Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

De som påstår at X oppsett er overkill for Y oppløsning faller i gruppa "de som ikke vet hva de snakker om" for min del, for det er alltid mulig å overbelaste skjermkortene. Ja, jeg stigmatiserer, som alle andre mennesker gjør.

 

Det gjør de jo for min del også, men det har blitt så mange av dem. Jeg velger å skylde på Google!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt utenom diskusjonen, men har Nvidia støtte for Sparse Grid eller Rotated Grid SuperSampling AA i dx11 nå? Mener å huske de ikke hadde det for et par måneder siden.

 

De som påstår at X oppsett er overkill for Y oppløsning faller i gruppa "de som ikke vet hva de snakker om" for min del, for det er alltid mulig å overbelaste skjermkortene. Ja, jeg stigmatiserer, som alle andre mennesker gjør.

Det er flere måneder siden jeg fikk mulig til å holde meg oppdatert på slikt. Så nei, det vet jeg ikke desverre. (tipper nei).

Lenke til kommentar

VRMen til standard utgaven har vel rimelig svake MOSFETs, som vidia-specs? Og dermed så burde man kanskje ikke overkjøre specsa særlig mye før du raskt er godt utenfor hva MOSFET'ene (++) tåler?

 

Var den oppfatningen jeg har fått av Titan/780 i hvert fall.

 

Så om de nå har byttet ut VRM kretsen med noe litt bedre enn skjiten du finner i dag, så er det vel på sin plass med mulighet for litt løsere regulering, og kanskje også en ny regulator? :)

 

Hadde vært morro om det var mulig å ta mine GTX 480 sine MOSFETs (m/ kondensatorer/spoler om nødvendig) + regulatoren og så sette de på GTX 780/Titan. :p De har i hvert fall langt mer kraft å komme med.

(nå er jeg ikke helt for real, da det ser ut som om hele VRM-designet er annerledes, og da må vel hele kretsen bort, og PCB-en endres)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

VRMen til standard utgaven har vel rimelig svake MOSFETs, som vidia-specs? Og dermed så burde man kanskje ikke overkjøre specsa særlig mye før du raskt er godt utenfor hva MOSFET'ene (++) tåler?

 

Var den oppfatningen jeg har fått av Titan/780 i hvert fall.

 

Så om de nå har byttet ut VRM kretsen med noe litt bedre enn skjiten du finner i dag, så er det vel på sin plass med mulighet for litt løsere regulering, og kanskje også en ny regulator? :)

 

Hadde vært morro om det var mulig å ta mine GTX 480 sine MOSFETs (m/ kondensatorer/spoler om nødvendig) + regulatoren og så sette de på GTX 780/Titan. :p De har i hvert fall langt mer kraft å komme med.

 

De er nok like svake som på Titan ja... Men med tanke på hvor lav temperaturene er med vannblokk på mitt 780 hadde det vært greit med LITT mer spenning så jeg klarer 1250 i spill. Tenker maks 1.25v er nok :)

Lenke til kommentar

Ser bra ut så langt! :)

 

post-101130-0-76218800-1373734763_thumb.png

 

Tror jeg begynner å nå en grense nå snart. Maks temp er på 65 grader med 27 grader i rommet, så den nye kjøleren til Asus gjør en bra jobb.

 

wow! CUII? Venter spendt på EVGA 780 ACX... Bestillte frå dustin, ser ut som det kan ta si tid før eg får testa det ut. Skal legge det på vatn rundt neste mnd når lønninga kjem in :D

Endret av eirikol1
Lenke til kommentar

Vurderer nå å bytte ut mitt GTX 560 TI. Blir som oftest litt lav FPS i nye spill på ultra. :)

 

Men litt usikker på om jeg skal gå for GTX 770 eller GTX 780. Vil helst ikke bruke mer enn 3k, men hvis det er mye mer ytelse i GTX 780, så er vel det kanskje lurt å legge inn litt ekstra penger i det? Hva sier dere, er det verdt å betale nesten 2k mer for GTX 780.

 

Hvis det blir 780, hvilke temps ligger referanse kjøleren på under load?

Lenke til kommentar

Husk også på at om du skal kalkulere ytelsen så må du også ta med hva du har fra før av.

F.eks, nå har jeg ikke sjekket tallene, men gjetter rett og slett:

Hvis

GTX 670 er 40 % bedre enn GTX 560Ti

GTX 770 er 55 % bedre enn GTX 560Ti

GTX 780 er 80 % bedre enn GTX 560Ti

Så er kinda forskjellen ganske "stor", ja i hvert fall om du ser an pengene og verdien.

 

Hvis man kjøper helt nytt så trenger man ikke tenke seg slikt, men i ditt tilfelle, når du oppgraderer så må man altså litt opp i pris for i det hele tatt få noe ekstra ytelse for penga. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...