Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv ville jeg gått for ASUS sitt GTX 780. Jeg synes også at referansekjøleren er mye penere, men når kortet er satt inn i maskinen ser man egentlig nesten bare PCB-en, og den synes jeg er penere på ASUS sin da den har bakplate. Har også hørt at det har vært litt problemer med coil whine på referansekortene.

Lenke til kommentar

Selv ville jeg gått for ASUS sitt GTX 780. Jeg synes også at referansekjøleren er mye penere, men når kortet er satt inn i maskinen ser man egentlig nesten bare PCB-en, og den synes jeg er penere på ASUS sin da den har bakplate. Har også hørt at det har vært litt problemer med coil whine på referansekortene.

Jeg tror ikkje du har lest at det er mere coilwhine på ref 780 vs de med andre kjølere ;)

 

Virker mere som et gjetning :)

Selv har jeg 2 Asus Titan og et Zotac 780 referansekort. 780 kortet overklokket til 1220mhz er ca 65 grader med vifta på 50-60% Dette støyer ikkje i et corsair 550D kabinett.

Men om jeg hadde fått et ikke ref kort til lik pris, så hadde jeg valgt det. Skal man kjøre sli på luft er referansekort det lureste. Da får man all varmlufta direkte ut av kassa.

 

Referansekjøleren er faktisk veldig bra :)

 

Lenke til kommentar

Jeg tror ikkje du har lest at det er mere coilwhine på ref 780 vs de med andre kjølere ;)

 

Virker mere som et gjetning :)

 

Jeg har faktisk ikke hørt om noen som har hatt coil whine på ASUS sine skjermkort de siste årene, og forventer da at heller ikke 780-versjonen vil bli plaget av dette. Men vi får se. :)

Lenke til kommentar

Det kan nok like godt være hovedkortets problem at det hviner ved standby, 5VSB er aktiv og driver USB-enheter.

 

Innbiller meg at pipingen kommer fra strømforsyningen. Har lagt øret helt inntill.

 

Er det noe jeg kan tukle med i BIOS for å gjøre noe med 5VSB?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

5VSB må alltid være på, og kan følgelig ikke endres. (ellers kunne du ikke skrudd på PCen)

Men om det er noe som trekker strøm fra 5VSB så belastes den kretsen som står for 5VSB, slik at det piper.

 

Så, har du noen enheter som er på når PCen er av?

 

Kort sagt, trekk ut alle USB-enheter og hør. Det koster så lite å teste ut.

Men problemet er jo gjerne at transformatoren alltid vil være aktiv så lenge du ikke skrur av PSUen med power-knappen bak.

 

Spesielt om f.eks limet som holder ting på plass har mistet sin effekt, og kondensatorer/transformatorer kan igjen bevege på seg. Man skal tro det er slik til enhver tid, bare at maskinen ikke bråker når den er på, og overdøver dermed lyden.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

5VSB må alltid være på, og kan følgelig ikke endres. (ellers kunne du ikke skrudd på PCen)

Men om det er noe som trekker strøm fra 5VSB så belastes den kretsen som står for 5VSB, slik at det piper.

 

Så, har du noen enheter som er på når PCen er av?

 

Niks. Denne lyden kom med denne nye PC-en (bygde den for et par uker siden).

 

Kort sagt, trekk ut alle USB-enheter og hør. Det koster så lite å teste ut.

 

Testet og lyden forsvant ikke.

 

 

Men problemet er jo gjerne at transformatoren alltid vil være aktiv så lenge du ikke skrur av PSUen med power-knappen bak.

 

Spesielt om f.eks limet som holder ting på plass har mistet sin effekt, og kondensatorer/transformatorer kan igjen bevege på seg. Man skal tro det er slik til enhver tid, bare at maskinen ikke bråker når den er på, og overdøver dermed lyden.

 

Syntes det bare er sært at det kun skjer av. Klarer ikke høre noen piping når PC-en er på... Er jo et par små leds på hovedkortet som er på når PC-en er av som trekker en minimal strøm, men kan ikke akkurat se at det er grunnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...