Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

njah, får vente og se

For å si det sånn, man har sett bilder av retailkort fra Asus, Gigabyte og eVGA. Når man i tillegg tenker på det faktum at 780-PCB'en er tilnærmet lik Titan sin, hvorfor skal nV utvikle en ny referansekjøler?

Lenke til kommentar

For å si det sånn, man har sett bilder av retailkort fra Asus, Gigabyte og eVGA. Når man i tillegg tenker på det faktum at 780-PCB'en er tilnærmet lik Titan sin, hvorfor skal nV utvikle en ny referansekjøler?

http://videocardz.com/41812/evga-geforce-gtx-780-pictured-and-detailed?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=evga-geforce-gtx-780-pictured-and-detailed

hmm, ser pentttttt ut :)

Lenke til kommentar

Referansekortet 780 er visstnok bare 3.3% bak Titan i 3DMark:

http://videocardz.co...rmance-unveiled

Det vil gjøre livet surt for mange Titan eiere vil jeg tro..

EDIT: Slenger med et par tall fra 770 også:

http://videocardz.com/41862/retail-geforce-gtx-770-detailed-and-tested

Hvis 4995,- er norsk utsalgspris for 780 vil jeg tenke 3495-3995,- for 770. Gode tall for de pengene det :)

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

noen so skal streame lanseriongen imorgen

:green:

Jeg hater TTL, ikke bare har han en irriterende dialekt, men han kan jo heller ikke jobben sin. Linus er heller ikke så voldsomt godt informert, men han prøver ikke å skjule det.

Bra det faktisk blir lansering i morgen, gleder meg litt til å se butthurt fra Titan-kjøpere :p

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg hater TTL, ikke bare har han en irriterende dialekt, men han kan jo heller ikke jobben sin. Linus er heller ikke så voldsomt godt informert, men han prøver ikke å skjule det.

Bra det faktisk blir lansering i morgen, gleder meg litt til å se butthurt fra Titan-kjøpere :p

haha! "does your butthurt`? apply Lube to burned area" noe i den duren? :p:rofl:

blir spennende å se tester vertfall :)

Lenke til kommentar
Referansekortet 780 er visstnok bare 3.3% bak Titan i 3DMark: http://videocardz.co...rmance-unveiled Det vil gjøre livet surt for mange Titan eiere vil jeg tro..

Ja vil det virkelig gjøre livet så surt for dem hvis det bare er 3,3% bak i 3DMark, men kanskje 15-20% (tatt ut av luften) i konkrete spill?

Har aldri skjønt helt greia med 3DMark. Har sett eksempler på at Nvidia ligger bak AMD/ATI i spill, men foran i 3DMark. Og selvfølgelig motsatt også da. Leste også for lenge siden at en av de to store (husker ikke hvem), optimaliserte driverne sine for å gjøre det spesielt bra i 3DMark. Det blir jo jævlig dårlig gjort mot dem som utelukkende ser på 3DMark-resultater når dem skal handle skjermkort. Jeg baserer alltid kjøpene mine på tester der jeg ser spillene jeg spiller blir brukt, og handler utifra det. Nyere spill blir testet på både Guru3D, Techspot osv... med en haug av forskjellige kort, og dette er vel mye mer nyttig enn den idiotiske 3DMark-scoren :hmm:

Lenke til kommentar

Ja vil det virkelig gjøre livet så surt for dem hvis det bare er 3,3% bak i 3DMark, men kanskje 15-20% (tatt ut av luften) i konkrete spill?

. Jeg baserer alltid kjøpene mine på tester der jeg ser spillene jeg spiller blir brukt, og handler utifra det. Nyere spill blir testet på både Guru3D, Techspot osv... med en haug av forskjellige kort, og dette er vel mye mer nyttig enn den idiotiske 3DMark-scoren :hmm:

ja, er såvidt enig i den tankegangen. eg venter å ser på hva slags krutt 780 har vs 680, og Titan i spill.

Bf3, Crysis3 som eg spiller mye. Regner med at det vil komme tester fra dem begge.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sjelden tatt meg bryet med å holde øye med kommende hardware pga. evt. bugs osv....men hvis GTX 770 er et "safe bet" og ingen gremlins kommer om jeg kjøper det, hva vil ytelsesforbedringen i praksis (konkrete FPS i spill) være med et GTX 770 mot nåværende GTX 670 DirectCU II 2GB?

Med lavere TDP på GTX 770 blir vel temperaturen ca. den samme.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Nå har jeg sjelden tatt meg bryet med å holde øye med kommende hardware pga. evt. bugs osv....men hvis GTX 770 er et "safe bet" og ingen gremlins kommer om jeg kjøper det, hva vil ytelsesforbedringen i praksis (konkrete FPS i spill) være med et GTX 770 mot nåværende GTX 670 DirectCU II 2GB?

Med lavere TDP er vel temperaturen være ca. det samme.

vent å se vettu :)

Lenke til kommentar

Jeg satte det vel litt på spissen med å si at noen utelukkende bruker 3DMark-resultater i jakten på skjermkort, men føler det blir litt som på gymet, der noen kun ser på hva du tar i benkpress for å bedømme hvor sterk du er... :hm:

"Bro! how much do you bench?" :grumpy::whistle:

skjønner tankegangen, er eg mest opptatt i hva 780 vil yte i spill.

Lenke til kommentar

Fra 60 til 70 fps i beste fall.

"Bro! how much do you bench?" :grumpy::whistle:

skjønner tankegangen, er eg mest opptatt i hva 780 vil yte i spill.

Marginalt mindre enn Titan

Lenke til kommentar

Jeg vil tørre og påstå at det aldri er spesielt mye og hente på bare en generasjon. Det som ikke kjører på en 670 vil nok ikke kjøre merkbart bedre på ett 770.

Kjøp ett 670 til eller vent på 8xx/9xxx seriene er mitt tips :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...