Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har i dag to stk. 580 kort, hvordan er den løsningen kontra et 780?

 

Har du penger og ønsker å bruke de så gå for det. 780 har raskere core, raskere minne, mer mem.bandwidth, over dobbel så mange stream processors, 3x texture rate og ikke minst mye lavere strømforbruk. Mindre watt bruk gjør at de ikke pumper ut like mye varme. GTX780 sin kjøleløsning vil nok også være MYE stillere enn 580 SLI. Du kan også investere i 780 SLI senere. Spillytelse i seg selv er ganske likt, men 780 vil nok føles bedre da min-FPS er høyere og du slipper micro-stuttering.

Lenke til kommentar

EVGA precision fucker opp alt for meg. Den klarer ikke apply'e clocks etter en restart av maskina og alle GPU programmer jeg starter bare klikker. Virker som om det er en bug med driveren min da clock speeden stopper på stock og vil ikke gå opp til GPU Boost sin standard hastighet heller. Jævlig irriterende da alle gpu apps skaper windows time-out limit. For å fikse det må jeg sette på stock clocks igjen for så og clocke den opp.

 

og en dobbel post her...

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

EVGA precision fucker opp alt for meg. Den klarer ikke apply'e clocks etter en restart av maskina og alle GPU programmer jeg starter bare klikker. Virker som om det er en bug med driveren min da clock speeden stopper på stock og vil ikke gå opp til GPU Boost sin standard hastighet heller. Jævlig irriterende da alle gpu apps skaper windows time-out limit. For å fikse det må jeg sette på stock clocks igjen for så og clocke den opp.

 

og en dobbel post her...

 

Fikk samme problemet i går.

Lenke til kommentar

Har du penger og ønsker å bruke de så gå for det. 780 har raskere core, raskere minne, mer mem.bandwidth, over dobbel så mange stream processors, 3x texture rate og ikke minst mye lavere strømforbruk. Mindre watt bruk gjør at de ikke pumper ut like mye varme. GTX780 sin kjøleløsning vil nok også være MYE stillere enn 580 SLI. Du kan også investere i 780 SLI senere. Spillytelse i seg selv er ganske likt, men 780 vil nok føles bedre da min-FPS er høyere og du slipper micro-stuttering.

 

Takk for bra svar!

Lenke til kommentar

400 dollar +-, DET er en god deal del :=)

 

Syns ikke dette er så agressivt, mer som forventet når man ser på ytelsen:

http://videocardz.com/42112/official-nvidia-geforce-gtx-770-performance

http://videocardz.com/42149/msi-geforce-gtx-770-lightning-tested-sli

 

Altså rundt 8-9% bedre enn 7970GE, enda mindre for 1600p oppløsning. God SLI skalering i de spillene som er vist. 400$ er forøvrig ca samme som 7970GE går for, slik at nVidia ser ut til å presse prisen litt hvis dette stemmer, men ikke mer enn jeg hadde forventet. Tipper (og håper) vi ser GTX 770 for 3099,- imorgen ettermiddag jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...