Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du har jo gigabyte 780 ti for 5490 hos netonnet

I know. Men spørsmålet er desverre fortsatt ikke helt besvart. Er det noen forskjell på kortene med unntak av hastighetene? Er det noen forskjell på PCB eller lignende med tanke på leverandører? Klokker noen bedre enn andre (Classy er unntak)? Hvordan er det med "dualbios" hos andre enn Evga?

Lenke til kommentar

I know. Men spørsmålet er desverre fortsatt ikke helt besvart. Er det noen forskjell på kortene med unntak av hastighetene? Er det noen forskjell på PCB eller lignende med tanke på leverandører? Klokker noen bedre enn andre (Classy er unntak)? Hvordan er det med "dualbios" hos andre enn Evga?

Classy har eget design på kortene vet jeg.

Lenke til kommentar

La oss nå si at jeg skal kjøpe gtx 780 ti. Det skal overklokkes. Kan det legges inn ny bios på ALLE kortene slik at volten kan økest til 1.25 feks? Hvilket 780 ti vil være best? (Er kanskje åpenbart at det er classy?) Stor forskjell på Evga gtx 780ti ACX og en "billig" versjon som stock? Det skal under vann.

Ser at GHZ versjonen til Gigabyte har best scores, men det er vel bare pga clockingen på det enkelte kortet? Eller er det også andre ting som er avgjørende?

Alle 780/ti kan unlockes slik at man kan få 1.212v. med en enkel bios flash. Med msi afterburner hack kan man få max av det strømregulatoren klarer, altså ca 1.4 volt. Mener på at det stemmer :)

Forskjellen mellom vanlig og Classified, er at man kan kjøre opp mot 1.5v ! med Evbot og 1.35 med software. :green:

Calssified er har altså en større pcb og ekstra strømkretser. 780ti kingpin edition har tilogmed en ekstra 6 pin kontakt, som gir 8+8+6pin :eek: Dog man kjøper ikkje dette kortet (normalt sett) om man ikkje skal kjøle med LN2. Noe som Kingpin edition er ment for.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Alle 780/ti kan unlockes slik at man kan få 1.212v. med en enkel bios flash. Med msi afterburner hack kan man få max av det strømregulatoren klarer, altså ca 1.4 volt. Mener på at det stemmer :)

Forskjellen mellom vanlig og Classified, er at man kan kjøre opp mot 1.5v ! med Evbot og 1.35 med software. :green:

Ok. Takk for nize svar :p Så alle kortene utenom Classy er faktisk HELT like? Kan jeg da like gjerne gå for et "billig" ti kort og slenge på en vannblokk? Kan vanlig 780 ti også flashes?

Lenke til kommentar

Ok. Takk for nize svar :p Så alle kortene utenom Classy er faktisk HELT like? Kan jeg da like gjerne gå for et "billig" ti kort og slenge på en vannblokk? Kan vanlig 780 ti også flashes?

Alle 780ti kan flashes ja. Så man klarer vel ca 1300mhz+ med vanlige kort på vann :)

updated-for-ab-beta-18-fully-unlocked-ncp4206-voltage-llc-mod-tool

http://www.overclock.net/t/1425102/updated-for-ab-beta-18-fully-unlocked-ncp4206-voltage-llc-mod-tool

Lykke til :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Klokka kortet mitt opp til 1260 stock spenning LN2 BIOS, etter det gidda jeg ikke mer 3DM pga en bug som gjorde at jeg måtte restarte maskina etter hvert run, fordi kortet låste seg på idle clocks. Scora nesten 6k i FS extreme, greit nok det. Må bare få kortet under vann nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...