Gå til innhold

Budsjett gaming pc til kun 3500

Anbefalte innlegg

Hei! Skal bygge en "gaming" pc til en venn og lurer på hva dere synes. Han vil bruke minst mulig. Må kunne takle spill som starcraft 2, trackmania og mass effect, men trenger ikke være full grafikk. Det viktigste er at spillene kjører greit på full hd, men kan godt være "low" på alt annet. Litt usikker på prosessoren om den suger balle, og om intel er mye mer kost effektiv.

post-123826-0-77736900-1368035778_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første passer ikke hovedkortet i kabinettet. Hovedkortet er M-ATX, mens kabinettet kun støtter M-ITX. Hvis han kun kjøper 4 GB RAM må han nok oppgradere dem om ikke lang tid. Og skjermkortet blir nok også litt svakt i lengden, og et skjermkort i dag bør ha minst 2 GB med videoRAM for å takle moderne spill. Jeg kan sette opp et forslag som jeg tror blir bedre.

EDIT: har lagt ved bilde av en liste jeg tror kommer til å yte mye bedre enn den lista du lagde.

post-280604-0-48787800-1368037945_thumb.jpg

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

wow... utrolig hvor mye man kan få for 3600 spenn nå om dagen..

i mine øyne virker det som at oppsettet til heika gir latterlig mye for pengene. Selvsagt er ikke high end greier, men absolutt akseptabelt hvis man ikke har skyhøye krav.

Endret av mg_martin
Lenke til kommentar

For det første passer ikke hovedkortet i kabinettet. Hovedkortet er M-ATX, mens kabinettet kun støtter M-ITX. Hvis han kun kjøper 4 GB RAM må han nok oppgradere dem om ikke lang tid. Og skjermkortet blir nok også litt svakt i lengden, og et skjermkort i dag bør ha minst 2 GB med videoRAM for å takle moderne spill. Jeg kan sette opp et forslag som jeg tror blir bedre.

EDIT: har lagt ved bilde av en liste jeg tror kommer til å yte mye bedre enn den lista du lagde.

Hadde valgt A75/A85X chipset på FM2, da A55 ikke har USB 3.0 eller Sata 3 6GB/s. spesielt USB 3.0 er et must idag spør du meg.

Lenke til kommentar

Min feil, jeg sjekket ikke så nøye hva det hadde. Finn et hovedkort med SATA III og USB 3.0. Om du er villig til å strekke deg litt bør du også kjøpe modulær PSU og 500 GB HDD. Er ikke store prisforskjellen, men da jeg lagde lista prøvde jeg å holde meg til budsjettet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...