Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir igrunnen mest spennende å se hvordan GTX 780Ti kjører i forhold til andre produsent-overklokkede 780-kort, som HOF, iChill, Lightning og Amp!....

man må jo forvente at Asus,Evga, Gigabyte, Msi kommer ut med sine versjoner av gtx 780ti like etter launch(+- noen uker)

Lenke til kommentar

Blir igrunnen mest spennende å se hvordan GTX 780Ti kjører i forhold til andre produsent-overklokkede 780-kort, som HOF, iChill, Lightning og Amp!....

Nei, egentlig ikke. GTX 780Ti kan i likhet med GTX 780, også overklokkes og vil etterhvert også komme i slike fabrikkoverklokkede kort.

Eller du må jo gjerne synes det er spennende, men hvorfor kan jeg ikke se for meg, da det betyr lite i praksis. :wee:

Men jeg kan jo røpe at GTX 780Ti nok lander på samme nivå som de tyngre fabrikkoverklokkede kortene.

Ti har 25 % ekstra stream prosessorer, 17 % høyere minnefrekens og men samme antall ROPs, og bare 1,5-3 % høyere kjernefrekvens. Totalt sett er nok rundt 15-25 % bedre ytelse å forvente enn standard-utgaven til 780.

Et fabrikkoverklokket kort skalerer som regel rimelig likt med frekvensen, og et EVGA classified ligger på ca 15-16 % høyere kjernefrekvens (MSI lightning etc.. ligger bitteltit lavere), og får nok også rundt 15 % høyere ytelse. Spesielt i lavere oppløsninger (1080p), da minnefrekvensen gjerne har mer å si ved veldig høye frekvenser.

Kort sagt: GTX 780Ti vil legge seg på, eller rett over de fabrikkoverklokkede kortene. Alt etter applikasjonen, og oppløsningen (hvor mye den krever av minnet).

Men man vil jo gjerne overklokke selv også, og da spiller dette nada. Å se hvor godt GTX 780Ti overklokker derimot, DET er kjempespennende. :green: Og om de kanskje har oppjustert spesifikasjonene på VRMen. :dribble:

Lenke til kommentar

Andrull:

Det er ikkje spennende. Den kommer til å overklokke rimelig likt som alle andre 780/titan kort som er referanse. Altså 1150-1250mhz på luft. :)

780TI Classified er bestemt at det kommer, så regner med at Lightning også kommer. Og de igjen vil overklokke ganske likt som sine mindre vanilla søstre :)

Lenke til kommentar

Andrull:

Det er ikkje spennende. Den kommer til å overklokke rimelig likt som alle andre 780/titan kort som er referanse. Altså 1150-1250mhz på luft. :)

780TI Classified er bestemt at det kommer, så regner med at Lightning også kommer. Og de igjen vil overklokke ganske likt som sine mindre vanilla søstre :)

hehe..og da er spørsmålet- skal Nizzen ha seg 780 ti classy ;) hehe

Lenke til kommentar

Andrull:

Siden kortet er ventet å trekke mer strøm, og at vi i den siste tiden har sett nye revisjoner av PCBene med ekstra VRM-kretser, er det ikke da mulig de har lagt til noen ekstra faser/forsterket VRM-kretsen?

Som igjen potensielt vil kunne forbedre overklokkingspotensialet på vann en del.

Lenke til kommentar

Jeg føler med Nizzen nå egentlig... Stakkars.

Kommer så mange top notch kort, og du må ha dem alle. Kommer til å bli økonomiske problemer slik som dette forsetter. 2x Classy, 2x Titan, 2x 290X og 2x 780Ti?

Kos deg, har vell blokk på alle sammen og? :rofl: :rofl:

Lenke til kommentar

Siden kortet er ventet å trekke mer strøm, og at vi i den siste tiden har sett nye revisjoner av PCBene med ekstra VRM-kretser, er det ikke da mulig de har lagt til noen ekstra faser/forsterket VRM-kretsen?

Som igjen potensielt vil kunne forbedre overklokkingspotensialet på vann en del.

Ikke sikkert nV har gjort det fra fabrikk, mtp Greenlight osv. De skryter jo av at kortet trekker lite strøm, så i så måte tviler jeg på at det er noe særlig beefy VRM/PCB på 780Ti. Den er jo ikke SÅ ille på 780 heller, mitt referansekort kjører Valley på 1372mhz med vann og 1.325v. Knaker godt, men det skulle fint klare 1300 1.3v 24/7 :)

Lenke til kommentar

Ikke sikkert nV har gjort det fra fabrikk, mtp Greenlight osv. De skryter jo av at kortet trekker lite strøm, så i så måte tviler jeg på at det er noe særlig beefy VRM/PCB på 780Ti. Den er jo ikke SÅ ille på 780 heller, mitt referansekort kjører Valley på 1372mhz med vann og 1.325v. Knaker godt, men det skulle fint klare 1300 1.3v 24/7 :)

Neimen ikke dårlig. ;)

Med god kjøling så er det jo mulig å presse de stakkars MOSFETene noe lengre (selv om filtreringen bare blir dårligere).

Hva slags produsent på det referansekortet snakker vi om da? :D

Lenke til kommentar

Neimen ikke dårlig. ;)

Med god kjøling så er det jo mulig å presse de stakkars MOSFETene noe lengre (selv om filtreringen bare blir dårligere).

Spør deg jeg siden det er du som er elektronerden på forumet her.

Er det vrmene som plystrer når jeg kjører 1.3v på skjermkortene? Og hvorfor skjer det egentlig? :tease:

Lenke til kommentar

Neimen ikke dårlig. ;)

eVGA såklart :D

EK-FC Titan SE-blokk. Loadtemp på 38 grader ved 1.325v benching. Klarte dog bare 1176 mhz på luft, ASIC under 80% så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Mulig å få noe så lavt uten bruk av f.eks waterchiller?

Delta vil jo som regel ligge på over 20 nesten uansett.

Ja, GTX780 blir ikke så veldig varmt. Dette kortet står i tillegg i en egen loop med 360 XTX-radiator. Men jeg har også hatt kortet i loop sammen med en overklokka 3930K, omtrent samme temp, da med 2 radiatorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...