salamishit Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Hei Har da funnet ut at jeg skal ha et speilreflekskamera til ca 5000 kr, men kan sikkert gå litt over også. Jeg er da en nybegynner på speilrefleks. Jeg skal ut å reise masse neste år og ønsker derfor et bra kamera som tar gode bilder. Men jeg er også relativt foto interessert og har dette som en liten hobby. Jeg fant først ut at Canon 650D virket greit nok, men siden det er et mylder av kameraer så har jeg virkelig ikke peil på hva jeg skal kjøpe. Er det noen som har tips til andre kameraer ? er egentlig samme om det er nikon eller canon, men vil helst ha en av de to. Edit: Når det gjelder eksterne objektiver så har jeg ikke peil idet hele tatt, er det nødvendig å kjøpe ekstra? Takker for svar Endret 8. mai 2013 av Ownbeef Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Du burde ta en tur i en butikk og finne ut hva du liker å holde i, det er viktigere enn resten som er stort sett likt. Det er ikke nødvendig med ekstra objektiver men hele poenget med systemkameraer er at man kan bruke rett objektiv til rett tid. Hvis du ikke har tenkt å kjøpe objektiver så er det mulig at du vil bli minst like fornøyd med et kompaktkamera som tar like gode bilder til vanlig bruk. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 8. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2013 Har nok tenkt til å kjøpe andre objektiver etterhvert som pengene rår bedre til og når jeg får mer dreisen på å ta bra bilder. Får vel dra til en butikk en dag og titte litt. Lenke til kommentar