Gå til innhold

Oppgradering av skjerm! Og hvorfor det?


labbus

Anbefalte innlegg

Har lest mange tråder her inne hvor brukerne lurer på om den ene skjermen er bedre enn den andre osv. Noen har en 24" og 4 år gammel skjerm de ønsker å oppgradere til noe mer heftig, kulere, bedre.

Bør jeg oppgradere nå eller bør jeg vente, er denne skjermen bedre enn denne osv..?

Kan jeg bruke denne til spill eller bør jeg heller gå for denne..??

 

Men det skal ikke koste noe særlig se..! Derfor lager de(noen, ikke alle) en tråd på forumet for å spørre om noe de egentlig allerede har svar på.

 

Vi har googgle som svarer oss på det meste vi vil ha svar på feks om

denne Asus 27" er bedre enn Acer 27" 3D LED osv.

Bare å søke etter tester eller rewievs for det aktuelle produktet. Både på norske og utenlandske sider så får man masse svar.

 

Poenget er at skal man oppgradere etter MIN MENING, bør en velge noe som gir en en WOW opplevelse. Og ja det koster deretter.

Om man har en 4 år gammel 24" skjerm og spør forumet hva en bør oppgradere til av 24" skjermer som kan være bedre, er det etter min mening ikke verdt pengene.

 

Alt avhenger av hva en skal bruke denne skjermen til dog. Skal en spille fps og ønsker å oppgradere fra 24", velger man en 27" og 1920/1080 og 120Hz.

Noe annet er ikke en oppgradering om en ønsker en WOW opplevelse(kun FPS spill)

 

Skal en derimot bruke skjermen til foto, photoshop, LR mm. trenger man ikke en 120 Hz skjerm men heller en 2560x1440 og 60Hz.

 

Jeg gikk fra en 24" BenQ 60HZ og 4 år gammel til Asus 27" 144Hz og dette gav meg en WOW opplevelse. Større skjerm og alt gikk mye fortere, spesiellt i spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...