oscrue10 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Aner ikke om denne ble lagt under riktig kategori. Dataen jeg har bestilt ble omsider sendt i dag, og da kom jeg til å tenke på at jeg ble anbefalt å ha OS'et på SSD'en og ikke på den "vanlige" harddisken. Hvordan går man fram for å få til det? Hvis det er nødvendig å vite hvilke komponenter dataen består av, så endte jeg opp med dette (tror jeg). Vil det ha noen særlig betydning hvor OS'et ligger? Endret 8. mai 2013 av Brickwall Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Ja, det har stor betydning. SSD er mye raskere enn en "snurredisk". SSD brukes til OS, HDD brukes til lagring. Det vil være merkelig om de installerer OSet på HDD. Tror ikke du trenger å bekymre deg. 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2013 Fått dataen nå, hvordan finner jeg ut hvor OS'et ligger? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Har ikke windows 8, men det skal vel være mulig å høyreklikke på disken og se ut fra der hvilken disk det er? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Fått dataen nå, hvordan finner jeg ut hvor OS'et ligger? Ligger på C: Og hvis den er på rundt 120 GB, så er alt som det skal være. 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2013 Ligger på C: Og hvis den er på rundt 120 GB, så er alt som det skal være. Skjønte jeg ikke. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Skjønte jeg ikke. Stasjonsbokstaven "C" er den mest vanlige å bruke på en systemdisk. Du har en 120 GB (ca. 114 formatert) SDD, ergo hvis systemdisken er på 120 GB, er windows installert på riktig disk, altså SDD-en. Dette er min systemdisk, legg merke til windows ikonet (systemdisken er merket med windows ikonet i både win7 og 8). 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2013 Stasjonsbokstaven "C" er den mest vanlige å bruke på en systemdisk. Du har en 120 GB (ca. 114 formatert) SDD, ergo hvis systemdisken er på 120 GB, er windows installert på riktig disk, altså SDD-en. Dette er min systemdisk, legg merke til windows ikonet (systemdisken er merket med windows ikonet i både win7 og 8). Ser slik ut. Da er Windows på SSD? Hvor er egentlig HDD? Bestilte 1 TB HDD. Beklager at jeg spør dumt. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Ser slik ut. Da er Windows på SSD? Hvor er egentlig HDD? Bestilte 1 TB HDD. Beklager at jeg spør dumt. Stemmer De må ha glemt å formatere den. En uformatert disk vil ikke være synlig i "datamaskin/computer". Hent opp startmenyen i windows 8, "windowstast". Skriv inn "lag og formater", velg "innstillinger" du finner på høyre side og du vil få opp "lag og formater....". Gå inn på den. Slik ser det ut hos meg (engelsk versjon). Du vil da få opp dette vinduet. Du burde da finne den uformaterte HDD-en. Høyreklikk på disken (som mest sannsynlig heter disk1) og velg nytt volum. Velg hvor stor den skal være, i ditt tilfellet så ønsker du vel et stort volum? I såfall velger du all tilgjengelig plass. Ikke nøl med å spørre hvis noe er uklart Endret 11. mai 2013 av Uderzo 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Tusen takk for hjelpen. Ser slik ut nå, går ut ifra at det ble riktig? Endret ikke på noen innstillinger i veiviseren, bare trykka neste. Når jeg først spør om ting jeg lurer på, vet du om det er mulig å ha Skype som et vanlige vindu når jeg er på det vanlige skrivebordet? Nå må jeg inn på startmenyen og gå inn på en applikasjon eller noe der. Endret 11. mai 2013 av Brickwall Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Tusen takk for hjelpen. Ser slik ut nå, går ut ifra at det ble riktig? Endret ikke på noen innstillinger i veiviseren, bare trykka neste. Når jeg først spør om ting jeg lurer på, vet du om det er mulig å ha Skype som et vanlige vindu når jeg er på det vanlige skrivebordet? Nå må jeg inn på startmenyen og gå inn på en applikasjon eller noe der. Det ser helt korrekt ut Det er som regel ikke nødvendig å endre på noen innstillinger i veiviseren. Du må du installere skype versjonen for windows skrivebordet. Det vil si den vanlige versjonen, ikke den som er laget for "Modern UI" (eller metro om du vil). http://www.skype.com...pe-for-windows/ Endret 11. mai 2013 av Uderzo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå