Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Kan jo kanskje tipse om tilbudet Komplett kjører på Asus VG248QE til 1999,-. Den har fått veldig mye bra kritikker, og vil passe godt til folk som ønsker seg noe mer enn 60Hz.

 

Frister veldig her, har en 27" IPS 2560*1440, ettersom jeg jobber litt med bilder... Men det er jo mye gaming også, og da er ikke akkurat dette riktig skjerm. Kan man kjøre 2 skjermer med forskjellig oppdateringsfrekvens?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra to 770 til ett 780? Var det verdt det da??? Vet det var litt off topic, men tenker på dette selv fra 670 sli..

Hvordan skjerm har du?

Hadde det gått som jeg ville hadde jeg holdt meg til 770 i SLI. Men pcen takla det ikke, og blåskjerma seg titt og ofte, så jeg sendte dem tilbake og kjøpte et 780 istedenfor.

Lenke til kommentar

Kan jo kanskje tipse om tilbudet Komplett kjører på Asus VG248QE til 1999,-. Den har fått veldig mye bra kritikker, og vil passe godt til folk som ønsker seg noe mer enn 60Hz.

 

Frister veldig her, har en 27" IPS 2560*1440, ettersom jeg jobber litt med bilder... Men det er jo mye gaming også, og da er ikke akkurat dette riktig skjerm. Kan man kjøre 2 skjermer med forskjellig oppdateringsfrekvens?

Vurderes sterkt. Hva hadde du kjøpt av denne eller denne?

Lenke til kommentar

Driver å tester litt overklokk på 780Ti min, er det noen som kan dele litt Valley resultater, virker dette ok?

VDR2VTEz.jpeg

 

EDIT: kjører på luft enda, blokken fra aquatuning har ikke kommet enda, default fan profil og 82c target

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

ms er jo ikke noe annet enn et tidsaspekt, altså millisekunder.

 

FPS kan måles i millisekunder. 60 FPS er f.eks 16,67 ms per bilde

Inputlag måles også i antall millisekunder

Og skjermer sin responstid måles i millisekunder

 

Ergo er det umulig å si at ms er viktig. Det blir som å spørre om tiden er viktig.

Det skal nevnes at skjermer ikke oppgir inputlag, kun responstiden på skjermen.

 

På inputlag så legger noen da merke til at bevegelsen du gjorde noen millisekunder tidligere ikke skjer momentant, og da bør man kanskje vurdere å fjerne flaskehalser som skaper denne laggen.

 

Det er umulig å si hva som påvirker hver en mest. Personlig har jeg aldri hatt noe problem med inputlag, og ikke merket noe. Skjermene jeg har hatt har nok vært i en god middelklasse, men har også kjørt SLI i lang tid og synes det enkelt veier opp for nedsidene. Dobler du fra 60 FPS til 120 FPS, så går du fra 16,67ms til 8,3 ms lag.

 

V-sync kan du få uansett frekvens, men om maskinen ikke klarer å holde 120 FPS stabilt, ja så vil det bare være negativt. Da vil V-sync synkronisere prøve med halve ytelsen, som da er 60 FPS. At den hopper fra 120 til 60 FPS er noe du nok sikker merker. Og dette i tillegg til at V-sync også legger til noe ekstra Inputlag. Kort sagt så kjører du ikke V-sync ed mindre du kan kjøre spillet uten problem i de fleste situasjoner med over 120 FPS. Ekstremt krevende for en hver maskin, eller et kompromiss med lavere grafikk.

 

 

Om man synes alt skjer momentant, ja så er det ikke veldig viktig. med lavere input lag. Men husk da på at i svært kjappe multiplayerspill hvor reaksjon er viktig, så er det kjipt om bildet tegnes opp 0,1 sekund (100 ms) senere enn hos motstanderen, som da får mer tid på å reagere.

Hei. Prøvde meg på 120hz skjerm i kveld. Men får ikke v sync til å låse på noe annet enn 60. Selv om fps er nærmere 200 uten v sync. Hvordan låses den på 120 med v sync?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...