Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, en venn av meg skal kjøpe en pc som han kan spille stort sett alle spill, vertfall på low-medium graffic setting med sånn ca 40-60 fps .

Han må ha alt av skjerm, tastatur, mus og headset/høytalere + PCen ofc.

Noen krav:

Minst 1 TB hardisk + 1 ssd

Helst ikke mindre enn 24" skjerm

Ikke for stort kabinett low-midi tower hadde vært fint :)

Kan spille de nyeste spillene som crysis 3, bf3 osv

Bra viss den er ferdig bygd, som så komplett gamer osv(bare med noen edits)

Windows 7 eller 8 (spiller ikke så mye rolle, men foretrekker win 7)

Lager ikke for mye lyd!

Og bytte ut prosessor kjøleren

Tusen takk for alle som svarer !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

post-292852-0-50433200-1368024864_thumb.png

Brukte 5 min på dustin.no og kom fram til dette. Jeg har forsøkt å få inn så godt som mulig skjermkort og prosessor innenfor budsjettrammen, selv om på skjermkortfronten er det nok mer ytelse å hente for samme prisen.

Har ikke fått plass til OEM Windows her, men på noen deler som headset og kabinett er det en del penger å spare på å gå litt nedover i "kvalitet". Vil anta det kommer flere som kan finpusse litt på dette eller anbefale noe ferdigbygd.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Brukte 5 min på dustin.no og kom fram til dette. Jeg har forsøkt å få inn så godt som mulig skjermkort og prosessor innenfor budsjettrammen, selv om på skjermkortfronten er det nok mer ytelse å hente for samme prisen.

Har ikke fått plass til OEM Windows her, men på noen deler som headset og kabinett er det en del penger å spare på å gå litt nedover i "kvalitet". Vil anta det kommer flere som kan finpusse litt på dette eller anbefale noe ferdigbygd.

Lykke til!

Jeg ville bare si at jeg synes dette oppsettet set SVÆRT bra ut. Dette er veldig gode komponenter til en svært fornuftig pris.

Lenke til kommentar

Har laget ett raskt lite forslag som er en del billigere enn 9000kr, men som likevel vil gi god ytelse i dagens spill. får også plass i enkelte mini tower kabinetter, om størrelse spiller stor rolle.

post-176654-0-27661500-1368027474_thumb.jpg

Endret av Arnesen1
Lenke til kommentar
post-292852-0-50433200-1368024864_thumb.png Brukte 5 min på dustin.no og kom fram til dette. Jeg har forsøkt å få inn så godt som mulig skjermkort og prosessor innenfor budsjettrammen, selv om på skjermkortfronten er det nok mer ytelse å hente for samme prisen. Har ikke fått plass til OEM Windows her, men på noen deler som headset og kabinett er det en del penger å spare på å gå litt nedover i "kvalitet". Vil anta det kommer flere som kan finpusse litt på dette eller anbefale noe ferdigbygd. Lykke til!

Stemmer for dette oppsettet, men jeg hadde bytte ut kjøleren med hyper 212 evo for å så kjøpe p8z77m hoved kort så man kan overklokke ;)

Lenke til kommentar

Lykke til!

Hvis det GÅR an å bygge, ville jeg anbefalt oppsettet til han her. Veldig bra oppsett, men kan muligens nedgradere prosessoren, da denne er overklokkbar, men ikke hovedkortet. 3470 er vel en hundrings eller to billigere

EDIT: Evt. kan du gjøre som fyren over nevnte, bytte ut hovedkortet med f.eks. dette. Det er litt dyrere, men det kan du delvis finansiere ved å bytte prosessorkjøleren til Hyper 212 Evo, som er 150 kr billigere.

Endret av wassup
Lenke til kommentar

Stemmer for dette oppsettet, men jeg hadde bytte ut kjøleren med hyper 212 evo for å så kjøpe p8z77m hoved kort så man kan overklokke ;)

Med tanke på at han ønsket non-stock prosessorkjøler gikk jeg for en k-prosessor, men fikk ikke med meg i farta at hovedkortet ikke støttet overklokking. Godt å se noen som har litt mer peiling finpusse litt!

Lenke til kommentar

Lykke til!

Hei!

Jeg vet ikke om det kanskje er lurt å kjøpe 2 stk 4gb ram brikker for å kjøre dual channel kanskje? Går vel kjappere? Og så får en kanskje litt billigere eller bedre skjermkort i slutten av mai\juni da nvidias 700 serie kommer ut og 600 serien kanskje vil falle i pris?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...