kalleklovn12 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hvor finner jeg ny bios til GTX 780 ti som gjør at jeg kan øke volten til 1.35? Har bestilt dette kortet nå + vannbloikk fra Techbay. Lenke til kommentar
DustyDuck Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Klarte du ikke å vente på nextgen da eller ? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Klarte du ikke å vente på nextgen da eller ? Nei. Hehe! Jeg knakk gitt.. Virker ikke som at Maxwell vil være ekstremt uansett. Isåfall blir det ny oppgradering i 2015 med gpu, hk og cpu. Endret 7. januar 2014 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Hvor finner jeg ny bios til GTX 780 ti som gjør at jeg kan øke volten til 1.35? Har bestilt dette kortet nå + vannbloikk fra Techbay.Man må ha classified for å sette opp volt til 1.35 og høyere. sktnet bios gir 1.21v? og høyere powerlimit. Dog man kan bruke msi afterburner llc trikset.. http://www.overclock.net/t/1425102/updated-ab-b18-team-skyn3ts-unlocked-ncp4206-voltage-llc-mod-tool Info finner du på overclock.net under nvidia forumet. Endret 7. januar 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Man må ha classified for å sette opp volt til 1.35 og høyere. sktnet bios gir 1.21v? og høyere powerlimit. Dog man kan bruke msi afterburner llc trikset.. http://www.overclock.net/t/1425102/updated-ab-b18-team-skyn3ts-unlocked-ncp4206-voltage-llc-mod-tool Info finner du på overclock.net under nvidia forumet. Aiaiai! Jaja, får overklokke så langt det går. Blir vel happy uansett tenker jeg! Takk! Kan jeg legge inn Skynet bios? Eller går ikke det?! Endret 7. januar 2014 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Skynet bios funker på alle 780ti.http://www.overclock.net/t/1438886/official-nvidia-gtx-780-ti-owners-club Du tenker på volt Mod 1.3v + LLC disable. Du klarer nok over 1300mhz Endret 7. januar 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Skynet bios funker på alle 780ti.http://www.overclock.net/t/1438886/official-nvidia-gtx-780-ti-owners-club Du tenker på volt Mod 1.3v + LLC disable. Du klarer nok over 1300mhz Den er god. Var det jeg tenkte. Takker! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Du Bør komme med overklokkingsresultater før helgen 1 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Du Bør komme med overklokkingsresultater før helgen I will.. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Skynet bios funker på alle 780ti.http://www.overclock.net/t/1438886/official-nvidia-gtx-780-ti-owners-club Du tenker på volt Mod 1.3v + LLC disable. Du klarer nok over 1300mhz Hmm, hvorfor vil man disable LLC? Det er jo en spesielt hendig funksjon, spesielt når du overklokker CPU. Og på GPUer spesielt så har du jo ikke så alt for høy spenning tilgjengelig, og du vil dermed få ENDA høyere Vdrop på kjernen. Selv så ville jeg vel nesten ha trodd at det var ønskelig med enda mer hissig LLC, kontra å disable den. F.eks; Uten LLC så måtte jeg jo hatt vanvittig høy spenning på CPU, som spesielt ville vært ille ved IDLE. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 GeForce 332.21 WHQL @ guru3D forumet http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=385364 1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Hmm, hvorfor vil man disable LLC? Det er jo en spesielt hendig funksjon, spesielt når du overklokker CPU. Og på GPUer spesielt så har du jo ikke så alt for høy spenning tilgjengelig, og du vil dermed få ENDA høyere Vdrop på kjernen. Selv så ville jeg vel nesten ha trodd at det var ønskelig med enda mer hissig LLC, kontra å disable den. F.eks; Uten LLC så måtte jeg jo hatt vanvittig høy spenning på CPU, som spesielt ville vært ille ved IDLE. Denne modden gjør at du IKKE får mye vdrop. Kepler tåler spenninga fint, så på vannkjølte Titan/780/780Ti er det en fordel at man ikke dropper ned til 1.25v når man har satt 1.3v i AB gitt På de fleste hovedkort får du ikke HØYERE spenning enn du setter, og om du gjør det er det ikke mye. LLC slår jo kun inn ved load, så hvorfor du skulle fått høyere spenning på idle med LLC disabled ser jeg ikke helt. En stram LLC lar jo spenninga være så nærme det du setter i BIOS ved høy load, ikke ved idle-spenning. Endret 7. januar 2014 av DuraN Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Denne modden gjør at du IKKE får mye vdrop. Kepler tåler spenninga fint, så på vannkjølte Titan/780/780Ti er det en fordel at man ikke dropper ned til 1.25v når man har satt 1.3v i AB gitt På de fleste hovedkort får du ikke HØYERE spenning enn du setter, og om du gjør det er det ikke mye. LLC slår jo kun inn ved load, så hvorfor du skulle fått høyere spenning på idle med LLC disabled ser jeg ikke helt. En stram LLC lar jo spenninga være så nærme det du setter i BIOS ved høy load, ikke ved idle-spenning. LLC justerer opp spenninga etter lasten. På de hovedkortene jeg har vært borti så har den aldri prøvd å komme nærmere det du setter i BIOS. Den har bare prøvd å gjette seg til hvor høy V-drop du får på gitt strømtrekk. Den vil aldri justere NED spenningen, for å si det sånn. Kun peise på litt ekstra (altså at spenningen ved regulatoren øker med belastningen) Eksempel: Hvis du har en prosessor som trenger 1,5V for å kjøre 5 GHz stabilt under last, så har du visse scenarioer for å klare dette. Uten LLC: Du må sette vesentlig høyere spenning i BIOS, fordi du vet at spenningen vil falle under last. Du må da kanskje sette opp mot 1,6V, slik at spenningen holder seg over 1,5V under last. Dette gjør at spenningen er mye høyere ved IDLE (en tilstand som trenger mye lavere spenning) enn du egentlig ønsker. Dette sliter prosessoren og sløser med varme. Med LLC (med instillingen satt på "maks"): Da kan du sette en rimelig lav spenning i BIOS. F.eks 1,4V. Som da prosessoren vil holde IDLE. Mens når belastningen går opp, så øker LLC spenningen, og med hissig nok LLC så vil den faktisk øke denne over hva du har satt. Har du beregnet riktig så kan du få den til å gå opp til 1,5V under last. Effektivt, og godt for overklokking. Med LLC (satt til et moderat nivå): Du setter 1,5V i BIOS, og kjører på dette hele tiden. Med korrekt justert LLC så vil Voltdroppen øke like mye som LLC øker spenningen, og resultatet er at spenningen er jevn hele veien. Fint om målet er å nå maks overklokk. Nå er det ikke alle hovedkrot som kan endre hissigheten på LLC så godt, men ikke vært borti at det betyr at spenningsreguleringen gjøres raskere. Kun at den er "dum" og bare peiser på mer etter gitte strømnivåer. Har jeg bare "feil" erfaringer? Eller fungerer det anndereldes på GPUer? Endret 7. januar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 LLC justerer opp spenninga etter lasten. På de hovedkortene jeg har vært borti så har den aldri prøvd å komme nærmere det du setter i BIOS. Den har bare prøvd å gjette seg til hvor høy V-drop du får på gitt strømtrekk. Den vil aldri justere NED spenningen, for å si det sånn. Kun peise på litt ekstra (altså at spenningen ved regulatoren øker med belastningen) Eksempel: Hvis du har en prosessor som trenger 1,5V for å kjøre 5 GHz stabilt under last, så har du visse scenarioer for å klare dette. Uten LLC: Du må sette vesentlig høyere spenning i BIOS, fordi du vet at spenningen vil falle under last. Du må da kanskje sette opp mot 1,6V, slik at spenningen holder seg over 1,5V under last. Dette gjør at spenningen er mye høyere ved IDLE (en tilstand som trenger mye lavere spenning) enn du egentlig ønsker. Dette sliter prosessoren og sløser med varme. Med LLC (med instillingen satt på "maks"): Da kan du sette en rimelig lav spenning i BIOS. F.eks 1,4V. Som da prosessoren vil holde IDLE. Mens når belastningen går opp, så øker LLC spenningen, og med hissig nok LLC så vil den faktisk øke denne over hva du har satt. Har du beregnet riktig så kan du få den til å gå opp til 1,5V under last. Effektivt, og godt for overklokking. Med LLC (satt til et moderat nivå): Du setter 1,5V i BIOS, og kjører på dette hele tiden. Med korrekt justert LLC så vil Voltdroppen øke like mye som LLC øker spenningen, og resultatet er at spenningen er jevn hele veien. Fint om målet er å nå maks overklokk. Nå er det ikke alle hovedkrot som kan endre hissigheten på LLC så godt, men ikke vært borti at det betyr at spenningsreguleringen gjøres raskere. Kun at den er "dum" og bare peiser på mer etter gitte strømnivåer. Har jeg bare "feil" erfaringer? Eller fungerer det anndereldes på GPUer? Tror nok egentlig vi mener det samme, bare med forskjellige ordvendinger. På mitt GTX780 så gjør LLC modden slik at 1.3v i AB blir 1.325v reell spenning. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 hehe, ahh da så. Men ja, er ikke det nøyaktig det man ønsker? Da kunne du jo bare satt ned spenningen til 1,275 for å få 1,3V reelt (ca) som var det du ønsket? Og som en bonus: For hadde du kjørt på med 1,35V så kunne du kanskje fått rundt 1,38V (altså mer enn hva man egentlig har mulighet til) Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 hehe, ahh da så. Men ja, er ikke det nøyaktig det man ønsker? Da kunne du jo bare satt ned spenningen til 1,275 for å få 1,3V reelt (ca) som var det du ønsket? Og som en bonus: For hadde du kjørt på med 1,35V så kunne du kanskje fått rundt 1,38V (altså mer enn hva man egentlig har mulighet til) Ja. Men uten modden får man ganske drøy vdrop, derfor LLC mod. Hva den gjør vet jeg ikke, men det kan jo virke som nV har lagt inn en ganske drøy vdrop under load, hva vet jeg Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Poenget er vel at folk får høyere overklokk med den llc greia, det er jo det som teller Hva den gjør, driter jeg i Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Poenget er vel at folk får høyere overklokk med den llc greia, det er jo det som teller Hva den gjør, driter jeg i Så hvis folk får høyere overklokk med LLC-graia, hvorfor ønsker man å deaktivere den? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Ja. Men uten modden får man ganske drøy vdrop, derfor LLC mod. Hva den gjør vet jeg ikke, men det kan jo virke som nV har lagt inn en ganske drøy vdrop under load, hva vet jeg Nei, jeg skal ikke motsi dere om dere mener det er bra å skru det av. Så da skal jeg la den saken ligge, og stole på at det er bedre å ha den av, selv om jeg ikke helt ser logikken. Endret 7. januar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Så hvis folk får høyere overklokk med LLC-graia, hvorfor ønsker man å deaktivere den? Kanskje den orginalt er på og den overklokker bedre av?? Samma for meg. bruker den ikkje på classy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå