Ottesen79 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Sikkert hvert diskutert en del men her kjem det. Lurer på om det er noen som har erfaring med nas hvor det er enkelt å få tillgang til alt på nasen via nett når man er ute å reiser både lagre å hente ut ting? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Sikkert vært diskutert en del, men her kommer det: Lurer på om det er noen som har erfaring med en NAS hvor det er enkelt å få tilgang til alt på NAS-en via nett når man er ute å reiser (både å lagre og å hente ut data)? Dette er mulig på de fleste NAS-er man kan kjøpe idag. Jeg har akkurat skaffet med en modell fra Synology, og den kan jeg enkelt nå via valgfrittnavn.synology.me. Her kan jeg logge inn på NAS-en og laste opp/ned filer via en filutforsker. Du får også apper til iOS/Android. Kan nevne at det var noe plunder med å få satt opp port forwarding på ruter og hussentral (har fiber fra Skagerak Nett/Altibox). Men dette er jo noe man bare gjør én gang. Av andre funksjoner så har den VPN-server, torrent download, streaming direkte til Apple TV, +++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå