Gå til innhold

TV-Kort og Trådløs overføring av signaler

Blib

Anbefalte innlegg

Jalla!

Jeg har tenkt å få meg et TV-Kort, men det største problemet er at jeg ikke har uttak for TV på rommet. Derfor trenger jeg en måte å få overført signaler fra denne kontakten, gjennom en vegg og til PCen min. Er dette mulig, hvilke muligheter finnes det, hva er best og finnes det i så fall noen tester noe sted?

Og hvilke TV-Kort er best? Jeg trenger to ting:

1) Mulighet for å se på TV via PC-skjermen og ta opp fra TVen til HDD

2) Mulighet for å koble en Xbox på greia slik at jeg kan spille Xbox på PC-skjermen.

Med dette med Xboxen, går det ann med slike TV-Kort, eller må en ha eksterne bokser da hvor en kobler ting på? Hva koster disse, hvor finner jeg de, hva er best og eksisterer det tester av slikt?

Tusen takk folks :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Isteden for og kjøpe alt dette er det jo billigere og bare kjøpe en 20" tv

Det koster mindre enn 1200 kroner og jeg kan ta opp til HDD med den? Veldig morsomt.

Men den Wireless-greia. Går den fint gjennom vegger? Noen som har testet? Og den boksen, hvordan fungerer den?

Lenke til kommentar
Kan en sånn fungere? Den har riktignok kun RCA inn/utganger, men kanskje det fins en adapter el.l. så den kan kobles til antenne-signaler?
Funker ikke til antennesignal, men til composite.

Dingsen over på TV delen og kombiner med denne på PC siden og fortell oss resultatet (vurderer selv om det er mulig)...
Denne TV-tuner-boksen må kobles til antenneuttaket og deretter til det trådløse systemet. Problemet er at da at man ikke velge TV-kanal på PC, men i stua.

Har ikke sett noen trådløse systemer for RF (antennesignal).

Beste forslag: Kjøp lang antennekabel, ta fram drillen og borr et lite hull (ca 7mm) og trekk kabel fra antennekontakten til rommet med PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...