Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, øke med 13 000 000 Hz for hver gang. (ikke at jeg helt så poenget med tabellen når det ikke var satt opp mot spenningen og temperaturen...)

Ikke noe jeg gidder å bry meg om, da jeg som regel har en formening om hvor mye kortet skal klare, og gidder ikke kaste bort tid på f.eks 800-1200 MHz når jeg uansett vet at kortet skal klare 1300-1500 MHz.

Men for nybegynnere så er det vel greit å starte slik.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Litt det, og så er nok ikke en gammel 3Dmark noe spesielt rå på å utnytte en vanvittig rask minnehastighet. ;)
Varierer jo ekstremt på applikasjon hvor mye dette har å si. :)

LOL! Jeg visste Swiftech MCP655 sleit noe jævlig, men dette er bare tragisk. :p
Ble lei av å bare bygge på kabinettet og vente på ny industripumpe, så testet å koble opp PCen til kjøleanlegget. Men er så dårlig flow (til tross for at jeg har utelukket det meste av motstand) at det så vidt renner noe som helst.

Is og frost på inngangsrøret (vanntemp rundt -15 grader) til CPU, og litt under romtemp på utgangsrøret fra skjermkortene. XD Testet 5min med 3Dmark 13, og der ble tempen:
CPU = 30 grader

GPU1 = 22 grader

GPU2 = 54 grader
GPU3 = 99 grader
(gtx 780 classy Tri-SLI)

Har parallellkobling på skjermkortet slik at det blir minst mulig motstand, men med den EKSTREMT lave flowen så er minste motstands vei det samme som korteste vei, og vannet renner jo bare gjennom det ene skjermkortet. :rofl:

Tross maks nedklokking mulig og throttling hele veien gjennom 3Dmark, så klarte maskinen i det minste 10221 poeng på 3Dmark Firestrike Extreme. :w00t::tease:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det går greit, men du bør nok ikke forvente å kunne kjøre treige og stillegående vifter om du skal overklokke.

Testet gode gamle 3Dmark 11 Performance, fikk 21 313 poeng, men noe sier meg at jeg kjørte på en massiv CPU-flaskehals. (spesielt med youtube som gikk i bakgrunnen)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Prøv Heaven benchmark. Den skalerer litt på minneoverklokk mener jeg på :)

Takk for svar men fåår følgende på Heaven.

4,5Ghz og 1100Mhz/7200Mhz = 121.8FPS & 3069 Poeng

4,5Ghz og 1100Mhz/7400Mhz = 122.8FPS & 3093 Poeng

4,5Ghz og 1100Mhz/7800Mhz = 122.9FPS & 3097 Poeng

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...