Mixy Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Kan jo kanskje tipse om tilbudet Komplett kjører på Asus VG248QE til 1999,-. Den har fått veldig mye bra kritikker, og vil passe godt til folk som ønsker seg noe mer enn 60Hz. Frister veldig her, har en 27" IPS 2560*1440, ettersom jeg jobber litt med bilder... Men det er jo mye gaming også, og da er ikke akkurat dette riktig skjerm. Kan man kjøre 2 skjermer med forskjellig oppdateringsfrekvens? Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Gode tips av tall til en som er ny med overklokking? Sitter med EGA 780 SC under bordet. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Gode tips av tall til en som er ny med overklokking? Sitter med EGA 780 SC under bordet. Fra to 770 til ett 780? Var det verdt det da??? Vet det var litt off topic, men tenker på dette selv fra 670 sli.. Hvordan skjerm har du? Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Fra to 770 til ett 780? Var det verdt det da??? Vet det var litt off topic, men tenker på dette selv fra 670 sli.. Hvordan skjerm har du? Hadde det gått som jeg ville hadde jeg holdt meg til 770 i SLI. Men pcen takla det ikke, og blåskjerma seg titt og ofte, så jeg sendte dem tilbake og kjøpte et 780 istedenfor. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Kan jo kanskje tipse om tilbudet Komplett kjører på Asus VG248QE til 1999,-. Den har fått veldig mye bra kritikker, og vil passe godt til folk som ønsker seg noe mer enn 60Hz. Frister veldig her, har en 27" IPS 2560*1440, ettersom jeg jobber litt med bilder... Men det er jo mye gaming også, og da er ikke akkurat dette riktig skjerm. Kan man kjøre 2 skjermer med forskjellig oppdateringsfrekvens? Vurderes sterkt. Hva hadde du kjøpt av denne eller denne? Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 (endret) Driver å tester litt overklokk på 780Ti min, er det noen som kan dele litt Valley resultater, virker dette ok? EDIT: kjører på luft enda, blokken fra aquatuning har ikke kommet enda, default fan profil og 82c target Endret 30. november 2013 av KimmiK Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Vurderes sterkt. Hva hadde du kjøpt av denne eller denne? Jeg hadde gått for Asus, selv om de hadde kostet det samme. Alltid hatt godt forhold til produktene deres, noe jeg ikke har hatt til BenQ. Blir jo en veldig subjektiv vurdering da ^^ Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Driver å tester litt overklokk på 780Ti min, er det noen som kan dele litt Valley resultater, virker dette ok? EDIT: kjører på luft enda, blokken fra aquatuning har ikke kommet enda, default fan profil og 82c target Jeg fikk dette, med litt oc FPS: 74.2 Score: 3103 Min FPS: 29.0 Max FPS: 144.1 Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 ms er jo ikke noe annet enn et tidsaspekt, altså millisekunder. FPS kan måles i millisekunder. 60 FPS er f.eks 16,67 ms per bilde Inputlag måles også i antall millisekunder Og skjermer sin responstid måles i millisekunder Ergo er det umulig å si at ms er viktig. Det blir som å spørre om tiden er viktig. Det skal nevnes at skjermer ikke oppgir inputlag, kun responstiden på skjermen. På inputlag så legger noen da merke til at bevegelsen du gjorde noen millisekunder tidligere ikke skjer momentant, og da bør man kanskje vurdere å fjerne flaskehalser som skaper denne laggen. Det er umulig å si hva som påvirker hver en mest. Personlig har jeg aldri hatt noe problem med inputlag, og ikke merket noe. Skjermene jeg har hatt har nok vært i en god middelklasse, men har også kjørt SLI i lang tid og synes det enkelt veier opp for nedsidene. Dobler du fra 60 FPS til 120 FPS, så går du fra 16,67ms til 8,3 ms lag. V-sync kan du få uansett frekvens, men om maskinen ikke klarer å holde 120 FPS stabilt, ja så vil det bare være negativt. Da vil V-sync synkronisere prøve med halve ytelsen, som da er 60 FPS. At den hopper fra 120 til 60 FPS er noe du nok sikker merker. Og dette i tillegg til at V-sync også legger til noe ekstra Inputlag. Kort sagt så kjører du ikke V-sync ed mindre du kan kjøre spillet uten problem i de fleste situasjoner med over 120 FPS. Ekstremt krevende for en hver maskin, eller et kompromiss med lavere grafikk. Om man synes alt skjer momentant, ja så er det ikke veldig viktig. med lavere input lag. Men husk da på at i svært kjappe multiplayerspill hvor reaksjon er viktig, så er det kjipt om bildet tegnes opp 0,1 sekund (100 ms) senere enn hos motstanderen, som da får mer tid på å reagere. Hei. Prøvde meg på 120hz skjerm i kveld. Men får ikke v sync til å låse på noe annet enn 60. Selv om fps er nærmere 200 uten v sync. Hvordan låses den på 120 med v sync? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Og du et sikker på at du kjører i 120Hz ? Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Og du et sikker på at du kjører i 120Hz ? Er en kompis som har den. Har spurt han om det samme og skal være det. Han bruker også en dobbel dvi elle hva det nå heter. Han sier det er denne https://prisguiden.no/produkt/benq-xl2420t-153141 144Hz faktisk Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Er en kompis som har den. Har spurt han om det samme og skal være det. Han bruker også en dobbel dvi elle hva det nå heter. Han sier det er denne https://prisguiden.no/produkt/benq-xl2420t-153141 144Hz faktisk Det er en meget god kjerm, snakker av egen erfaring. Har lillebroren Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Hei. Prøvde meg på 120hz skjerm i kveld. Men får ikke v sync til å låse på noe annet enn 60. Selv om fps er nærmere 200 uten v sync. Hvordan låses den på 120 med v sync? Har du satt desktop til å kjøre på 120hz og ikke 60? Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Har du satt desktop til å kjøre på 120hz og ikke 60? Skal høre med ham. Hvordan gjør du det? Der du velger oppløsning i windows? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 skjermoppløsning<avansert<skjerm tror jeg det er. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 skjermoppløsning<avansert<skjerm tror jeg det er. yes u are correct sir Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Noen som har flashet 780 kortet sitt her og kan hjelpe meg litt? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Noen som har flashet 780 kortet sitt her og kan hjelpe meg litt?Jeg har flashet 5 stk, så mulig jeg kan gjelpe Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Jeg har flashet 5 stk, så mulig jeg kan gjelpe Takk for svar! MEN, etter litt lesing igår så klarte jeg å flashe Ti kortene mine selv. Var jo ikke store problemet Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Takk for svar! MEN, etter litt lesing igår så klarte jeg å flashe Ti kortene mine selv. Var jo ikke store problemet Kom med resultater da på overklokk ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå