Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et lite problem. Maskinen slår seg av på et høyt nivå av belastning. Men har en AX1200 med ettermontert rail, så skjønner ikke hvorfor dette skal skje. PSUen skal ha nok strøm til å drive hele systemet. Prøvde med et GTX 690, ingen problemer. Hmm, hva kan det være. Skal prøve med en annen PSU, men synes dette var meget besynderlig.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite problem. Maskinen slår seg av på et høyt nivå av belastning. Men har en AX1200 med ettermontert rail, så skjønner ikke hvorfor dette skal skje. PSUen skal ha nok strøm til å drive hele systemet. Prøvde med et GTX 690, ingen problemer. Hmm, hva kan det være. Skal prøve med en annen PSU, men synes dette var meget besynderlig.

 

burde ikke være AX1200 som feiler her...

Lenke til kommentar

burde ikke være AX1200 som feiler her...

 

På noen hovedkort så blir vrm så varm at maskinen slår seg av. Dette skjer med f.eks gigabyte UD7 uten aktiv kjøling på ud7. Jeg har faktisk vifte bak hovedkortet i hovedmaskinen. VRM her blir evig varm. Pumper dog litt strøm igjennom der også da med overklokka 3930k.

 

Sjekk med hwinfo og se hva slags temperatur VRM er på hovedkortet under full load :)

 

Så hvis maskinen slår seg instant av så er det ofte noe med for høy temperatur med cpu eller hovedkort. Mest sansynlig vrm på hovedkortet siden du kjører veldig mye "volt" på cpu

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg har et lite problem. Maskinen slår seg av på et høyt nivå av belastning. Men har en AX1200 med ettermontert rail, så skjønner ikke hvorfor dette skal skje. PSUen skal ha nok strøm til å drive hele systemet. Prøvde med et GTX 690, ingen problemer. Hmm, hva kan det være. Skal prøve med en annen PSU, men synes dette var meget besynderlig.

Har du nok kjøling for [email protected] på 1.52V? Kan ikke forestille meg at vannkjøling holder for en så heftig klokk.

Lenke til kommentar

Vannkjølinga holder nok. 3570 mangler jo HT, så evig varm blir den ikkje. Har selv hatt 3770k på 5.1ghz prime stabilt. Varmt ble det ja. Var vel oppe i 80 grader

 

Spørsmålet er vel heller hvor lenge han har kjørt 3570K'en med 1.52v :) Regner med du har prøvd systemet uten overklokk, Kurio?

Lenke til kommentar

Har du nok kjøling for [email protected] på 1.52V? Kan ikke forestille meg at vannkjøling holder for en så heftig klokk.

 

Jeg har det. Den blir ikke så mye varmere enn 90 på absolutt 110%. Det er bare med push. Jeg klarer fint mer også, men er ikke keen på en CPU som blir mye varmere enn 90. Har hatt den på 5.1 i 6 måneder med 1.49V, men fikk den opp disse 2 ukene.

 

Ja, har prøvd med FX 8120 og et annet hovedkort, still same problem.

 

Jeg misstenker at det er noe med GPUene, kanskje en SLi innstilling. Er ikke PSUen heller, fordi prøvde med en HX 1050 i dag.

 

Jeg bare håper at det ikke er 780ene som er i noe deep shit, siden er veldig usikker på hvordan man skal montere org kjølere ogsånn, deretter sende inn. :p

Endret av Kurio
Lenke til kommentar

Første titt av GTX 780 Lightning:

 

Venter dog på luftresultater også.

 

Overklokker Jon “Elmor” Standström i siget:

post-42975-0-13268100-1375895379_thumb.jpg

post-42975-0-75879600-1375895379_thumb.png

 

hwbot link:

 

http://hwbot.org/sub...780_20195_marks

 

Men Evga Classified er jo selvfølgelig forran med K|NGP|N i spissen. Han er nesten umulig å slå uansett når det gjelder noe med skjermkort ;)

 

http://hwbot.org/submission/2408244_kingpin_3dmark11___performance_geforce_gtx_780_21000_marks

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...