PgUp Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Hei! Skal bygge en "gaming" pc til en venn og lurer på hva dere synes. Han vil bruke minst mulig. Må kunne takle spill som starcraft 2, trackmania og mass effect, men trenger ikke være full grafikk. Det viktigste er at spillene kjører greit på full hd, men kan godt være "low" på alt annet. Litt usikker på prosessoren om den suger balle, og om intel er mye mer kost effektiv. Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Hovedkortet du har valgt er micro atx, kabinettet er for mini itx, så tror ikke dem vil passe sammen Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) For det første passer ikke hovedkortet i kabinettet. Hovedkortet er M-ATX, mens kabinettet kun støtter M-ITX. Hvis han kun kjøper 4 GB RAM må han nok oppgradere dem om ikke lang tid. Og skjermkortet blir nok også litt svakt i lengden, og et skjermkort i dag bør ha minst 2 GB med videoRAM for å takle moderne spill. Jeg kan sette opp et forslag som jeg tror blir bedre. EDIT: har lagt ved bilde av en liste jeg tror kommer til å yte mye bedre enn den lista du lagde. Endret 8. mai 2013 av Heika98 Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) wow... utrolig hvor mye man kan få for 3600 spenn nå om dagen.. i mine øyne virker det som at oppsettet til heika gir latterlig mye for pengene. Selvsagt er ikke high end greier, men absolutt akseptabelt hvis man ikke har skyhøye krav. Endret 8. mai 2013 av mg_martin Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Eg hadde nok droppa å ete lunsj / Snop eller brus ein dag å hoppa 130 kr meir til eit slik "kasse" Og 40 kr til moduler PSU. Endret 8. mai 2013 av sogndal94 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 For det første passer ikke hovedkortet i kabinettet. Hovedkortet er M-ATX, mens kabinettet kun støtter M-ITX. Hvis han kun kjøper 4 GB RAM må han nok oppgradere dem om ikke lang tid. Og skjermkortet blir nok også litt svakt i lengden, og et skjermkort i dag bør ha minst 2 GB med videoRAM for å takle moderne spill. Jeg kan sette opp et forslag som jeg tror blir bedre. EDIT: har lagt ved bilde av en liste jeg tror kommer til å yte mye bedre enn den lista du lagde. Hadde valgt A75/A85X chipset på FM2, da A55 ikke har USB 3.0 eller Sata 3 6GB/s. spesielt USB 3.0 er et must idag spør du meg. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Min feil, jeg sjekket ikke så nøye hva det hadde. Finn et hovedkort med SATA III og USB 3.0. Om du er villig til å strekke deg litt bør du også kjøpe modulær PSU og 500 GB HDD. Er ikke store prisforskjellen, men da jeg lagde lista prøvde jeg å holde meg til budsjettet ditt. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Forskjellen mellom A55 og A75 på komplett (MSI m-ATX) skiller 80kr, da er det ikke så mye å lure på Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 Ser at haswell ikke er langt unna, venter til da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå