Andrull Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Med EVGA GTX 780 Classified til ca 5795kr i Norge (700 $) så vil et 800 $ MSI lightning koste 6600,-kr gitt samme % fortjeneste som norske skattesystem og butikkene tar. Tar jeg de samme tallene for f.eks Asus Titan som koster 1000 $ så får jeg en pris på 8200kr ca, som jo er noe rundt 700kr mer enn det koster i Norge. Så tydeligvis så er det en grei feilkilde på prisene, og jeg tipper at marginene blir mindre (norske butikker kan ta mindre avanse jo dyrere vare), og derfor vil en fast formel skyte for høyt. Konklusjon: MSI lightning vil bli litt billigere enn 6600kr, så Mellom 6000-6500kr et sted. 6299,-kr kan godt stemme. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Jeg vil tippe at 780 Lightning kommer på 6299,- her til lands. Ganger man dollarprisen med åtte pleier man å få ganske riktig pris. Da bør de klare 1500 mhz på luft hvis man skal forsvare prisforskjellen over Classified Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Da sier jeg lykke til med det Blir spennende å se hva slags minne de kommer til å bruke nå som det er lite samsung minne. Kan dog virke som jeg og minhund fikk samsung siden minnet overklokker rimelig bra. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Da sier jeg lykke til med det Blir spennende å se hva slags minne de kommer til å bruke nå som det er lite samsung minne. Kan dog virke som jeg og minhund fikk samsung siden minnet overklokker rimelig bra. Tror jo såklart ikke kortet kommer til å klare det. Stiller vel egentlig spørsmål om hva Lightning kan tilby for å forsvare prisforskjellen om kortet koster 6299,- Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 DET GÅR BRA JEG GRÅTER IKKE JEG OVERLEVER Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Leste nettopp testen på http://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/GTX_780_SC_ACX_Cooler/, så dette så veldig lovende ut, lite støy også. Jeg får prøve å lese meg opp på andre custom modeller også. Litt synd at de ikke benyttet muligheten til å overklokket minnet også når de har pushet core såpass mye. Har nå lest tester av 4 forskejllige custom GTX 780 modeller. Alle hadde lavt støynivå og var litt overklokket på core. Men ingen av produsentene klokker opp minnet. Hvorfor? Det produserer jo ikke varme i motsetning til core, og i tillegg viser testene at det er 20-25% ekstra å gå på på alle sammen. Fatter ikke det... Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Kan jo ha noe med unødvendig mye båndbredde å gjøre. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Har nå lest tester av 4 forskejllige custom GTX 780 modeller. Alle hadde lavt støynivå og var litt overklokket på core. Men ingen av produsentene klokker opp minnet. Hvorfor? Det produserer jo ikke varme i motsetning til core, og i tillegg viser testene at det er 20-25% ekstra å gå på på alle sammen. Fatter ikke det... I Valley benchmarken så hjelper det faktisk å overklokke minnet på skjermkortet. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 I Valley benchmarken så hjelper det faktisk å overklokke minnet på skjermkortet. Overklokk på minnet hjelper vel generelt i alle benchmarks, men veldig sjelden i spill hvis jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 (endret) Overklokk på minnet hjelper vel generelt i alle benchmarks, men veldig sjelden i spill hvis jeg ikke tar feil? Overklokk på systemminnet hjelper veldig i bf3 iallefall. Har ikkje testa med overklokk av minnet på skjermkortet i bf3, da cpu er den største flaskehalsen. Det er ikkje mange tester på nyeste generasjons gpu der det er testet minneoverklokk på skjermkort i spill der gpu flaskehals. Får vel ta en test i Metro LL etter Spurs kampen i London i helga. Skål Endret 23. august 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Overklokk på systemminnet hjelper veldig i bf3 iallefall. Har ikkje testa med overklokk av minnet på skjermkortet i bf3, da cpu er den største flaskehalsen. Det er ikkje mange tester på nyeste generasjons gpu der det er testet minneoverklokk på skjermkort i spill der gpu flaskehals. Får vel ta en test i Metro LL etter Spurs kampen i London i helga. Skål På en måte gir det jo mening, siden det er CPU som er bottleneck så vil overklokk av minnet hjelpe. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Heisann Sjekket ASIC qualityen min på mitt MSI GTX770 Lightning kort og den viser 84.1%. Er det noe bra ? Sorry for noob spørsmål, har bare aldri satt meg skikkelig inn i skjermkort når det kommer til overklokking å det er det jeg har tenkt å begynne med nå Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Heisann Sjekket ASIC qualityen min på mitt MSI GTX770 Lightning kort og den viser 84.1%. Er det noe bra ? Sorry for noob spørsmål, har bare aldri satt meg skikkelig inn i skjermkort når det kommer til overklokking å det er det jeg har tenkt å begynne med nå Uhm, det er ikke det beste, men regner dette var med stock BIOS? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Man får ikkje annen ASIC med annen bios. Testet dette Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Et eller annet sted må jo ASIC poengsummen være skrevet ned. Du får finne ut hvor, slik at du kan endre den til 100%. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Man får ikkje annen ASIC med annen bios. Testet dette Er du helt sikkert? Jeg har lest noe annet. :-DD Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Testa 4 kort. Det bør holde Er du helt sikkert? Jeg har lest noe annet. :-DD Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Testa 4 kort. Det bør holde Er du helt sikkert? Jeg har lest noe annet. :-DD hahah Lenke til kommentar
C.. Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 (endret) Hvilket 780 kort vil jeg egentlig få mest for penge i prisklassen under 5500,- kr? Endret 25. august 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 EVGA GeForce GTX 780 3GB Superclocked w/ ACX er såvidt jeg vet det som er høyest klokket fra fabrikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå