Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)

Anbefalte innlegg

Jeg SLIer aldri (har ikke sett nytten, har stort sett ikke hatt plass), så da blir det å vente - jeg har stort sett hoppet over 1, ofte 2 GPU-generasjoner (kjøper ny PC ca. hvert 5. år), så det måtte bare være hvis det nå kommer noe "ekstremt" mye bedre. :)

Unntaket må være da jeg gikk fra Geforce 2 MX 400 til Geforce 3 TI 200 - men der tror jeg "ekstremt mye bedre" faktisk var tilfellet. :green:

Nytten er å få opp til 100% bedre ytelse i stedet for 10-30%.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig. Men hvis ett 670 ikke er nok, så tviler jeg på at ett 770 er nok.

Er en grunn til at mange kjører 2x 670/7970.

Ja jøss, jeg har kjørt både GTX670 og 680 SLI så jeg støtter deg der, men jeg ser for meg en del som fort kan bli litt skuffet når de slenger inn et ekstra kort og tror det skal yte dobbelt så bra asap. de ender kanskje opp med en del stutter, flickering å må vente på drivere med sli/cfx profiler til nye spill for at de skal flyte tilfredstillende.

Det er det ikke alle som regner med når de slenger ut et par lapper på et ekstra kort :hm:

Lenke til kommentar

Det påståes av El Chapuzas at prisen for Gigabyte GeForce GTX 780 er 642 euro, men da jeg klikket på linken til Aussar, hoppet det opp en side som sier, "Product no lenger available." Mulig det skjedde en liten glipp, at de la ut 780 for salg litt for tidlig, og måtte fjerne det kortet igjen.

Er den prisen riktig, så er det under 5000 kr, kortet blir muligens litt dyrere i Norge, men dog en meget bra pris når det i følge noen "benchmarks" ligger kun 3 % under Titan. Mulig jeg dreit litt på draget da jeg kjøpte Titan, men gjort er gjort. :rofl:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Det påståes av El Chapuzas at prisen for Gigabyte GeForce GTX 780 er 642 euro, men da jeg klikket på linken til Aussar, hoppet det opp en side som sier, "Product no lenger available." Mulig det skjedde en liten glipp, at de la ut 780 for salg litt for tidlig, og måtte fjerne det kortet igjen.

tror lanseringen er dunt 16-17 idag

Lenke til kommentar

Er den prisen riktig, så er det under 5000 kr, kortet blir muligens litt dyrere i Norge, men dog en meget bra pris når det i følge noen "benchmarks" ligger kun 3 % under Titan. Mulig jeg dreit litt på draget da jeg kjøpte Titan, men gjort er gjort. :rofl:

Like greitt å ha det beste når man førstenes er i gang :) Navnet Titan er jo verdt prisen alene :p

Jeg angrer ikkje på titan kjøpet. Hadde blitt forbannet om jeg hadde kjøpt 780, for så 2 mnd senere se at Titan kom ut med 7-10% mere ytelse. Er jo ytelseforskjell på opp til 2 cpu generasjoner :D:p

Lenke til kommentar

Like greitt å ha det beste når man førstenes er i gang :) Navnet Titan er jo verdt prisen alene :p

Jeg angrer ikkje på titan kjøpet. Hadde blitt forbannet om jeg hadde kjøpt 780, for så 2 mnd senere se at Titan kom ut med 7-10% mere ytelse. Er jo ytelseforskjell på opp til 2 cpu generasjoner :D:p

Misforstå meg rett, jeg angrer ikke at jeg kjøpte 2 x Titan kort, er helt konge å spille med dem. :thumbup:

Med noen spill blir det nesten rått parti med Titan SLI oppsett, men skal det være så skal det være. Dessuten er det vel første gang jeg har kjøpt de beste single GPU kortene på markedet.

Lenke til kommentar

Navnet Titan er verdt prisen alene? du er en god spøkefugl :p

visst prisen på referanse korta blir 5000 kr, så er det absolutt ikke verdt å kjøpe Titan for 2500 kr mer, aka 50% mer i pris, for en økende effekt på 7-10% ? justify that pls :)

men folk har ulik syn :) du hadde blitt forbannet om 780 kom ut først, for så å se at Titan er 7-10% bedre 2 måner senere.

eg hadde KLIKKAAAA om eg hadde kjøpt en Titan for 7500 kr med referanse kjøler, for så å oppleve at 780 kommer 2 måner senere for 50% mindre i pris..og bare 7-10% mindre i ytelse :)

just realized- om man kjøpe 3 x 780 for 5000 per stk- så har man bedre ytelse enn 2 x titan for 15 000kr :p

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Titan har 5-10% mer ytelse fortsatt. Det øker jo e-peen og status uansett hvordan man vrir og vender på det. Tenkte på titan selv, men venter og ser enda mer på hva GTX780 kan levere. Tror nok mest sannsynlig jeg lander på 780 istedenfor Titan og bruker de 2-3k på noe annet til pc'en isteden. Gleder meg til å se offisiell lansering.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...