Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A6 avant 2004, Småproblemer

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått noen små og irriterende problemer med bilen min som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Jeg har en Audi A6 avant 2004-modell, og er relativt grønn når det kommer til mekking (bilen er import og manualen er på tysk).

For 3 dager siden så sluttet ryggealarmen min å reagere. Denne har tidligere vært noe ustabil, men nå virker det som at den har kuttet ut.

Samtidig som at denne koblet ut, så doblet frekvensen seg på blinkingen på blinklyset.

Det er mulig disse er uten sammenheng, men kan det ha gått en sikring eller noe slikt mtp ryggealarmen? Eller er det noe annet?

Og angående blinklysfrekvensen, hvis det er så enkelt at jeg bare har vært borti en knapp eller instilling ett eller annet sted i bilen, hvor får jeg rettet dette opp igjen? (skru ned blinkingen til en mindre stressende frekvens)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Økt blinklysfrekvens er som regel et tydelig signal på at et eller flere blinklys er ute av drift.

Gjelder dette uansett hvilken vei du svinger? I tilfelle gjetter jeg på sikring.

Dersom det gjelder kun den ene retningen tipper jeg på defekt pære eller dårlig kontakt et sted.

Lenke til kommentar

Hei!

Takk for svar.

Det gjelder samme hvilken vei jeg svinger. Da skal sjekke sikringene, samt jeg gå over alle blinklys og se at de fungerer.

Hvis det ikke fungerer så blir neste steg Haynesbok og å lese av feilkoder.

Lenke til kommentar

Angående ryggealarmen hadde jeg noe av de samme symptomene på min bil for ett par år siden, det visste seg å være en defekt ryggesensor hos meg. Mye fukt og salt hjelper ikke akkurat på levetiden på disse sensorene. Hvilken sensor det er får lest ut med diagnoseutstyr, regner med det er slik hos Audi også. Ett tips bare :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...