me1 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Yo. Jeg juksa heftig mye på en prøve idag, dvar i et av mine svakeste fag:S ente med at jeg fikk 6er ogbest i klassen, slo til og med de mest nerdete jentene:O alle sier jeg er fucked og at læreren kommer til å finne d ut.. Hva skal jeg gjøre?? Burde jeg tilstå? Trenger virkelig den karakteren.. 1 Lenke til kommentar
Keiko Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Dersom du allerede har fått karakteren tror jeg ikke at læreren vil gå tilbake til prøven din. Det vil si, du er nokså trygg, dersom noen ikke tyster på deg. Lenke til kommentar
me1 Skrevet 8. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2013 Dersom du allerede har fått karakteren tror jeg ikke at læreren vil gå tilbake til prøven din. Det vil si, du er nokså trygg, dersom noen ikke tyster på deg. han har ikke gitt karakteren, men vi hadde prøven på pcen så jeg så hva slags poengsum d var, og at d er 6. Håper ingen snitcher nei, men fyfaen d var mamge som juksa! Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Hva er vanlig karakter for deg i faget? Om du gpr fra en 2er til 6er på en prøve så kommer nok læreren til å bli mistenksom dersom h*n gjør jobben sin skikkelig. Dog er ikke juks juks før du blir tatt for det Endret 8. mai 2013 av Zepticon Lenke til kommentar
felicity Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Lærer stiller som regel spørsmålstegn til det når svake elever plutselig viser en helt annen kompetanse. Lenke til kommentar
me1 Skrevet 8. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2013 Hva er vanlig karakter for deg i faget? Om du gpr fra en 2er til 6er på en prøve så kommer nok læreren til å bli mistenksom dersom h*n gjør jobben sin skikkelig. Dog er ikke juks juks før du blir tatt for det har fått alt fra 2 til 5 før. I år har jeg en 4er fra før av bare.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Personlig hadde jeg ikke sagt noe med mindre jeg hadde blitt tatt. Kanskje ikke så lurt å fortelle det til andre uansett. Hvordan jukset du forresten? Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Hvilke nivå var det på? Hvilke fag? Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Hei Mitt tips vil være å IKKE FAEN I HELVETE innrømme at du juksa. De kan ikke ta deg med mindre du innrømmer det. Selvfølgelig svekker dette tilliten læreren har til deg, men hallo, du er på bunn i karakterer. Det blir uansett ikke bedre om du innrømmer det. Nå er læreren kanskje pliktig til å gi deg en grei karakter. Jeg vil forsvare deg med å si at karakterer man får gjennom å møte opp til obligatoriske timer ikke er særlig objektive uansett. Man har opparbeidet mer eller mindre et forhold til læreren som skal bedømme deg ett år i forkant av da standpunktkarakteren settes. Endret 8. mai 2013 av Flatlus Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Det kommer helt an på samvittigheten din. Personlig ville jeg tilstått av dårlig samvittighet, og visst at det er en ufortjent karakter. Selv om det er et av dine dårligste fag, blir du ikke bedre av å jukse. Da er det bedre å jobbe hardt med faget, og få en god følelse når du har oppnådd en god karakter. På den måten blir man bedre. Du lurer deg selv ved å jukse. Men det er opp til deg å vurdere hva som er rett og galt - Ærlighet varer lengst 1 Lenke til kommentar
Ord Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 - Ærlighet varer lengst Lyst å utdype? 1 Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Hvordan jukset du? Googlet du svarene? Isåfall, om du jukset på en måte som kan logges, og de finner det ut er du fucked. Ville ikke sagt noe, bare blånektet, helt til de kom med skikkelig bevis. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Slik du ordlegger deg regner jeg med at det er snakk om Ungdomsskole? Karakterene her betyr absolutt ikke en skit. 5 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Selv om det er et av dine dårligste fag, blir du ikke bedre av å jukse. Noen ganger trenger man ikke å bli bedre i faget. Noen ganger er det et fag man MÅ ta, men aldri får bruk for igjen. 3 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Noen ganger trenger man ikke å bli bedre i faget. Noen ganger er det et fag man MÅ ta, men aldri får bruk for igjen. Jeg tenkte akkurat på den måten da jeg gikk på skolen, nå i ettertid angrer jeg. Kunnskap er makt, og kunnskapen om å tilegne seg kunnskap trenes opp ved mengdetrening. 3 Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Jeg tenkte akkurat på den måten da jeg gikk på skolen, nå i ettertid angrer jeg. Kunnskap er makt, og kunnskapen om å tilegne seg kunnskap trenes opp ved mengdetrening. Helt enig! 1 Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Noen ganger trenger man ikke å bli bedre i faget. Noen ganger er det et fag man MÅ ta, men aldri får bruk for igjen. Nå utdyper jeg også hva jeg mente med ærlighet varer lengst. Jeg er helt enig med Phileas. Uansett om det er et fag man trenger eller ikke, vil du få en mestringsfølelse som motiverer deg videre hvis du får det til uten å jukse. Juks gjør at man lurer seg selv, ikke nødvendigvis lærerne. Man oppnår ikke noe annet ved å jukse enn en ufortjent karakter. Kunnskap er alltid greit å ha. Det at man jukser en gang, kan føre til at man jukser flere ganger, og man havner dermed i en ond sirkel. Da kan du ende opp med å jukse på mange prøver, og du mister mye nødvendig kunnskap. Du får ikke glede av resultater du ikke har oppnådd gjennom ekte innsats. Du mister tilliten fra lærere og evt. medelever. De som har stolt på deg før, vil kanskje ikke stole på deg nå. Hvis noen skulle oppdage det, vil du få stryk noe som er en dårligere karakter enn hvis du hadde vært ærlig. Endret 11. mai 2013 av Baim... 1 Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Ikke si noe til noen, så går det fint. Bare lær deg å jukse mindre, slik at du jukser minimalt på VGS og absolutt ingenting på høyere utdanning. Endret 11. mai 2013 av Zodihax Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Ikke si noe til noen, så går det fint. Bare lær deg å jukse mindre, slik at du jukser minimalt på VGS og absolutt ingenting på høyere utdanning. Det handler jo om ærlighet det og, gjør det ikke? Dessuten blir sannsynligheten større for å jukse på høyere utdanning hvis du har jukset gjennom 13 års skolegang. Endret 11. mai 2013 av Bassa. 1 Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Hvordan jukset du forresten? En moderator som er interessert i å jukse? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå