Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket 770 bør jeg gå for om jeg ikke har mye lyst til å bruke mer enn 3k? Bruker det rimeligste Gainward-kortet reference design men med 3 vifter i stedet?

Hvilket 770 bør jeg gå for om jeg ikke har mye lyst til å bruke mer enn 3k? Bruker det rimeligste Gainward-kortet reference design men med 3 vifter i stedet?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781681

 

billigste

 

I den ene pcen min, går jeg fra 650 ti, til 770. Jeg ser på sidene til Nvidia at begge bruker geforce 320.18 driveren. Trenger jeg å reinstallere drivern når jeg får 770en i posten? "Merker" geforce experience at jeg har satt i det nye? :)

- noob.

 

skal ikke trenge det.

visst det blir problemer, så er det bare å reinstalere drivern :)

Lenke til kommentar

Spørsmål: Må prosessoren være up to date før jeg kan opgpradere skjermkortet? Akkurat nå har jeg en Intel i5-2500K ikke overklokket prosessor. Jeg vurderte kjøp av en og kanskje senere enda en 770.

 

Helsike.. Begynner å lese på hovedkortet og nå.. Står så mye som at jeg har "2x PCIe 2.0 x16, og 3x PCIe 2.0 x1".Og på 770kortet står det at Busstypen er PCI Express 3.0 x16. Så det vil altså si at jeg er nødt å oppgradere hovedkortet om jeg planlegger å bestille et kort fra 700serien?

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Spørsmål: Må prosessoren være up to date før jeg kan opgpradere skjermkortet? Akkurat nå har jeg en Intel i5-2500K ikke overklokket prosessor. Jeg vurderte kjøp av en og kanskje senere enda en 770.

 

Helsike.. Begynner å lese på hovedkortet og nå.. Står så mye som at jeg har "2x PCIe 2.0 x16, og 3x PCIe 2.0 x1".Og på 770kortet står det at Busstypen er PCI Express 3.0 x16. Så det vil altså si at jeg er nødt å oppgradere hovedkortet om jeg planlegger å bestille et kort fra 700serien?

Progresjonen for CPUer i spill har stoppet nesten helt opp siden 2500k og 2600k ble lansert for to og et halvt år siden, og du trenger ikke bytte ut din 2500k.

 

PCIe er bakoverkompatibel, og datatrafikken et 770/780 genererer er mindre enn PCIe 2.0 x8 tillater. Du trenger altså ikke oppgradere hovedkortet, ei heller CPUen som PCIe-kontrolleren sitter på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Dumt spørsmål, men "PCUen som PCIe-kontrolleren sitter på"? Skjønte ikke helt den.

Northbridge er blitt integrert på CPU, som følge av dette ligger PCIe-kontrolleren på CPU. I praksis betyr det at du må bytte hovedkort og prosessor for å få PCIe 3.0-støtte, dette fordi mer kompliserte hovedkort med støtte for SLI/CFX i x8/x8 @ 2.0 bruker PCIe 2.0-switcher.

Lenke til kommentar

Gunstig sesong for nVidia dette her. De kan egentlig bare rebrande alt av kort og kun konsentrere seg om utviklingen av Maxwell. Hvis ikke Amd har et bra ess i ermet bør de få det ;)

Skulle ikke forundre meg om GK104 blir den mest produserte grafikkchipen gjennom tidene (sett bort ifra integrerte løsninger).

Lenke til kommentar

Gunstig sesong for nVidia dette her. De kan egentlig bare rebrande alt av kort og kun konsentrere seg om utviklingen av Maxwell. Hvis ikke Amd har et bra ess i ermet bør de få det ;)

Skulle ikke forundre meg om GK104 blir den mest produserte grafikkchipen gjennom tidene (sett bort ifra integrerte løsninger).

G92 er nok fortsatt et godt stykke foran GK104 fortsatt.

Det virker som om Nvidia og AMD begge to fokuserer på å få mest mulig profitt ut av hver brikke, noe som kan tyde på at marginene krymper, som igjen er et bra tegn for oss forbrukere.

Lenke til kommentar

Ikke sikkert, mtp at 760Ti ryktes å være en rebrand på linje med 770 <- 680. Usikker på prispunktet til 760 Ti, kan godt være nV tenker at de har en grei lineup uten kortet også.

Ryktes?

Nå har jeg ikke hørt noen rykter, men det sier jo seg selv.

700-serien fikk ikke noen ny chip, da Nvidia ikke har noen nyere, og vil følgelig få rebranding hele veien. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...