Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på nåværende prislapp på GTX 780 er det ikke egentlig så urimelig, de som kjøper Titan for DP-ytelsen har velt mest sannsynlig allerede kjøpt et kort og ytelsesforskjellen mellom 780 og Titan er ikke stor nok til å forsvare en høyere bruktpris.

 

når du sier det slik, så hørtes det fornuftig ut :):green:

Lenke til kommentar

 

Hvor mye går Titan for brukt tro?

Jeg solgte ham en pakke med Gigabyte Titan og BenQ XL2411T for 5000,- Jeg tenkte ca. 4000,- for Titankortet og 1000,- for skjermen. Synes det var en veldig bra pris, med tanke på at jeg betalte tett opp under 10000,- for under et halvt år siden. Lite brukt var dem også, å selvfølgelig 100% strøkne!

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Ved 2560x1440 så er du ganske på grensen ved 2 GB VRAM ja, men såpass at jeg ikke tror det utgjør noe stort problem. Da GPUene sliter såpass ved 4xMSAA, Ultra og 1440p fra før av at det lille man eventuelt måtte tape nok bare er en dråpe i havet.

Dog virker det som om det er en del forskjeller ute å går. Noen nettsider/tester får bare 1,8 GB VRAM bruk, selv ved 1440p, andre får 2,1 GB, og så noen i mellom. Men er sjelden krise om man ikke har nok.

 

Fant svaret her. Det kan fort vippe opp til 2.5gb vram. http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-battlefield-4/5#pagehead

Lenke til kommentar

Fant svaret her. Det kan fort vippe opp til 2.5gb vram. http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-battlefield-4/5#pagehead

Å si at det du fant var svaret, blir vel å dra strikken litt langt? ;)

 

Samt at testen er kjørt på tidlig Beta-test, hvor sjansen for minnelekkasje er høyere.

 

Har man ekstra minne tilgjengelig så vil nok muligens spillet finne måter å utnytte dette på. Det må i hvert fall være forkalringen på slikt vilt forskjellgie resultater der ute.

 

Det som er interessant er heller hvordan det påvirker ytelsen. For det er ikke sikkert den ekstra informasjonen som lagres på minnet er såpass kritisk at GPUen må stå å vente på minnet.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Å si at det du fant var svaret, blir vel å dra strikken litt langt? ;)

 

Samt at testen er kjørt på tidlig Beta-test, hvor sjansen for minnelekkasje er høyere.

 

Har man ekstra minne tilgjengelig så vil nok muligens spillet finne måter å utnytte dette på. Det må i hvert fall være forkalringen på slikt vilt forskjellgie resultater der ute.

Det som er interessant er heller hvordan det påvirker ytelsen. For det er ikke sikkert den ekstra informasjonen som lagres på minnet er såpass kritisk at GPUen må stå å vente på minnet.

 

Så sant så sant. Var det jeg fant når jeg lette på google i forhold til BF4 da jeg har hørt at det kan gå over 2gb. :-)

Lenke til kommentar

Res.scale har jeg på 110%. Kjører jeg mer blir det uspillbart. Takk for svar ihvertfall. Håper at 800serien får 4gb vram. Gtx 880ti Classy, here i come :-)

Man får håpe 800-serien har en 512-bit minnebuss. ;)

Da vil man også få 4 GB eller 8 GB minne, og det vil bety meget mye for minneytelsen som på mange måter er langt viktigere enn minnemengden.

 

Det er 384-bit minnebussen til Nvidia som gjør at du enten får 3 eller 6 GB minne (eller 12GB).

 

 

hva gjør dennne resolution scaling?

Kjører du 1920x1080p med 200 % resolution scaling, så vil skjermkortet rendre (altså produsere bildet) i 3840x2160 oppløsning (4K), for så å skalere ned bildet til 1080p igjen, som er det skjermen da takler.

 

Hvorfor? Fordi alle former for aliasing / tagger / hakkete linjer vil bli mer utvisket, og bildet vil se en del mykere og mer realistisk ut. Dette er også kalt Supersampling, og er den ultimate formen for Antialiasing.

200 % krever 4 ganger så mye som 100 % (ja, for du spiller i praksis i 4K), og det sier seg selv at dette da blir for tungt for de fleste PCer.

 

Men du har flere andre funksjoner for det samme, og den nest beste alternativet er antialiasing deffered, som man da gjerne kjører på 4xMSAA. Dette er også en funksjon som prøver å utrette det samme, bare med andre metoder, som krever en del mindre (men fortsatt ganske tungt). Nedsiden er selvsagt at den ikke klarer å fjerne like mye som supersampling, og en del hakkete linjer/aliasing vil bli utelatt.

 

Siste funksjonen i BF4 er Antialiasing POST, som er en svært lettdrevet funksjon, som også fjerner det meste av aliasingen. Men fungerer på en slik måte at bildet blir svært uskarpt, og bør dermed brukes med omhu. For bildet blir generelt sett dårligere, og du får dårligere sikt pga nedsatt skarphet. Bør ikke brukes (maks på low) om du allerede kjører 4xMSAA og/eller supersampling (resolution scale over 100%)

 

edit: Og for de som kjører enda høyere oppløsning enn 1080p så øker jo renderingoppløsningen drastisk. Ved 1440p så er du nærmest oppe i dobbel 4K oppløsning!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...