Gå til innhold

Amerikanske rettssaker (Jodi Arias)

Anbefalte innlegg

Heisann, for en tid tilbake ble det opprettet en tråd om Casey Anthony. Det var relativt mange forumbrukere som hadde fulgt denne rettsaken. En sak som synes å ha fått tilsvarende oppmerksomhet i USA er Jodi Arias-saken.

Om noen få timer skal juryen møtes for tredje gang for deliberasjoner. Alternativene de står overfor er (så vidt jeg har fått med meg):

1) Dødsstraff

2) Livsvarig fengsel

3) Frifinnelse

Litt info om saken:

http://en.wikipedia....ravis_Alexander

Veldig spesiell sak - er det noen her som har fulgt den (eller har tenkt til å følge den)?

Her er for øvrig en live blog for de som måtte være interessert i om det kommer en avgjørelse i løpet av dagen:

http://www.huffingto..._n_3223219.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så leste jeg om saken på Wikipedia...

I don't even............Offer døde av 27-29 knivstår, 3 pulsårer åpnet, og pistolskudd mot hodet(sannsynligvis etterpå). Den anklagende hadde vistnok sår og småe kutt etter hendelsen. Vis man tenker på ren rettsikkerhet burde hele saken blitt hivd ut bare fordi det er veldig stor usikkerhet om hva som har hent. Livstid, dødstraff eller frikjennelse gir heller ingen mening som dom da ingen av de dekker i noen omstendigheter anklagelsene eller hva som kan ha hendt.

Lenke til kommentar

Så leste jeg om saken på Wikipedia...

I don't even............Offer døde av 27-29 knivstår, 3 pulsårer åpnet, og pistolskudd mot hodet(sannsynligvis etterpå). Den anklagende hadde vistnok sår og småe kutt etter hendelsen. Vis man tenker på ren rettsikkerhet burde hele saken blitt hivd ut bare fordi det er veldig stor usikkerhet om hva som har hent. Livstid, dødstraff eller frikjennelse gir heller ingen mening som dom da ingen av de dekker i noen omstendigheter anklagelsene eller hva som kan ha hendt.

Hmm? Hun innrømmet i retten at hun drepte ham, etter tidligere å ha nektet for det. Spørsmålet var egentlig om juryen kom til å frifinne med begrunnelse i nødvergebetraktninger (noe som etter min mening ville vært mildt sagt overraskende).

Edit: Kom over følgende kommentar som er illustrerende for hvorfor jeg mener frifinning kanskje ville vært litt vel optimistisk å tro på.

That is one seriously f'ed up chick. You have to have some gigantic balls to shoot someone in the face, stab them 30 times, cut their throat and then try to claim self defense.
Endret av Lightbulb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor kunne ikke dette være selvforsvar?

Fordi bedreviterene vet at mennesker ikke kan få panikk og yte overdreven vold mot en person fordi de oppriktig er redd for at vedkommende skal skade dem dersom vedkommende ikke ligger helt stille?

Som kjent så kan man forvente at mennesker i panikk og sjokk handler helt rasjonelt, og ikke gjør det de selv regner som nødvendig for sin egen overlevelse uten å tenke på de mulige rettslige konsekvensene dersom de ikke blir trodd.

Lenke til kommentar

Har dere sett bildene av Travis Alexander? Ikke bare ett enkelt knivstikk der nei, veldig grafiske bilder

Jada.

For du, juryen og dommerene vet hvordan alle mennesker oppfører seg når de er i sjokk og har panikk og er oppriktig redd for sine liv.

Jeg lurer på hvor mange mennesker som sitter på livstid som er satt inn fordi de ikke blir trodd, når deres historier er sanne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...