Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

 

 

Problemet er at EK lager veldig dårlige blokker. De kan ikke sammenlikne seg med f.eks Heatkiller og Swift. Er store temperaturforskjeller, byggekvalitet, følelsen.

 

Det er bare liksom, hmm.. Disse 780 blokkene føles som Biltema ish.

Hmmm.. Jeg har både 3 stk gtx 680 ek blokker og 2x gtx Titan blokker. Synes ikkje kjøleevnen eller kvaliteten er dårlig. Dog jeg er ikkje noen ekspert på vannkjøling. Det er Minhund :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm.. Jeg har både 3 stk gtx 680 ek blokker og 2x gtx Titan blokker. Synes ikkje kjøleevnen eller kvaliteten er dårlig. Dog jeg er ikkje noen ekspert på vannkjøling. Det er Minhund :)

 

Jeg bare sier det finnes bedre, sier ikke at det er helt elendig. Men er vannblokk er mer enn bare en vannblokk, hehe. :green:

Lenke til kommentar

Jeg opplever 2-3 grader som store temperaturforskjeller.

 

Jeg har 2x EK-FC Titan SE.

 

I Stren's testing ligger jo EK blokken likt i toppen sammen med XSPC? I tillegg kjøler de VRM best, så jeg skjønner ikke helt?

 

Når det gjelder det estetiske er det vel umulig å bli enig, men syns de ser helt OK ut personlig :)

Lenke til kommentar

Problemet er at EK lager veldig dårlige blokker. De kan ikke sammenlikne seg med f.eks Heatkiller og Swift. Er store temperaturforskjeller, byggekvalitet, følelsen.

 

Det er bare liksom, hmm.. Disse 780 blokkene føles som Biltema ish.

Noe jeg ikke har fått med meg?

http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=165761

http://www.xtremerigs.net/reviews/water-cooling/nvidia-titan-water-block-roundup-coming-soon/

EK ser jo rimelig brukbart ut her, kompetetiv kjøling på GPU og bedre kjøling av ekstra komponenter som VRMs og VRAM.

Lenke til kommentar

Jeg har rundt 62 under spilling, noe som man ser på som litt varmt. Jeg har da 2x 240.

Det virker som du har litt lite radiatorflate til din HW, har du sjekket vanntemp?

 

EK sine blokker bruker å ligge høyt oppe når det gjelder ytelse og kvalitet men personlig har jeg ikke likte alle designene de har hatt.

Lenke til kommentar

Jeg har rundt 62 under spilling, noe som man ser på som litt varmt. Jeg har da 2x 240.

 

Du burde få sjekka vanntempen din ja. Jeg har 420+280, kortet mitt makser på 38 grader. Dessuten kan det se ut som om EK sine blokker er avhengige av high flow, hvordan er setupen din?

Lenke til kommentar

Det virker som du har litt lite radiatorflate til din HW, har du sjekket vanntemp?

 

EK sine blokker bruker å ligge høyt oppe når det gjelder ytelse og kvalitet men personlig har jeg ikke likte alle designene de har hatt.

 

Vanntemp er flott. Skal prøve med mer radiatorer heeh.

 

Btw Minhund. Har en 480 blokk. Det er nickel. Har hørt at Nickel er bare til pynt, så er det bare å bruke denne blokka?

 

post-280073-0-82680500-1376326032_thumb.jpgpost-280073-0-65029700-1376326051_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vanntemp er flott. Skal prøve med mer radiatorer heeh.

 

Btw Minhund. Har en 480 blokk. Det er nickel. Har hørt at Nickel er bare til pynt, så er det bare å bruke denne blokka?

 

post-280073-0-82680500-1376326032_thumb.jpgpost-280073-0-65029700-1376326051_thumb.jpg

 

Vanntempen er ?? Kan vel ikke få for mye radiatorer :p

 

Skal ikke være noe i veien med å bruke de blokkene, du kan vel prøve å rengjøre de litt kansje.

Lenke til kommentar

Vanntemp er 23

 

Om vanntempen din er omtrent lik som vanlig romtemperatur, og du sitter på 2x240 rads - er det garantert flow eller dårlig montering av blokkene. Er loopen din påvirket av begge disse, så vil temperaturen ligge høyere en normalen.

 

Btw hvilke vifter bruker du, som gjør at du får en så sykt lav vanntemperatur? :) Eller kjører du push/pull med viftene på full pupp?

Lenke til kommentar

Om vanntempen din er omtrent lik som vanlig romtemperatur, og du sitter på 2x240 rads - er det garantert flow eller dårlig montering av blokkene. Er loopen din påvirket av begge disse, så vil temperaturen ligge høyere en normalen.

 

Btw hvilke vifter bruker du, som gjør at du får en så sykt lav vanntemperatur? :) Eller kjører du push/pull med viftene på full pupp?

 

Har in loop måler. Flow meter og hele greia. Alt ser bra ut. Bruker 2x sp120 quiet på den ene, og 2x gentle typhoon ens på den andre. 1900 rpm.

 

Må finne dette ut altså, kan jo prøve å tenke ut en annen loop.

Lenke til kommentar

Er vanntemp faktisk 23 grader, så vil større/flere radiatorer faktisk føre til en økning i temp på GPUene (pga mer motstand). 23 grader er så lavt at flere radiatorer ikke vil gjøre noen nytte. Jeg går ut fra at sensoren kanskje ikke er helt nøyaktig, samt at PCen står i et forholdsvis kaldt rom.

 

Men er det snakk om GTX 480 blokk du snakker om (ser jo ganske gammel ut, siden all nickelen har gått bort)? Ikke at det vil påvirke ytelsen noe negativt.

 

Er det sånn at du bruker den til GTX 780-kortene?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Er vanntemp faktisk 23 grader, så vil større/flere radiatorer faktisk føre til en økning i temp på GPUene (pga mer motstand). 23 grader er så lavt at flere radiatorer ikke vil gjøre noen nytte. Jeg går ut fra at sensoren kanskje ikke er helt nøyaktig, samt at PCen står i et forholdsvis kaldt rom.

 

Men er det snakk om GTX 480 blokk du snakker om (ser jo ganske gammel ut, siden all nickelen har gått bort)? Ikke at det vil påvirke ytelsen noe negativt.

 

Er det sånn at du bruker den til GTX 780-kortene?

 

Nei, bare brukte anledningen til å spørre. Har kjøpt meg 2x 480 med litt "slitte" blokker siden det er veldig kjekt å ha i LAN riggen.

 

Bruker 2x EK 780 blokker til 780ene. Problemet er bare at temps er fittehøye, og har akkurat hatt samme loop og oppsett med 2x 7950 og hadde ikke nærheten den tempen. :)

Lenke til kommentar

Hvordan er flow'en din da? Eller flyten din på godt norsk :) Hvilken pumpe har du f.eks?

 

Syns forresten vanntempen din var merkelig lav

 

Jeg har en D5 og en DP400, varierer litt hvilken man bruker, men bruker forøvrig DP400en mest siden den bråker litt mindre. Flowen er bra, ihvertfall ifølge flowmeteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...