være mange Titan-eiere som blir butthurt når de ser 780-resultatene i morgen.

Jeg for min del vil ikke bli "butthurt" om 780 ligger like bak Titan. Vil jo være det samme som å si at 680-eiere ble det da det viste seg at 670 ikke var så mye dårligere enn 680. Eller hur?

Dessuten kjøper man jo de skjermkortene man ha lyst på, nesten uansett pris.

Lenke til kommentar

Jeg for min del vil ikke bli "butthurt" om 780 ligger like bak Titan. Vil jo være det samme som å si at 680-eiere ble det da det viste seg at 670 ikke var så mye dårligere enn 680. Eller hur?

Dessuten kjøper man jo de skjermkortene man ha lyst på, nesten uansett pris.

Selvfølgelig vet jeg at mange ikke vil bli det, jeg bare påpeker at det er ikke alle som er like erfarne innen hardware-verden ;)

Lenke til kommentar

780 og Titan er såpass like at jeg ikke trenger å se noe mer enn bekreftede specs for å naile ytelsen til 780 GTX. Tester i seg selv blir nesten overflødige. Men alltids greit å få ting bekreftet. :)

Pluss i margen for 8-pin bakerst og så 6-pin. Hadde kortet vært 10,5" langt (samme som Titan) så hadde det vært toppkarakter. :D (samme dimensjoner som GTX 480)

Ja, for da sparer jeg noen timer på å produsere nytt kobberrør som strømleder. :w00t:

Derimot så skriver de i artikkelen:

The dimensions are 12.9 x 9.5 x 2.9 inches.

Og de tallene kan jo umulig stemme, da kortet ikke hadde passet i noen som helst PC. (25cm høyt og 32cm langt er drøyt. :p )

Og så nevner de:

Height: 111.2mm

Length: 254mm

Altså 10", som blir akkurat litt mindre enn jeg hadde håpet på.

Lenke til kommentar

780 og Titan er såpass like at jeg ikke trenger å se noe mer enn bekreftede specs for å naile ytelsen til 780 GTX. Tester i seg selv blir nesten overflødige. Men alltids greit å få ting bekreftet. :)

Pluss i margen for 8-pin bakerst og så 6-pin. Hadde kortet vært 10,5" langt (samme som Titan) så hadde det vært toppkarakter. :D (samme dimensjoner som GTX 480)

Ja, for da sparer jeg noen timer på å produsere nytt kobberrør som strømleder. :w00t:

Derimot så skriver de i artikkelen:

googla etter noe iste om fasekjøling, og så kom eg over din homemade kasse som du driver å jobber med ;)

heftig at du har så mye interesse for dette :):thumbup::thumbs::dremel:

Vil 780gtx være tilgjengelig på f.eks. komplett.no fra og med i morgen i en eller anne variant? Mulig det er ett meningsløst/vanskelig spørsmål...

om ikke imorgen. kansje det er bare snakk om dager :)

etter det eg har lest, så lanseres kortet med referanse kjøler først, så noen uker senere kommer det kort med "egne " kjøler,, av typen Asus Direct Cu 2. Arrester meg om eg har lest feil noen :p

Lenke til kommentar

googla etter noe iste om fasekjøling, og så kom eg over din homemade kasse som du driver å jobber med ;)

heftig at du har så mye interesse for dette :):thumbup::thumbs::dremel:

Hehe, ja du kan vel godt si jeg brenner for faget. ;)

De fleste stopper nok på custom vannkjøling, fordi det er komplekst nok, eller fordi de går lei etter det.

Men det var ikke nok for min del. :D

Eller generelt så viser jeg interesse for det meste prosessor som foregår her i verden (alt fra raketter, kvantefysikk, thermodynamikk, sensorikk, menneskets anotomi etc.), og skulle så veldig gjerne lært mer om alt.

Men siden det ikke går, da hjernen min er en sterkt begrensning. :closedeyes: Selv om elektro nok er det mest spennende. :w00t:

Lenke til kommentar

Hehe, ja du kan vel godt si jeg brenner for faget. ;)

De fleste stopper nok på custom vannkjøling, fordi det er komplekst nok, eller fordi de går lei etter det.

Men det var ikke nok for min del. :D

Eller generelt så viser jeg interesse for det meste prosessor som foregår her i verden (alt fra raketter, kvantefysikk, thermodynamikk, sensorikk, menneskets anotomi etc.), og skulle så veldig gjerne lært mer om alt.

Men siden det ikke går, da hjernen min er en sterkt begrensning. :closedeyes: Selv om elektro nok er det mest spennende. :w00t:

eg stoppa på corsair h100 kjøling :dremel::hmm:

hehe :)

her er en samling av benchmarks tydlegvis- ca 8,5% lavere enn Titan for 780

http://cdn.overclock.net/9/97/97a58353_vstitan.png

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...