Gå til innhold

Hvem artist synger?


Anbefalte innlegg

Hehe, velkommen til hardflame.no eller.no. ;) Er forresten ikke den sangen han mener (tror jeg). Singing in the rain og Dancing naked in the rain er nok to vidt forskjellige ting. ;) Har ikke ei dame covret den sangen på et litt senere tidspunkt også, og gitt den ut som vanlig musikkspor (ikke musikal)? Mener å ha hørt noe sånt... :shrug:

 

Må visst lære meg å lese :oops:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi jeg retter på det du skriver?

 

Hvor gammel er du egentlig? Håper de fleste her er 15- , ser sånn ut når man leser igjennom det folk skriver. Er så utrolig mye skrivefeil og andre gramatiske feil at det er skremmende.

 

Ikke at jeg er no gud på område, for all del :-)

ehh... til og med mormor på 70 år sier hvem istedet for hvilken ofte...

Lenke til kommentar

 

Ikke at jeg er no gud på område, for all del :-)

 

Husk punktum.

Og en ting til, vi skal ikke rette på andre her på forumet. Tenk om han har problemer med rettskriving da?

 

Feil av den typen som her ble påpekt skyldes hverken dysleksi eller skrivevansker , men har med latskap og dårlig ordbruk å gjøre.

 

Det er en feil som går igjen ofte blant brukere fra østlandsområdet.

Lenke til kommentar

Altså, jeg er bergenser, jeg skriver vel derfor omtrent 100% rent bokmål (håper jeg). Uansett, jeg har bodd på østlandet i 13 år nå, og det er sant at mange her borte har en tendens til å bruke feil spørrepronomen i forskjellige situasjoner. Dette er ufattelig irriterende.

 

Nå skal det nevnes at det er akkurat like irriterende når folk fra vestlandet skriver "ka e d du driv me?"

Jeg mener, hva i h'elvete er det de tenker på?!

 

Det er greit at man ikke skal kritisere måten andre skriver på, fordi de kan ha skrivevansker, men det får da være måte på! Hvor lite tanke legger de som skriver sånn faktisk ned i det de skriver?

 

Kan de forvente at vi skal bruke vår dyrebare tid på å svare dem, når de helt åpenbart ikke gidder å legge ned noen stor mengde tid i sitt spørsmål til oss? Det minste de kan gjøre er da i hvertfall å formulere seg korrekt...

 

Uansett, jeg kan ikke fordra at folk tar "snarveier" når det gjelder grammatikk og staving. "Hastverk er lastverk" er det noe som heter - ja, kanskje er det ikke lastverk for deg, men for meg som må lese ditt hastverk er det søren meg litt av et lastverk!

 

I tillegg til det er jeg sterk motstander av at det faktisk er lovlig å si skjino i stedet for kino, bannan i stedet for banan, appellsinn i stedet for appelsin, og en rekke andre lignende ting. Dialekt? Ja, jeg har det jeg også, men når man skriver kan man i hvertfall prøve å legge det bak seg...

 

Jaja, gadd noen å lese igjennom det jeg skrev? Hvis noen gadd det er det meg likegyldig om dere er enig eller ikke, men tenk over det neste gang du skriver (vær så snill?) en post her på HW.no.

 

PS: Nynorsk går selvfølgelig utenfor det jeg har skrevet over. Nynorsk er like korrekt som bokmål, så det skal selvsagt ikke korrigeres ;)

Lenke til kommentar

I tillegg til det er jeg sterk motstander av at det faktisk er lovlig å si skjino i stedet for kino, bannan i stedet for banan, appellsinn i stedet for appelsin, og en rekke andre lignende ting.

Riktignok er det vedtatt av Norsk Språkråd at Bannan etc. også er korrekt uttale, men jeg har aldri sett noen referanse til at "Skjino" er korrekt på noen som helst måte??.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...