Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lekkasje A/C, hva er det på bildet som lekker?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har vært plaget med at A/Cen ikke har fungert ordentlig, og fylte på gass for 2 måneder siden, men det tok ikke mer enn to dager før anlegget sluttet å fungere igjen selv om de tok trykk og vakumtest og sa alt var ok.

Fikk i dag fylt på sporstoff og gass i dag som reklamasjon, og regnet med at det sikkert kom til å bli vanskelig å finne lekkasjen, men det ser ikke sånn ut heldigvis.

Under bilen ligger det en liten grønn dam, og som dere ser på bildet er ventilene? helt fulle av sporstoff, så jeg regner med at det er her lekkasjen ligger.

Hva tror dere lekker her, O-ringene eller må det byttes noe annet? Hadde regnet med at jeg måtte bytte kondenser, så bli positiv overrasket når feilen ser såpass liten ut.. Ikke er det vanskelig å komme til heller, var bare å trekke ut dekselet nederst på bilen.

Når jeg har fått fikset dette burde jeg fortsatt ta den til verksted for enda mer feilsøk? Har ikke brukt UV briller eller noe, men det lakk såpass mye at det var lett å se.

Bilen er en Audi A6 2004.

post-25919-0-20416200-1368036792_thumb.jpg

post-25919-0-83634400-1368036799_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som det lekker fra der koblingene er satt sammen, kan også se ut som det lekker fra koblinga lenger til venstre inne på det nederste røret. I koblingene så sitter det noen o-ringer som sikkert er deffekte. Skift de først også få trykktestet anlegget for og se om det lekker flere steder der. Jobb på ac anlegg er ikke noe du bør drive med uten erfaring da de er farlig gass under høyt trykk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som det lekker fra der koblingene er satt sammen, kan også se ut som det lekker fra koblinga lenger til venstre inne på det nederste røret. I koblingene så sitter det noen o-ringer som sikkert er deffekte. Skift de først også få trykktestet anlegget for og se om det lekker flere steder der. Jobb på ac anlegg er ikke noe du bør drive med uten erfaring da de er farlig gass under høyt trykk.

Takk for svar!

Ja, det ser sånn ut.

Den koblingen til venstre går det vel ikke ann å løsne, så da må jeg vel eventuelt bytte hele den ene slangen?

Skal ta den på verksted, ville bare spørre her først. :)

Lenke til kommentar

Litt off-topic, men hadde en lærling på verkstedet som skrudde opp en kobling på et AC-anlegg ved en feil. Vi hørte bare et smell og så en gul sky rundt han. Han fikk trykkbølgen rett i trynet og hadde ikke syn på ene øyet de neste 14 dagene.

Det er derfor AC-anlegget, som nevnt, må tømmes med maskin før man begynner med reparasjoner på det.

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, såpass!

Har bestilt time nå for bytte av o-ringer og deretter sjekk med nitrogen og såpevann for å sjekke at det blir tett etterpå, 860kr. Synes ikke det var så ille.

Blir deilig å få løst dette, har byttet høytrykksventil og styrt med dette i 3 måneder nå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...