madammim Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Hei. Driver å laster opp hele arkivet mitt til Jottacloud. Det er veldig mange tusen filer. Startet i går, men i dag måtte jeg pause den da jeg skulle ta med maskinen utenfor nettverk. Tenkte det var best å pause for å unngå problemer... Hadde da kommet til nesten 9000 filer (mest bilder). Startet den igjen etter at jeg var oppe på nett, men det skjer fint lite. Den "arbeider" i taksmanger-en, veksler mellom 5-30%. Av og til lister den opp ei liste som om den skal begynne å laste opp, men så blir bildet blankt... Nede står det nå "laster opp 0/32 filer 0,00 KB av 113MB, men det har vekslet litt hva som står der uten at opplasting skjer. Har nå gått 5 timer siden jeg startet den igjen. Er dette normalt? Det jeg antar skjer er at den går gjennom og sammenligner det som allerede er lastet opp, før den fortsetter opplastingen...? Edit: Og på oversikten står det at den scanner den aktuelle mappa. Endret 8. mai 2013 av madammim Lenke til kommentar
MrL Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Har egentlig aldri opplevd noen problemer med dette, men du kan jo evt prøve å fjerne mappen/reinstalere programmet og legge til mappen(e) igjen, så skal den i grunn laste opp det som gjennstår. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 8. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2013 Takk for svar. Ble lei av å vente, så restartet til slutt bare maskinen. Etter restart så det mye bedre ut, og den er nå i gang med opplastingen. Stusser litt på at den finner en del filer som har blitt forandret, dog Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Har brukt Jotta(cloud) i mange år nå og er veldig fornøyd, men mapper med veldig mange filer kan gjøre programmet litt tregt (og kanskje ustabilt) til tider. Har 1.5 TB med data lagret der, og hovedmappen min med bilder har ca 71.000 filer i seg nå, og det funker veldig bra, eller opplever en gang i blant at programmet har avsluttet og må startes manuelt etterpå. Men vil si at alt fungerer topp 99% av tiden. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 8. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2013 Bra å høre (lese ) Har hørt mye bra om de, samtidig som prisen er spiselig. Blir nå min ute av huset backup, i tillegg til 100% backup på eksterne disker Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Jeg har testet mange ulike tjenester, og ingen slår Jottacloud på hastighet. Får alltid max av linjen min (70/10) begge veier. Men backup freak som jeg er har jeg et par VPS tjenester i Italia og USA også bare for å være 250% sikker Og en backup server stående hos min mor (må jo le litt av hvor mange backuper jeg skal ha da) Og har selvsagt kopier på harddisker liggende utenfor huset (av f.eks hele DVD/Blu-Ray samlingen min på ca 10 TB) Lenke til kommentar
madammim Skrevet 8. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Hastigheten er helt på topp her også. Ligger jevnt på 55-58 Mbit/s på større filer. Dropper litt ned når den "Sjekksummer" nye filer, men prosessoren går på 100% da, så får vel skylde på svak maskin Edit: Har 60/60 linje, og dette er opp. Har ikke testet å laste ned enda. Endret 8. mai 2013 av madammim Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Et lite tips til Jottacloud bruk. Når du er ferdig å laste opp filene dine bør du Arkivere dem med en gang. For Jotta fungerer jo slik at om du sletter en fil på pcen din, så slettes den på Jotta også. (om du synkroniserer selvsagt). Venter du med å arkivere, lages det flere versjoner av filene dine på Jotta og da ender du opp som meg at ca 400 GB plutselig bruker 1.5 TB på Jotta. Har snakket med support og de er klar over "feilen", men siden de tilbyr ubegrenset med plass så er det jo de som lider. Men hadde jeg Arkivert fotomappen når jeg hadde lastet den opp ville arkivet ikke tatt mer plass en hva det egentlig er på. 1 Lenke til kommentar
madammim Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Takk for tipset. Skal legge det over i arkivet etter opplasting. Vil mappa da forsvinne fra synkronisering? Jeg blir jo å fylle på med mer data etter hvert. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Nei, du har da to kopier. En som blir værende slik som den var når du arkiverte, og en "dynamisk" mappe som endres etterhvert som du endrer på pcen. Trikset er da å akrivere nye mapper og filer fortløpende. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Flott. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå