Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Vel, det er nok ikke alltids lasten har så mye å si. Ja, faktisk kan det bli bedre når den er på. En transformator vil alltid være på, og lav belastning kan nok teoretisk også kunne føre til litt endringer i dens respons.

 

Det er selvsagt litt dårlig, og kan nok være en blanding av dårlig produksjon på modellen og et ikke optimalt design. Tross at det er en svært high-end PSU.

 

Det spørs hvorvidt det er noe du kan få igjen på garanti (med mindre man bruker 14 eller 30 dagers returrett, alt etter hva du har).

 

Å fikse problemet kan dog være vanskelig og ikke minst risikabelt, spesielt om man ikke vet hva man gjør. Selv har jeg coil whine fra en katode strømforsyning, hvor jeg har måtte bruke litt lim og teip for å endre responsen til transformatoren. På den andre siden så har jeg også en del mer erfaring enn mannen i gata og kjenner til farene, så det er ikke noe jeg anbefaler.

 

I værste fall må du bare leve med det, og du kan jo fryde deg over at det er bedre at det bråker når den er av, enn når den er på. ;) For da kan man ikke gjøre noe med det. Du kan i det minste skru av PCen med power-knappen, og dermed slippe lyden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått til to ting i kveld med laptopen i kveld:

  1. Skrudd av temperaturthrottling ved 67C så klokkefrekvensen ikke går yoyo mellom 135MHz og 850MHz i spill
  2. Overklokket GPUen (650M GDDR5) fra 850MHz "turbo" (som aldri nås) til 1049MHz konstant.

Jeg er overrasket over at Alienware selger laptoper med GPUer som throttler på 67C, og sjokkert over at Nvidia kjører nok spenning gjennom brikka til å takle en 20% overklokk uten problemer. Uansett er spillopplevelsen forbedret drastisk :D

Lenke til kommentar

Min forrige laptop hadde like stort kjøleareal som en blyant. Det endte opp med at jeg snudde den på hode, satte en Zalman CNPS 8500 ("stor kobberkjøler")på den, og slik ble det. Mobilitet, overrated. I hvert fall de dagene.

 

Laptopen har nå funnet seg et hjem inne i en stasjonær. <3 Like a baby.

 

Edit: Før jeg glemmer det. Tok faktisk å fasekjølte CPUen på laptopen ned til -50 grader, men klare ikke å få tak i software for OC, så fikk ikke testet. :p Gadd heller ikke isolere så mye, så ble forholdsvis kortprøvd prosjekt.

 

Neadless to say, jeg savnet en stasjonær PC på den tiden.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...