Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

du prøver å være morsom, men det funker ikke altså.

Altså, jeg prøver å poengetere at det er helt latterlig å komme med anbefalinger om hvilket av fremtidens kort, om jeg skulle vært morsom:

 

yaacAFq.png

 

 

På en annen side, så mener du vel fortsatt at jeg er verdens største AMD-fanboy :closedeyes:

 

Know.. Får bare håpe det er slik det vil bli. Vil tro at ytelsen vil bli et stort hopp fra gtx780. Håperhåper :p Det vil ihvertfall bli en god forbedring fra mine 670 kort. Får se hvor mye bedre ytelse det blir med ett 880 mot 670 i sli.

GTX Titan har ikke akkurat tre ganger ytelsen til GTX 580, så ikke regn med at Maxwell vil ha tre ganger ytelsen til Kepler ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ryktene sier jo lik anbefalt pris (649 $). Om det stemmer, så er det jo fort mulig GTX 780 blir justert et lite hakk ned (ned til 599-549$). Alt etter hvordan 290x gjør det.

Tror ikke de tjener mye på å bare lansere noe midt mellom Titan og 780 på pris, da de allerede er ganske nærme seg absolutte grensen for hva massene av entusiastmarkedet er villige til å betale med GTX 780. Og Titan har jo tatt den delen av markedet som ikke bryr seg stort om pris fra før av.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

NVIDIA’s latest creation, the GeForce GTX 780 Ti, will be released next month. The new card is supposedly a response to AMD’s R9 290X, while replacing a GTX 780 at the same price point.

A member of XtremeSystems forums posted a screenshot of 3Dmark11 benchmark with three scores with GeForce GTX TITAN, AMD Radeon R9 290X and supposedly the GTX 780 Ti.

According to this data the GTX 780 Ti would be faster than both cards by few percents in 3DMark 11 (Extreme Preset):

  • NVIDIA GeForce GTX 780 TI: X5204 (100%)
  • NVIDIA GeForce GTX TITAN: X4924 (94,6%)
  • AMD Radeon R9 290X: X4664 (89,6%)

NVIDIA-GeForce-GTX-780-TI-3Dmark11.png

http://videocardz.com/47287/nvidia-geforce-gtx-780-ti-3dmark-score-exposed

Endret av OleMortenF
Lenke til kommentar

Hmm, skal det være en noenlunde fair sammenligning, så burde Titan ha vært kjørt med samme driver som GTX 780 Ti. Titan testen er fra mars, mulig det ikke har noe å si, men muligheten er jo der.

 

Og jeg må spørre, hvorfor er det sladdet over det som skal angi at det er GTX 780 Ti? Litt skeptisk til den testen, det kan jo være et "blod" klokket 780 Classified eller Titan kort?? Det sies jo: "The leaker also revealed that is sample is equipped with 6GB memory, we are probably looking at GeForce GTX TITAN refresh with faster clocks."

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...