Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

20 år har ingen fremtid...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette tror jeg faktisk er en vanlig felle å falle i som "mann i starten av 20-åra". Du vil alltid være din største kritiker, og ergo må du selv finne en måte å svare kritikk på.

 

Jeg?

 

Vidregående utdanning OK

Grunnkurs Mek. Ingeniør

Ga faen...

Fjellarbeider

 

Har også en bestevenn som akkurat har fylt fem år. Han heter Isak, og når jeg er sammen med han så glemmer jeg ALT.

Lenke til kommentar

Sitter litt i det samme, dog ett hakk lengre frem.

Har generell studiekompetanse + 1,5 år av 3 åring bachelorstudium jeg droppet ut av for ett år siden.

Nettopp blitt pappa og har bare en deltidsjobb, aner ikke hva jeg vil bli i livet.

Nada interesserer meg, og i tillegg lagt på meg en haug med kilo av å være lite aktiv.

VET jeg må få orden på livet, men veldig vanskelig å nøste opp alt.

Lenke til kommentar

Dette syns jeg er et veldig interessant tema. Selv om jeg selv bare er 18 og midt i min VGS utdanning så har jeg hatt mange av de samme tankene. Riktignok går jeg fortsatt på skole, og er ganske ung, men linjen jeg har valgt er ikke noe jeg interesserer meg noe særlig for - bare en enkel og litt morsommere vei til generell studiekompetanse.

 

Da jeg var liten hadde jeg lyst til å bli pilot. Det var min største drøm i mange år, men i 12-års alderen fikk jeg diagnosen kronisk skoliose og allerede da skjønte jeg at det ikke kom til å bli noe av. Etter det har jeg bare fløtet rundt og ventet på at noe skal skje. Nå som jeg bor for meg selv og har store utgifter (skole og leie, masse lege osv) i tillegg til at jeg ikke har vært så ekstremt flink på aktivitetsfonten (får smerter i ryggen av trening) så har de tankene kommet.

 

Selv om jeg går på skole har jeg også to deltidsjobber. En vanlig butikkjobb 16-20 i hverdager og min nyeste jobb - kunde og driftsassistent på flyplassen. Selv om jeg trolig aldri kan bli pilot har jeg virkelig gått inn for det ved å få en fot innenfor jeg stortrives!

 

Vet ikke hvor relevant du kan se at dette er men tipset mitt er i bunn og grunn å gå tilbake til hva du hadde lyst til å bli som liten. Ikke så liten at du ville bli en banan i pysjamas, men akkurat der du for alvor begynte å tenke på ditt fremtidige yrke. Jeg får som sagt generell studiekompetanse, men er nødt til å ta opp et par fag for å kunne komme inn på noen som helst flygerutdanning. Dette har jeg tenkt til å gjøre i utlandet. Det er forståelig at du ikke har lyst til å flytte fre kjæreste og hjem til et helt fremmed land, men hva med å ta med deg kjæresten og bare flytte til en annen by? Jeg flyttet fra Oslo til Stavanger og føler virkelig at jeg har fått nye muligheter og et lysere syn på livet.

 

Så det beste tipset mitt er rett og slett å gjøre en stor forandring i livet ditt. Da får du motivasjon sammen med et langvarig adrenalinkick og en ny, frisk start:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Min kjøre venn. Du har tid på deg :). Jeg er 27 år og har ikke fått noe utdannelse selv. Men har gått 3år på fagskole og bygget meg opp ett lån. Har en deltids jobb sjøl. Som sakt er jeg 27 år. Til neste år skal eg ta voksenopplæring og begynne "vgs" på nytt.

 

Ville bare si at du er ikke den eneste som sliter med disse valga. Du er jo ganske heldig syns eg nå som du har kjæreste. Jeg er jo ganske ensom her jeg siter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...