Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På hvilket 780 ?

 

Zotac

 

 

 

Du kunne jo ha testa Metro Last Light også for stabilitetstesting. F.eks benchmarken er ganske krevende.

Takk for tipset :) Har alltid merket at Bf3 multi får det meste til å kræsje ved minste tegn til ustabilitet :)

Endret av gthaman
Lenke til kommentar

Ser ut som Classified har mest potensiale, uten å ha sett veldig mange reviews med overklokking. Lightning trenger også mere volt, så blir spennende når flere får Lightning.

 

Venter vi noen dager, så er det sikkert noen på Overclock.net som har flasha bios for mulighet for høyere overklokk. Blir spennende å se :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Tror jeg har fått Elpida, fikk batch 2 såvidt jeg vet. Har ikke fått testa skikkelig, men kjørte +350 på minnet fint i Valley uten artifacts. Er litt i det late hjørnet, så Nizzen; hva kjører du på minnet?

 

Som jeg skrev i Classified-tråden, uflaks i silikonlotteriet er jeg vant med. Ser at folk får mindre artifacts med vann på Classy så kanskje jeg beholder mitt likevel :)

Lenke til kommentar

En Phenom II 955 overklokket til 4GHz yter litt bedre enn Q9450. Broren min kjører GTX 660 + Q9450 @ stock, og man merker at prosessoren er en flaskehals. Spesielt i prosessorkrevende spill som BF3 Multiplayer. Andre spill derimot er det heller 660 som er problemet. Så det kommer egentlig litt an på hvilke spill du skal spille.

Lenke til kommentar

I BF3 og BF4 vil du merke en stor flaskehals, spesielt i Multiplayer. I singleplayer fikk jeg rundt 50 FPS med ganske høye innstillinger i BF3. Multiplayer derimot falt bildefrekvensen ned i 15 når det ble litt intenst, men vanligvis rundt 25-30. Dette fikk jeg med både low og ultra.

 

Så jeg ville ikke gått for noe kraftigere enn GTX 660, med mindre du har planer om å oppgradere prosessoren snart.

 

:)

Lenke til kommentar

Må ha nytt skjermkort, men ønsker å vente med å oppgradere resten av PCen til neste generasjon prosessorer fra Intel er ute. Vil et GTX 760 bli bottlenecked av min gamle Phenom II 955 @ 4.0 Ghz?

Neste generasjon med Intel-prosessorer kommer ut i 2015, i hvert fall om du er fornuftig og skjønner at en ny prosessnode er en refresh av den samme generasjonen.

760 vil bli flaskehalset av hvilken som helst prosessor bare du finner riktig spill ;)

Lenke til kommentar

Så jeg fikk tak på et 760-kort i dag. Kjørte nettopp gjennom benchmark på F1 2012 og fikk 77 avg FPS kontra 68 av FPS med 580-kortet som stod i samme pcen før.

 

I BF3 vet jeg ikke hvordan man kjører benchmark, men lå på ~70 fps kontra ~55 fps som var tidligere. Meget fornøyd med hva min gamle traver av en CPU får til.

 

Jeg hørte om noen rykter rundt hvordan 700-serien er bedre på skjermopptak under spilling, hva ligger rundt det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...