Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Hmmm... Får ca 10 fps ca (90 VS 100) mere i bf3 ("sharki taket") med 4770k @ 4800mhz og 2666mem enn med 3930k@ 4700mhz og 2400mhz minne.

 

Haswell ER faktisk konge til gaming! Ble nesten litt skuffa over min gamle traver :omg:

 

I bf3 så ble det ikkje noe særlig gain med 2 ekstra kjerner på sharki brettet.

 

sende opp en V2 til deg eller..? da kan du få testet med 5.4Ghz Haswell :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

testet litt mer i kveld.. trenger virkelig en ASUS DirectCU II bios med powertarget over 110%.. er oppe i rundt 112% før kortet klokker seg ned realtime :(

 

fikk 76.7fps i Valley på 1241/54 - 3700Mhz, 1.187v

 

Du får sende en mail til ASUS, si at MSI og eVGA har sine toppkort med økt powerlimit og spenning ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært så heldig å fått tak i 2 780 med ferdigmonterte vannblokker til den flotte prisen av 8000. Jeg gleder meg, blir spennende å oppgradere fra 2x 770 til 2x 780 i min "portable rigg".

 

Hvilken driver er det som er å foretrekke til 780 for tiden?

 

Kjøpte du brukte i Norge? Flott pris!

 

326.41 er nyeste, og anbefales

Lenke til kommentar

Jeg fikk kjøpt gjennom en privat person gjennom hw.no.

 

Han hadde ikke annonsert som salg av 780, men siden han skulle til å begynne med husbygging var han nødt å se seg kvitt med kortene. Uansett er dette ganske kjekt for meg, siden får med kvittering og begge org kjølere.

 

Kan sikkert selge dem for mer enn jeg kjøpte dem for hvis man ikke blir fornøyd. Har uansett litt lyst til å klokke skikkelig mtp har 1X 480, 1X 240, 1X 360 i riggen nå. ;)

Lenke til kommentar

La først til nå signaturen din. Den er jo litt...spesiell. :p

Nvidia maskin, og nå med nye Nvidia kort, og "sterk motstander mot Nvidia".Er ikke det veldig dobbeltmorral? ^^ Eller vil "motstander mot" bli dobbelt negativ, aka motstander av AMD? :

 

Og så har du EK vannkjølingsloop, samtidig som du mener EK er forferdelig og overpriset?

I dont get it? :p

 

Uansett, du kunne ikke tatt å testet hvor mye forskjell du får på tempen om du f.eks kobler ut en radiator (f.eks kobler ut viftene, og dekker radiatoren over med en genser eller lignende)? Litt interesse av å se hvor mye forskjell det blir om du kobler ut en (f.eks 360'en), da det umiddelbart høres rimelig overkill ut. :) Ikke at overkill ikke er kult, men er litt spent på om du for lengst har nådd lufttemp.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

La først til nå signaturen din. Den er jo litt...spesiell. :p

Nvidia maskin, og nå med nye Nvidia kort, og "sterk motstander mot Nvidia".Er ikke det veldig dobbeltmorral? ^^ Eller vil "motstander mot" bli dobbelt negativ, aka motstander av AMD? :

 

Og så har du EK vannkjølingsloop, samtidig som du mener EK er forferdelig og overpriset?

I dont get it? :p

 

Uansett, du kunne ikke tatt å testet hvor mye forskjell du får på tempen om du f.eks kobler ut en radiator (f.eks kobler ut viftene, og dekker radiatoren over med en genser eller lignende)? Litt interesse av å se hvor mye forskjell det blir om du kobler ut en (f.eks 360'en), da det umiddelbart høres rimelig overkill ut. :) Ikke at overkill ikke er kult, men er litt spent på om du for lengst har nådd lufttemp.

 

Greia er bare at Nvidia og EK er ikke min greie, har fått nok liksom. Finnes så mange bedre alternativer, men det er en annen ting.

 

Skal prøve meg fram vettu.

 

Vurderer med disse SWE Biosene, men 690en opplevde en stor tragedie med dette, så er lite fett å prøve det på ENDA dyrere kort. Vi får se, må beise 20k i 3d mark 11 lett

Lenke til kommentar

Greia er bare at Nvidia og EK er ikke min greie, har fått nok liksom. Finnes så mange bedre alternativer, men det er en annen ting.

 

Skal prøve meg fram vettu.

 

Vurderer med disse SWE Biosene, men 690en opplevde en stor tragedie med dette, så er lite fett å prøve det på ENDA dyrere kort. Vi får se, må beise 20k i 3d mark 11 lett

 

Du har jo tydeligvis ikke fått nok, da.

Lenke til kommentar

Irony is bliss :p

Oh, the ironing...

 

De eneste grunnene man har til å ikke velge Nvidia er følgende:

GPU Boost som tillater dem å sette svakere binningkrav enn tidligere for samme produktsegment uten å gi bedre ytelse/kr.

PhysX, som ødelegger spillmarkedet for alle forbrukere, men her bør man heller bare boikotte bruk av PhysX.

Manglende multi-monitor-støtte, spesifikt for 4K-skjermene som oppfører seg som 2x 1920x2160@60Hz.

Overklokkerne har de for lengst vist fingeren til, og man må nå gjennom et helvete med BIOS-mods for å overklokke igjen.

Lenke til kommentar

Heldigvis overklokker GTX 670/680/780 og Titan rimelig bra. Noe annet er å lyve :)

Dog det hadde jo vært greitt om det ikkje var noen sperrer slik at vi kunne overklokke ENDA lengre :D

 

ca 1200mhz for Titan og ca 1230-1250 for 780 er jo ikkje elendig ;)

Joda, de har rimelig greit rom for overklokking, men det er litt misvisende når kortene selv kjører på frekvenser over 1100MHz ut av eska.

Poenget mitt er at Nvidia har fjernet funksjonalitet og markedsført det som fremskritt.

Lenke til kommentar

Joda, de har rimelig greit rom for overklokking, men det er litt misvisende når kortene selv kjører på frekvenser over 1100MHz ut av eska.

Poenget mitt er at Nvidia har fjernet funksjonalitet og markedsført det som fremskritt.

 

Dette er jeg helt enig i. Ellers blir det spennende å se hva 780 classified gjør det. Håper jeg kan få overklokka dritten ut av det. Håper på 1400mhz+ på luft som kingpin viste :p

Lenke til kommentar

Joda, de har rimelig greit rom for overklokking, men det er litt misvisende når kortene selv kjører på frekvenser over 1100MHz ut av eska.

Poenget mitt er at Nvidia har fjernet funksjonalitet og markedsført det som fremskritt.

 

Enig i dette. Kan delvis sammenlignes med hva Intel gjorde i sin tid når de gikk bort fra FSB/Multiplier og FSB/DRAM divider strukturen, det var kjipt men forsåvidt glemt av de fleste i dag.

 

Men jeg mener jeg har lest Kingpin klokka 780'n til 1400+, men det var vel med ekstrem vmod på core 1,35v elns om jeg ikke husker feil. Det var/er nok neppe en 24/7 klokk, men husker jeg leste han posta det en plass. Synd man må til med fullt av vmods, biosbytter o.l. for å ha friheten til å klokke som man vil. Folk som kjøler med vann har jo større potensiale, men blir låst fra nvidia.

Lenke til kommentar

Enig i dette. Kan delvis sammenlignes med hva Intel gjorde i sin tid når de gikk bort fra FSB/Multiplier og FSB/DRAM divider strukturen, det var kjipt men forsåvidt glemt av de fleste i dag.

 

Men jeg mener jeg har lest Kingpin klokka 780'n til 1400+, men det var vel med ekstrem vmod på core 1,35v elns om jeg ikke husker feil. Det var/er nok neppe en 24/7 klokk, men husker jeg leste han posta det en plass. Synd man må til med fullt av vmods, biosbytter o.l. for å ha friheten til å klokke som man vil. Folk som kjøler med vann har jo større potensiale, men blir låst fra nvidia.

 

Dette er uten mod...

Med mod klarer det nærmere 2000mhz.. Frankensteinmod ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...