Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i brystet/lungene

Vitis

Anbefalte innlegg

Hei! Siden mandags morgen har jeg hatt smerter i brystet. Smertene er verst de første timene når jeg står opp, føles skikkelig sår og er kvalm. Dersom jeg spiser eller drikker får jeg veldig vondt når maten går nedover, akkurat som om jeg skulle ha svelget en stor brødbit som skjærer seg nedover. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke bare en forkjølels da? Jeg hadde influsensa en gang og halsen ble litt hoven tror jeg.. Da føles det også veldig ut som du sier, Jeg kalte det "knivhals" når jeg svelgte noe fikk veldig vondt i halsen.

Kanskje du har også fått effekt av å ha vondt i brystet.

Lenke til kommentar

Føler selv det er noe annet, er verken forkjølet eller hoster. Har googlet litt, og lurer på om jeg kan ha betennelse i spiserøret. Men; jeg har ikke sure oppstøt, halsbrann el. Det brenner kun i brystet, og er særdeles smertefullt ved matinntak, samme om det er brød eller vann, smerten er lik.

Lenke til kommentar

Pro tip, bestill time hos lege.

Send diplomet mitt i posten når som helst det passer, takk.

Er ikke alle som ønsker å ringe legen så snart man føler ubehag, spesielt ikke når sjansen er god for at man kommer dit og får høre at det er noe som går over av seg selv også må man betale for timen. Samtidig kan det ta lang tid før fastlegen har tid til å treffe deg. Da kan det ofte være greit å spørre på norges største forum om det er noen som har erfaring med lignende og kanskje kan fortelle hva det er, så man slipper unna lege.

Å være spydig i helseforumet blir for dumt. Skjerp deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Føler selv det er noe annet, er verken forkjølet eller hoster. Har googlet litt, og lurer på om jeg kan ha betennelse i spiserøret. Men; jeg har ikke sure oppstøt, halsbrann el. Det brenner kun i brystet, og er særdeles smertefullt ved matinntak, samme om det er brød eller vann, smerten er lik.

Har dette foregått lenge? Verste tilfelle kan det jo være kreft hvis det har pågått lenge, Men ville uansett tatt turen til lege. Er så mye bedre å få det avklart enn å gå på picnic f.ex
Lenke til kommentar

Har dette foregått lenge? Verste tilfelle kan det jo være kreft hvis det har pågått lenge, Men ville uansett tatt turen til lege. Er så mye bedre å få det avklart enn å gå på picnic f.ex

Har dette foregått lenge? Kreft?

Vi kan si det slik at trådstarter bør bruke sitt sunne fornuft fordi h*n føler at alt ikke er som det skal og oppsøker lege. Hvis smertene intensifieres med at du drikker noe som er varmt, holder jeg en knapp på spiserørssopp og/eller GERD, hvilket kan lett behandles uten varige men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...