Andrull Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Er ms det viktigste? Kanskje på tide å oppgradere skjerm snart. Jeg har prøvd 120hz skjerm hos en kompis men blir så irritert av at vsync er av. Kan en få vsync på 120hz? ms er jo ikke noe annet enn et tidsaspekt, altså millisekunder. FPS kan måles i millisekunder. 60 FPS er f.eks 16,67 ms per bilde Inputlag måles også i antall millisekunder Og skjermer sin responstid måles i millisekunder Ergo er det umulig å si at ms er viktig. Det blir som å spørre om tiden er viktig. Det skal nevnes at skjermer ikke oppgir inputlag, kun responstiden på skjermen. På inputlag så legger noen da merke til at bevegelsen du gjorde noen millisekunder tidligere ikke skjer momentant, og da bør man kanskje vurdere å fjerne flaskehalser som skaper denne laggen. Det er umulig å si hva som påvirker hver en mest. Personlig har jeg aldri hatt noe problem med inputlag, og ikke merket noe. Skjermene jeg har hatt har nok vært i en god middelklasse, men har også kjørt SLI i lang tid og synes det enkelt veier opp for nedsidene. Dobler du fra 60 FPS til 120 FPS, så går du fra 16,67ms til 8,3 ms lag. V-sync kan du få uansett frekvens, men om maskinen ikke klarer å holde 120 FPS stabilt, ja så vil det bare være negativt. Da vil V-sync synkronisere prøve med halve ytelsen, som da er 60 FPS. At den hopper fra 120 til 60 FPS er noe du nok sikker merker. Og dette i tillegg til at V-sync også legger til noe ekstra Inputlag. Kort sagt så kjører du ikke V-sync ed mindre du kan kjøre spillet uten problem i de fleste situasjoner med over 120 FPS. Ekstremt krevende for en hver maskin, eller et kompromiss med lavere grafikk. Om man synes alt skjer momentant, ja så er det ikke veldig viktig. med lavere input lag. Men husk da på at i svært kjappe multiplayerspill hvor reaksjon er viktig, så er det kjipt om bildet tegnes opp 0,1 sekund (100 ms) senere enn hos motstanderen, som da får mer tid på å reagere. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 jaja... Får oppgradere til NVIDIA GeForce GTX Titan Black Edition 12GB da Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 jaja... Får oppgradere til NVIDIA GeForce GTX Titan Black Edition 12GB da kommer den ut ? BTW- hadde ikke blitt overasket om du oppgraderte til 2 slike Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Jeg kan forstå 6GB minne er en fordel i tider og utider, jeg kunne godt forstå Titan kjøp, og mange skjermkort. Men et Titan BE og 12GB minne sliter jeg litt med å se. Eneste ville vel vært om den fikk en solid oppgradering av VRMen. Selvsagt, i dag er man jo nødt å velge full kjerne (780Ti) eller Titan med mer minne men ikke alle 15 SMXene inntakte. Men 12 GB!? For gaming? XD. Man burde i hvert fall ha 4way sli, og tre 1440p monitorer, tre 4k monitorer eller 5stk 1080p (om mulig med nvidia). Og selv da tror jeg man sliter med å komme over 6 GB. ^^ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Hvem sa at det bare er til gaming ^^ Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Hvem sa at det bare er til gaming ^^Ingen. :-PDerfor jeg slengte på et spørsmålstegn. ^^ Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 noen som har troa på tilbud på 780gtx/ ti gtx iløpet av imorgen? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) http://www.guru3d.com/news_story/evga_geforce_gtx_780_ti_kingpin_edition_graphics_card.html 780ti 6GB kingpin edition I stedet for classified tro? Endret 28. november 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 http://www.guru3d.com/news_story/evga_geforce_gtx_780_ti_kingpin_edition_graphics_card.html 780ti 6GB kingpin edition I stedet for classified tro? hehe blir dilemma for deg nå? evga 780 ti Classy, eller evga 780 ti KIngPin lurer på hva prisen blir på dem begge Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Jeg tror kingpin edition blir samme som classy er. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Jeg tror kingpin edition blir samme som classy er. nice Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Dette kan jo være Classy...den "gamle" ACX kjøleren fortjener vel en oppgradering som er Classified verdig. Nvidia kan jo ikke spesialbehandle EVGA heller, selv ikke for Mr. Kingpin. Håper iallfall jeg, som har bestilt Classy... Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Kanskje litt ot her, men har ett spørsmål. Jeg tenkte å bytte ut mine 670 sli mot disse: http://www.dustinhome.no/product/5010760473/evga-geforce-gtx-780-ti-sc-acx-3gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/ Det jeg misliker sterkt er 3gb vram. Vil det være nok en god stund fremover? Jeg har 1440p skjerm overklokket til 120hz. Og ja, jeg liker finfin grafikk og mye fps. Vurderer å legge de under vann også. Alternativet er selvfølgelig å vente på 800-serien til Nvidia. Og er det verdt det? (NEI, vil ikke ha AMD) Endret 28. november 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Nissen har lagt ut en link om en mulig evga gtx 780 ti "kingpin edition" med 6 gb vram. Det er uansett rykter om at Evga skal lansere noe spesielt i desmber, så vente noen uker? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Ja, vente noen uker er fint. Men er fortsatt usikker på om det faktisk er verdt det... Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Ja, vente noen uker er fint. Men er fortsatt usikker på om det faktisk er verdt det... hehe, 12000 er en del for 2 grafikkkort ikke vurdert brukte Titan da? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 hehe, 12000 er en del for 2 grafikkkort ikke vurdert brukte Titan da? Vil ikke ha Titan gitt. Vil ha en heftig Evga, eller gigabyte kort. Hmmmmm. Får vel vente å se hva Evga sine mesterverk har å by på. Hehe... Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Vil ikke ha Titan gitt. Vil ha en heftig Evga, eller gigabyte kort. Hmmmmm. Får vel vente å se hva Evga sine mesterverk har å by på. Hehe... ja da er det bare å smøre seg med tålmodighet:) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Ja, vente noen uker er fint. Men er fortsatt usikker på om det faktisk er verdt det... Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: GTX 780 Ti er et irrellevant produkt inntil 780 Ti Classified og Lightning kommer ut, inntil da er det like greit å gå for GTX 780 Classified eller Lightning. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Referanse klokker jo ganske greit, men er enig. Spent på Kingpin sitt i alle fall. Ulåst spenning og TDP er jo greit nok det, slipper man kanskje custom BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå