Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)

Anbefalte innlegg

Den funker fint uten det ene "defekte" skjermkortet?

Og skjer dette selv utenfor Windows?

Du må bruke et program for å gjøre den bootbar. På samme måte som når man legger Windows på minnepenn. Bare at denne gangen skal du bare lage den bootbar og så ha .rom filen på den.

Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, da det er så lenge siden jeg flashet BIOS på HK og skjermkort slik. Og kan ikke si jeg var den mest stødige på det. Kanskje noen andre som kjenner til det bedre, eventuelt google.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er 970 et 980 med nytt navn?

Ca samme som 670 vs 680...
Nei, de lanserer nok ikke en ny GPU samtidig med så markant prisforskjell rett ved siden av hverandre. Det er som regel når en ny generasjon kommer på banen, og man heller tar å bruker en gammel brikke under nytt navn, for å bli kvitt noe flere gamle brikker (slipper å designe en ny) at de slenger på ny navnelapp trikset. ;)

970 har fått 23% bit av CUDA-kjernene deaktivert/ødelagt. En ganske sentral bit av det som srår for ytelsen med andre ord. Men selvsagt, begge to er gm204 og lages samtidig på samme fabrikk. (Sorteres ut pga. Yields og noen ganger bare fordi de ønsker å ha forskjellige modeller i markedet)

Resten er ganske likt, og man må huske på at frekvensene kan jo variere en del, da det er fabrikkoverklokkede her og der, og selv om også klokkefrekvensene er litt høyere på 980 originalt, så vil nok de forskjellene der forsvinne med en gang man OCer.

Andelen av kjernen som 970 ikke har derimot. Det kommer man ikke unn. Og derfor du ser en så markant prisforskjell.

Til sammenligning fikk bare GTX 670 fjernet 15% av sine CUDA-cores. Og ligger følgelig ikke like langt bak 680.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Shipping er gratis ser det ut til, men mva og evt toll det må du regne med at staten skal ha :p Komplett har jo også satt ned prisen på 780 ganske kraftig siden 900 serien kom ut :)

Lenke til kommentar

Ingen smarte folk kjøper hardware i USA med mindre man ikkje kan oppdrive det her i Norge.

Tenkte kanskje det kom "superweekend" salg på 780 veldig snart :p

Lenke til kommentar

Ingen smarte folk kjøper hardware i USA med mindre man ikkje kan oppdrive det her i Norge.

Ok, men til den prisen. Er ikke det ok da?

Kjenner noen som kunne tatt det med over og da hadde jeg vel sluppet mva og toll i tillegg.

Eller er det andre ting som er dumt ved å kjøpe fra USA og?

Lenke til kommentar

Ok, men til den prisen. Er ikke det ok da?

Kjenner noen som kunne tatt det med over og da hadde jeg vel sluppet mva og toll i tillegg.

Eller er det andre ting som er dumt ved å kjøpe fra USA og?

Fordelen med å kjøpe i Norge er 5 års reklamasjon. På datadeler er dette HELT sinnsykt bra synes jeg. Faktisk verdt ganske mye. Når man i tillegg kan "låne" produkter opp til 45 dager i enkelte butikker, så ser jeg ikkje meningen å kjøpe noe fra utlandet.

Dog så har jeg akkurat kjøpt noe ddr4 minne fra USA nå. G.skill ddr4 3200mhz. Dette er bare pga det er UMULIG å oppdrive i Norge. Norge har ikkje fått 3000mhz modellen engang. Selv 3200mhz er vanskelig å få tak i, i USA. Rensket over alt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...