fflex Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Tror dere en Core i7 930k @ 4 Ghz blir en stor flaskehals med et 780ti kort?, hovedkortet har også bare gen 2 pci-e. Nei Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Tror dere en Core i7 930k @ 4 Ghz blir en stor flaskehals med et 780ti kort?, hovedkortet har også bare gen 2 pci-e. I noen spill så blir den en stor flaskehals, og i andre spill blir den knapt flaskehals i forhold til andre kraftigere prosessorer. Snakker vi Battlefield 3 og 4 multiplayer, så blir cpu en klar flaskehals i forhold til kraftigere og mere overklokka prosessorer. Dog de fleste spill kommer til å gå strålende selv med den gamle gode traveren Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Nvidia has released GeForce 331.93 beta http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=383978 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Nvidia has released GeForce 331.93 beta http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=383978 Funker ikke å laste ned gitt. Tror de har tatt den tilbake.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Funker ikke å laste ned gitt. Tror de har tatt den tilbake.. Og jeg som ville teste en ny driver akkurat NÅ Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Her skal jeg ha en ny driver, samt få testet ut og kjørt 780 classyen på et par minusgrader, og så kommer Nizzen med perfekt beregnet Driver-oppdatering. Det hele virker for perfekt, og neimen var det ikke det også. ^^ Blir morro å se hvor dårlig det går med en pumpe som har like høy flow/trykk som på pisse-strålen til en uttørket mann i Saharaørkenen. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 I et GTX 780 SLi oppsett, skal skjermkortene lyse med samme farge? Hovedkortet mitt har en sterkere grønnfarge enn sekundarkortet.. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Usikker på det du spør om, men hvis det irriterer deg kan du visstnok bruke denne til å skru det av http://forums.evga.com/tm.aspx?m=1939874&mpage=1 Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg tenker bare på den grønne bakgrunns belysningen på GTX 780 skriften på siden kortet som nevt i den linken. Primærkortet har en veldig sterk grønnfarge men sekundærkortet er mer svakere. Lurte bare på om det indikerte noe feil eller lignende. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg tenker bare på den grønne bakgrunns belysningen på GTX 780 skriften på siden kortet som nevt i den linken. Primærkortet har en veldig sterk grønnfarge men sekundærkortet er mer svakere. Lurte bare på om det indikerte noe feil eller lignende. Variasjon i produksjonskvalitet vil jeg tippe. Det som er viktig for kjølerkvaliteten er jo uansett ikke dekslet rundt kjøleribba og vifta. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Variasjon i produksjonskvalitet vil jeg tippe. Det som er viktig for kjølerkvaliteten er jo uansett ikke dekslet rundt kjøleribba og vifta. Neida såklart ikke, men nå tenkte jeg mer på problemer med strøm til kortet, om det var grunnen til at den ikke lyser like sterkt. Var bare noe jeg la merke til når jeg startet opp. Klarer ikke å installere Win8.1 uten at PC'n restarter seg så prøver å finne "feilen" Endret 26. november 2013 av Bahamut Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Neida såklart ikke, men nå tenkte jeg mer på problemer med strøm til kortet, om det var grunnen til at den ikke lyser like sterkt. Var bare noe jeg la merke til når jeg startet opp. Klarer ikke å installere Win.81 uten at PC'n restarter seg så prøver å finne "feilen" Det grønne lyset er jo bare en grønn LED med halvveis gjennomsiktig plast, om plasten er litt tykkere eller tynnere enn normalen vil jo lysstyrken variere. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Det grønne lyset er jo bare en grønn LED med halvveis gjennomsiktig plast, om plasten er litt tykkere eller tynnere enn normalen vil jo lysstyrken variere. Yes, men de LED lysene deler jo samme strøm som skjermkortet og om skjermkortet av en eller annen grunn ikke får nok strøm, vil det gå utover alt som er på skjermkortet, deriblant små uskyldige LED lys som sitter på et deksel som ikke har noe vesentlig betdyning for kostet. Når jeg ser at et lys lyser veldig sterkt mens det andre er svakt, så tenker jeg med en gang at dette kortet ikke får nok strøm og det kan fortelle at enten HK eller skjermkortet er defekt. Og som nevt, siden jeg har problem med et ustabilt system, så forhører jeg med bare rundt. Endret 26. november 2013 av Bahamut Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Yes, men de LED lysene deler jo samme strøm som skjermkortet og om skjermkortet av en eller annen grunn ikke får nok strøm, vil det gå utover alt som er på skjermkortet, deriblant små uskyldige LED lys som sitter på et deksel som ikke har noe vesentlig betdyning for kostet. Når jeg ser at et lys lyser veldig sterkt mens det andre er svakt, så tenker jeg med en gang at dette kortet ikke får nok strøm og det kan fortelle at enten HK eller skjermkortet er defekt. Og som nevt, siden jeg har problem med et ustabilt system, så forhører jeg med bare rundt. 1. skjermkortet får både 12V og 3,3V, fra egne kabler og noe gjennom hovedkortet. Om en av disse falt betraktelig så ville PCen blitt kjapt ustabil og skrudd seg av/krasjet. Vi snakker om rimelig sensitivt utstyr, og LED-dioden er vel ikke akkurat en del av dette. 2. Hvis LED-dioden trekker strøm fra 3,3V-railen, så vil et spenningsfall her føre til en endring i lysstyrke og litt farge. Det er enda mindre sannsynlig at det er 12V railen. 3. Men 3,3V-railen er tilkoblet til begge skjermkortene via hovedkortet, og spenningen vil være tilnærmet like. Dermed ville du ikke sett en forskjell på skjermkortene. Personlig så hadde jeg problemer hvor mine egne modda 3,3V kabler var for lange slik at spenningen falt ned fra 3,3V til 2,95V og da klikket maskinen. Men hele systemet vil ha omtrentlig den samme spenningen, og du vil nok derfor ikke få noen forskjell i lyset på grunn av dette. (det er jo ikke noe problem med mindre du opplever ustabilitet) 4. At maskinen får nok strøm er kun relatert til at den klarer å holde seg stabil. Det vil IKKE ha noe å si for ytelse. Frekvensen er fortsatt den samme, og gitt at den får nok strøm til å opprettholde frekvensen så vil alt gå helt normalt frem til den krasjer. 1 Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 PC restarter seg jo med en gang jeg booter Windows 8.1 ifra DVD'n så vil nå si at det går under at systemet er ustabilt... Lenke til kommentar
DustyDuck Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Har du prøvd å fjerne et av kortene eller begge? Da finner du jo lett ut om det er kortene som er problemet. Også kalt troubleshooting. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Har du prøvd å fjerne et av kortene eller begge? Da finner du jo lett ut om det er kortene som er problemet. Også kalt troubleshooting. Ja, men nå begynte dette kun som et spørsmål der jeg lurte på om andre med GTX780 SLi hadde samme "problem" med at et lyser sterkere enn det andre. Bytter jeg om skjermkort så vil primærkortet (det som lyste dårlig) lyse sterkere igjen enn sekundærkortet (det som lyste sterkest) Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Når jeg øker Core clocken med +200 med Rivatuner, betyr det da at jeg får 200 mere Mhz? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Ser du litt til høyre så kan du lese av frekvensen, og da finner du ut om det skjer en økning... Ja, men nå begynte dette kun som et spørsmål der jeg lurte på om andre med GTX780 SLi hadde samme "problem" med at et lyser sterkere enn det andre. Bytter jeg om skjermkort så vil primærkortet (det som lyste dårlig) lyse sterkere igjen enn sekundærkortet (det som lyste sterkest) Ok. Interessant. Med andre ord, vil det kortet som står nederst/lengre ned på hovedkortet (slik du mente det) lyse dårligere enn det som står øverst? Ville selvsagt testet å installere uten begge skjermkortene tilkoblet. Og når du har installert Windows så kan du jo kanskje sjekke ut spennignsnivåene (om du ikke kan det i BIOS?) Kanskje kan man lese av spenningsnivåene med den medfølgende programvaren til hovedkortet? Men legg da merke til at spenningsmåleren vil være på hovedkortet og vil ikke kunne skille om det er noen forskjell på det skjermkortene mottar. For hvis det er forskjellig spenning på de to kortene (som jo er det vi prøver ut av), så kan det komme av litt forskjellige ting. Det øverste skjermkortet vil lavere spenning (dimmere lys) på grunn av at det er det eneste som belastes, som igjen er logisk om det står som primær og du installerer windows. Men hvorfor dette får maskinen til å krasje, eller skaper SÅ høyt spenningsfall at lysdioden blir svakere til og med, er litt vanskeligere. Det kan være PSUen, eller hovedkortet som har noen dårlige baner som ikke tåler strømmengden, eller det kan være skjermkortet (men siden dette skjer på begge skjermkortene så kan vel dette utelukkes). Det er ikke noe rart med koblingene, en mengde adaptere som er brukt etc..Eller noen ekstra strømtilkoblinger på HKet du ikke har koblet til for SLI? Noen annen PSU du ellers kan prøve med? (men som sagt, å installere windows først med et skjermkrot er nok å anbefale) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå