aleksanderro Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Ingen forskjell, men det kan være forskjell på ekstra utstyr. Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Ok, blir gjerne en GTX 780 på meg. Er referanse kjøleren bra? Hvordan er det med støy og temp? Har ikke tenkt å overklokke så mye. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Referanse kjøleren er bra med lite støy. Temperaturen ligger på 80 grader. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Referansekjøleren er veldig bra ja. Faktisk så bra at å ha 3 parts kjøler er nesten unødvendig. Man får ut varm luft fra kabinettet også. 1200-1250 mhz går fint med referansekjøler også Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 ASUS DIRECTCU II holder rundt 10-15 grader kjøligere en referanse ikke sant? Har egentlig mest lyst på referanse kortet, det ser ganske flott ut. Men et spørsmål til før jeg bestiller kortet. Vil Intel i5 2500 være bottleneck for GTX 780? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 ASUS sitt GTX 780 er 15 grader kaldere og 6 dbA stillere enn referansekjøleren. Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Okay, litt vanskelig valg.. Jeg synes referanse kortet er flottest, pluss den er billigere. Men ASUS er kjøligere og roligere. Hvis jeg ikke skal overklokke så mye, er det vel like greit å gå for referanse er det ikke? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Selv ville jeg gått for ASUS sitt GTX 780. Jeg synes også at referansekjøleren er mye penere, men når kortet er satt inn i maskinen ser man egentlig nesten bare PCB-en, og den synes jeg er penere på ASUS sin da den har bakplate. Har også hørt at det har vært litt problemer med coil whine på referansekortene. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Ja, med 780 sin "titan" kjøler så vil det ikke ha så veldig mye å si. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Selv ville jeg gått for ASUS sitt GTX 780. Jeg synes også at referansekjøleren er mye penere, men når kortet er satt inn i maskinen ser man egentlig nesten bare PCB-en, og den synes jeg er penere på ASUS sin da den har bakplate. Har også hørt at det har vært litt problemer med coil whine på referansekortene. Jeg tror ikkje du har lest at det er mere coilwhine på ref 780 vs de med andre kjølere Virker mere som et gjetning Selv har jeg 2 Asus Titan og et Zotac 780 referansekort. 780 kortet overklokket til 1220mhz er ca 65 grader med vifta på 50-60% Dette støyer ikkje i et corsair 550D kabinett. Men om jeg hadde fått et ikke ref kort til lik pris, så hadde jeg valgt det. Skal man kjøre sli på luft er referansekort det lureste. Da får man all varmlufta direkte ut av kassa. Referansekjøleren er faktisk veldig bra Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Jeg tror ikkje du har lest at det er mere coilwhine på ref 780 vs de med andre kjølere Virker mere som et gjetning Jeg har faktisk ikke hørt om noen som har hatt coil whine på ASUS sine skjermkort de siste årene, og forventer da at heller ikke 780-versjonen vil bli plaget av dette. Men vi får se. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Ikke noe coilwhine med min Asus 770. Det eneste jeg har coilwhine-problemer med er min AX760i som piper når PC-en er skrudd av. Vet ikke om det er nok til å gidde å returnere. Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Hvordan fungerer egentlig GPU Boost 2.0? Er den funksjonen mer nyttig med ASUS DCII? Og er det sånn at referanse kortet ikke lar temperaturene gå over 80C? Går ytelsen ned, for at GPUen skal holdes kjølig? Endret 14. juli 2013 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Jeg byttet faktisk fra Evga 780 ref til Asus 780 DCII pga coilwhine. Endret 14. juli 2013 av aleksanderro Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Ikke noe coilwhine med min Asus 770. Det eneste jeg har coilwhine-problemer med er min AX760i som piper når PC-en er skrudd av. Vet ikke om det er nok til å gidde å returnere. Det kan nok like godt være hovedkortets problem at det hviner ved standby, 5VSB er aktiv og driver USB-enheter. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Det kan nok like godt være hovedkortets problem at det hviner ved standby, 5VSB er aktiv og driver USB-enheter. Innbiller meg at pipingen kommer fra strømforsyningen. Har lagt øret helt inntill. Er det noe jeg kan tukle med i BIOS for å gjøre noe med 5VSB? Endret 14. juli 2013 av ahpadt Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Innbiller meg at pipingen kommer fra strømforsyningen. Har lagt øret helt inntill. Er det noe jeg kan tukle med i BIOS for å gjøre noe med 5VSB? Nei, men du bør passe på å ikke plugge USB-enheter inn i "lade-portene." Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Nei, men du bør passe på å ikke plugge USB-enheter inn i "lade-portene." Finner ikke noe i manualen (Asus Maximus 6 Gene) om ladeporter... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) 5VSB må alltid være på, og kan følgelig ikke endres. (ellers kunne du ikke skrudd på PCen) Men om det er noe som trekker strøm fra 5VSB så belastes den kretsen som står for 5VSB, slik at det piper. Så, har du noen enheter som er på når PCen er av? Kort sagt, trekk ut alle USB-enheter og hør. Det koster så lite å teste ut. Men problemet er jo gjerne at transformatoren alltid vil være aktiv så lenge du ikke skrur av PSUen med power-knappen bak. Spesielt om f.eks limet som holder ting på plass har mistet sin effekt, og kondensatorer/transformatorer kan igjen bevege på seg. Man skal tro det er slik til enhver tid, bare at maskinen ikke bråker når den er på, og overdøver dermed lyden. Endret 14. juli 2013 av Andrull Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 5VSB må alltid være på, og kan følgelig ikke endres. (ellers kunne du ikke skrudd på PCen) Men om det er noe som trekker strøm fra 5VSB så belastes den kretsen som står for 5VSB, slik at det piper. Så, har du noen enheter som er på når PCen er av? Niks. Denne lyden kom med denne nye PC-en (bygde den for et par uker siden). Kort sagt, trekk ut alle USB-enheter og hør. Det koster så lite å teste ut. Testet og lyden forsvant ikke. Men problemet er jo gjerne at transformatoren alltid vil være aktiv så lenge du ikke skrur av PSUen med power-knappen bak. Spesielt om f.eks limet som holder ting på plass har mistet sin effekt, og kondensatorer/transformatorer kan igjen bevege på seg. Man skal tro det er slik til enhver tid, bare at maskinen ikke bråker når den er på, og overdøver dermed lyden. Syntes det bare er sært at det kun skjer av. Klarer ikke høre noen piping når PC-en er på... Er jo et par små leds på hovedkortet som er på når PC-en er av som trekker en minimal strøm, men kan ikke akkurat se at det er grunnen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå