Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Enig i dette. Kan delvis sammenlignes med hva Intel gjorde i sin tid når de gikk bort fra FSB/Multiplier og FSB/DRAM divider strukturen, det var kjipt men forsåvidt glemt av de fleste i dag.

Hva?

Intel gjorde helt rett i å droppe FSB ettersom det var alt for tregt. Det Intel gjorde feil var å koble sammen base clock med PCIe- og SATA-kontrollerne, det var dette som ødela overklokkingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var det ikke overgangen fra FSB som fucka opp overklokking slik man kjente det, men heller hvordan intel koblet den opp på Sandy-Bridge og arkitekturer etter det.

 

 

Kjører bclk på 65 % overklokk her i gården. Kan ikke se noe negativt av at Intel gikk bort fra FSB, eller at det var noe som helst steg i feil retning. At de derimot siden SB har fucka opp kan jeg si meg litt enig i.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Enig i dette. Kan delvis sammenlignes med hva Intel gjorde i sin tid når de gikk bort fra FSB/Multiplier og FSB/DRAM divider strukturen, det var kjipt men forsåvidt glemt av de fleste i dag.

 

Men jeg mener jeg har lest Kingpin klokka 780'n til 1400+, men det var vel med ekstrem vmod på core 1,35v elns om jeg ikke husker feil. Det var/er nok neppe en 24/7 klokk, men husker jeg leste han posta det en plass. Synd man må til med fullt av vmods, biosbytter o.l. for å ha friheten til å klokke som man vil. Folk som kjøler med vann har jo større potensiale, men blir låst fra nvidia.

 

1.35v er maks spenning på 780 Classy. Med vannblokk på burde det funke dritfint som 24/7-klokk :)

 

Jeg tviler nok ikke på mitt potensiale på overklokkingsferdigheter. Skal prøve med et litt annerledes BIOS senere i dag, så får man se. Klarer ihvertfall 1200MHz med 780 nå, men han lyst på mer.

 

1200 mhz er det man kan forvente fra referanse. Alt over (og egentlig inkludert) er bonus imo. Mitt klarer 1180 med stock BIOS.

Lenke til kommentar

1.35v er maks spenning på 780 Classy. Med vannblokk på burde det funke dritfint som 24/7-klokk :)

 

 

 

1200 mhz er det man kan forvente fra referanse. Alt over (og egentlig inkludert) er bonus imo. Mitt klarer 1180 med stock BIOS.

 

Det er rimelig grei overklokk da, om man kan kjøre 1,35v / 1400+ 24/7. Lurer litt på hvordan temperaturene er på vann med den overklokken - 3rad og gpu singel loop.

Lenke til kommentar

Det er rimelig grei overklokk da, om man kan kjøre 1,35v / 1400+ 24/7. Lurer litt på hvordan temperaturene er på vann med den overklokken - 3rad og gpu singel loop.

 

Med tanke på at mitt 780 (1150 boost maks spenning) med EK Titan SE samt 3930K på 4.8 1.38v i en loop med 420+280 ligger på 38 grader load, ikke særlig høye temps :)

Lenke til kommentar

Med tanke på at mitt 780 (1150 boost maks spenning) med EK Titan SE samt 3930K på 4.8 1.38v i en loop med 420+280 ligger på 38 grader load, ikke særlig høye temps :)

 

Fan altså... jeg med bare 1 GTX 680 overklokka under load ligger rundt 41c, vannet holder rundt 34c - jeg må seriøst få bytta rad vifter :(

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Noiseblocker MK2 140mm på 750 RPM ;)

 

Vanntempen din da?

 

Skrev det over jo :p under idle atm ligger vannet på 30c, under load ca. 34-36 grader avhengig av spill.

Nå skal det sies at det er sykt varmt her jeg bor for tiden. Har både balkong døren og diverse vindu åpne, så temperaturen i rommet er ca. 25c

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Skrev det over jo :p under idle atm ligger vannet på 30c, under load ca. 34-36 grader avhengig av spill.

Nå skal det sies at det er sykt varmt her jeg bor for tiden. Har både balkong døren og diverse vindu åpne, så temperaturen i rommet er ca. 25c

 

Lol er tydeligvis blind, eller på jobb da. Vanntempen min lå på 30c etter en skikkelig gamingsøndag sist, så der har du nok forskjellen :)

Lenke til kommentar

Så er spørsmålet om det utgjør noen forskjell om vannet er f.eks er 6 grader over ambient, eller 8-9 grader?

Når det kommer til overklokkingen altså. :)

 

Når man kommer så lavt så er det jo vanskelig å nærme seg ambient (som også gjerne er varmere inne i kabinettet)

 

Anbefaler deg å se å se hvor varm luften er som går inn i radiatorene, slik at du vet nøyaktig hvor mange grader som skiller vanntemp og ambient. Dette for å finne ut om det finnes forbedringspotensiale.

 

Under 10 grader forskjell på GPU og vanntemp er svært bra, og jeg blir overrasket om du klarer å senke temperaturforskjellen der noe særlig. Men igjen, det kommer jo ann på hva du har av vanntrykk fra før av. (har du høyt trykk så vil en økning i trykk ikke nødvendigvis øke flow noe særlig)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Andrull. 41 grader er jo fortsatt veldig bra temp! Hverken 680, 770 eller 780 sitt overklokkingspotensial har noe med tempen å gjøre så lenge du har vannblokk. Vil du høyere, må du modde, bruke custom BIOS eller kjøpe en modell som tillater høyere spenningsjustering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...