Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)

Anbefalte innlegg

Det ryktes at driveren kommer allerede i morgen. Dog den har allerede vært tilgjengelig, men ble trukket tilbake. Eller rettere sagt de som lakk driveren trakk den tilbake :p

Er det samme som jeg har fått høre ja , men min erfaring er at slike rykter tar vi med en bøtte salt til driverne er på bordet og tallene synker inn via oculus retinis.

Ja, hehe.. Det tok jo en stund før Mantle kom skikkelig også. Mantle er ikkje helt frisk enda i CFX velogmerke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, hehe.. Det tok jo en stund før Mantle kom skikkelig også. Mantle er ikkje helt frisk enda i CFX velogmerke.

Nei, Mantle er langtifra friskt i CFX , men når det fungerer, fungerer det faktisk "ganske" så bra (men det er ikke så ofte at man kan skryte av det).

Har ikke personlig testet med CFX i Mantle da jeg ikke har skjermkort eller kraftig nok PSU til det , men i de testene jeg har lest så er resultatet bra og dårlig. Det ser faktisk ut som det er svært avhengig av spillmotoren som blir brukt for å få fult utbytte , husker ikke helt i farta men mener et av spillene faktisk fikk seg en fin løft i MP delen med Mantle og ga en svært stabil FPS i forhold til DX hvor den fort kunne bikke under 30 selv med enda kraftigere skjermkort og cpu.

Husker forresten at Nvidia kom og sa at de skulle komme med en Driver som knuste mantle, men har fortsatt ikke sett noe til den , det vil dog bli trolig langt bedre så fort DX 12 kommer ut neste år med Windows 10 / X.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har flashet skyn3t bios innpå et 780ti matrix her? Nizzen :xmas: eller Mydog kanskje?

Har laget et bootbart pinneminne med bios og nvflash på, men får bare ymse feilmeldinger :confused:

Har loket inn på 780 tråden på OCN, men så mange forskjellige kort osv og det virker som om biosen min er låst. Skal man flashe den normale eller LN2 biosen?

Lenke til kommentar

7970 GHz Edition har gått fra 83% av ytelsen til 780 til 86% av ytelsen av 780 med de nye spillene Techpowerup tester:

http://www.techpowerup.com/reviews/Colorful/iGame_GTX_970/27.html

290X leverer nesten samme ytelse som 980 på Ultra preset i Far Cry 4:

http://www.hardocp.com/article/2014/11/21/far_cry_4_video_card_performance_iq_preview/3#.VIRrByZnDfk

Når Enhanced Godrays blir aktivert blir ytelsesforskjellen mer som forventet.

280X slår (!) GTX 780 i Far Cry 4 på Ultra:

http://gamegpu.ru/action-/-fps-/-tps/far-cry-4-test-gpu.html

Igjen blir det mer som forventet på Ultra+ når Enhanced Godrays blir aktivert.

Det merkelige er at Far Cry 4 er en Nvidia-sponset tittel, og det er et merkelig stort skille mellom 780 Ti og 980...

I DA:Inquisition er 280X igjen nærmest identisk med 780:

http://www.techspot.com/review/921-dragon-age-inquisition-benchmarks/page4.html

En mulig forklaring er kanskje at disse nye spillene viser at GCN er bedre på compute eller å mixe compute og rendering enn Kepler. Samt at Nvidia har blitt bedre på dette med Maxwell.

Lenke til kommentar

Hvor får man tak i nye sånne termiske puter pasta ting til 780 reference kort? Kjøpte et brukt og det idler på 70 grader. Og jeg er litt usikker på om det fulgte med riktige skruer til luftkjøleren så om jeg får bestilt det noen steder også er det flott.

Edit: Disse skruene jeg mangler, tror jeg...

w4bc7eL.png

Endret av VegardBS
Lenke til kommentar

Hvor får man tak i nye sånne termiske puter pasta ting til 780 reference kort? Kjøpte et brukt og det idler på 70 grader. Og jeg er litt usikker på om det fulgte med riktige skruer til luftkjøleren så om jeg får bestilt det noen steder også er det flott.

w4bc7eL.png

Nye puter får man på techbay.no iallefall. Mulig de har på Digitalimpuls.no også.

Lenke til kommentar

Vet du om de passer til stock kjøler og EK fullcover blokk?

Blir bare å finne skruer som passer da... Men det er visst ikke så lett når jeg ikke vet hvilke gjenger skruene er :p

Ring til digitalimpuls, så kanskje de har slike skruer liggende :)

De har veldig mange forskjellige skruer liggende :)

Lenke til kommentar

w4bc7eL.png

Hva mener du? At det fulgte med feil skruer på skjermkortet?

Det er jo også de som holder hele kjøleren, og om de ikke passer så faller kjøleren egentlig av. De ser jo også riktige ut. Men er man usikker så kan man jo se om de går ann å skru opp/stramme. :)

Men mer sannsynlig er kanskje feil påført pasta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...