pikamikaa Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 hei hei jeg skal på tur til usa i sommer og lurte på om noen kunne anbefale et kamera? syns det er litt vanskelig å vite hva man skal ha. skal ta bilder alt fra storby (new york), naturbilder (gran canyon) til nattesliv (las vegas) .. så vil nok ikke bli så bra med mitt sikkert 10 års gamle digitalkamera. men er ikke ute etter noe dyrt heller. tenkte maks 2000,- kr, men så billig som mulig, og dere kan godt si noen dyrere også om dere mener det er veldig mye bedre osv. lønner det seg med speilrefleks eller digital? eller de "nye" som ligner digital med stor sånn som går ut om dere skjønner? hehe kjempe fin diskusjon! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Hvis du vil ha et kamera som dekker opp det meste av situasjoner, så har du super-zoomen til Panasonic til bare 1.500 kr nå. Jeg har hatt forgjengeren og testet TZ30 og det gir utrolig mye for pengene, men i og med at den har såpass mye zoom så vil det jo gå noe utover bildekvaliteten. Canon S100 er et litt nettere kamera med bedre bildekvalitet, men koster også noe mer (2.200 kr). Her har du vesentlig bedre bildekvalitet - spesielt i situasjoner med litt mindre lys, der synes jeg Panasonic'en ikke var så veldig god. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Hva med Canon Ixus 255HS ? Kanskje litt liten bildebrikke hvis man vet om forskjellen på brikker, men virker som et bra allround point & shoot. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 hei hei jeg skal på tur til usa i sommer og lurte på om noen kunne anbefale et kamera? skal ta bilder alt fra storby (new york), naturbilder (gran canyon) til nattesliv (las vegas) .. Legger ved eksempler med Nikon P300 fra Chicago... Stor by (Gjennom vinduet på hotellrommet - litt "flekker" på glasset...) Parken Natteliv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå