Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på en ting. Har nå ett gtx 580. med et pci-e 2.0 hovedkort. Jeg vet gtx 780 er backwards compatible (kan kjøres med pci 2.0 slot). Men nå lurer jeg på om gtx 780 kan komme til bruk for pci 3.0. slot.? Altså om jeg må investere et ett nytt hovedkort med 3.0 compatiability? Eller holder det med pci 2.0

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting. Har nå ett gtx 580. med et pci-e 2.0 hovedkort. Jeg vet gtx 780 er backwards compatible (kan kjøres med pci 2.0 slot). Men nå lurer jeg på om gtx 780 kan komme til bruk for pci 3.0. slot.? Altså om jeg må investere et ett nytt hovedkort med 3.0 compatiability? Eller holder det med pci 2.0

Med mindre du kjører 3-5x skjermer på enten 120hz eller 1440/1600p så vil det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Må si jeg er overrasket over ytelsen til GTX780! Hadde ikke trudd at det skulle bli ett så stort hopp fra GTX680. Nå er jeg veldig spent på om GTX770 vil ligge like nære GTX780 som GTX670 gjør GTX680!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg er overrasket over ytelsen til GTX780! Hadde ikke trudd at det skulle bli ett så stort hopp fra GTX680. Nå er jeg veldig spent på om GTX770 vil ligge like nære GTX780 som GTX670 gjør GTX680!

Nope. 770 er en gk104 brikke. Pga høyere clock skal den yte <10% bedre enn 680.

Edit: didnt see the post above..

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Skal hente meg et eksemplar av 780 fra Evga i dag! :) Gleder meg til å teste overklokking siden jeg jeg har sett tester der 780 går forbi Titan (Stander klokk) i 1080p.

dafuQ :p du bestile igår :p hehe er det fra komplett?

bruker å vær raske dem- spesielt når dem sender til pick-up-point :)

keep us posted på OC da :)

Hadde egentlig bestemt meg for Titan til nye pcen, men 780 virker jo som et mye bedre kjøp. Kan ikke få meg til å kjøpe Titan etter å ha lest Hardware testen.

heilt enig :) kjøp 780 :D

Lenke til kommentar

Skal hente det på pick-up-point ja! :) Sto som sendt allerede i går selv om jeg bestilte litt etter tidsfristen de har som er 17:00. :)

konge :) Lagt ut mitt gtx 680 for salg xD

men Asus skal lansere sin versjon av 780 rundt 4-5 juni.

men kan du ikke slenge på dine OC tall her og temps, når du har fått leka litt ;)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, kommer med mine resultater senere i dag! :)

Skal følge litt med på Asus om de kommer med DirectCU II, og om den kjøleren gjør det mye bedre enn referanse kjøleren. Isåfall kan det være jeg benytter meg av angreretten og bytter over til Asus når den kommer, er jo 45 dager åpent kjøp hos Komplett. :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, kommer med mine resultater senere i dag! :)

Skal følge litt med på Asus om de kommer med DirectCU II, og om den kjøleren gjør det mye bedre enn referanse kjøleren. Isåfall kan det være jeg benytter meg av angreretten og bytter over til Asus når den kommer, er jo 45 dager åpent kjøp hos Komplett. :)

ja det er 45 dagers returrett- men da skal varen vær i samme tilstand som du fikk den i :p hehe så be careful with the OC :)

sett allerede at noen har fått 1160 mhz, og 1200 mhz på det kortet ....aye :p

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...