Gå til innhold

Test: Asus PadFone Infinity

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981734

Dessverre er det foreløpig en pris på over 6000 KR for 64 GB versjonen uten PadDock, det er trist ettersom det står her at den skal koste 4800 KR :-(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt selvmotsigelse her. I første avsnitt skriver dere at dere ikke savner tastaturet som fulgte med den første PadFone modellen, mens i under "kort sagt" skrivere dere at et av ankepunktene er at den ikke har tastaturmulighet... Det gir ikke mening.

Hei - det er ikke slik at vi automatisk gir trekk for ting vi fører opp under "minus". Dette er bare ment som en liste over egenskaper som vi tror kan slå positivt eller negativt ut for noen av de som skal kjøpe produktene. Tastaturmuligheten var noe det ble fokusert en del på i første generasjon av produktet, derfor har vi satt mangel på dette i denne modellen opp som et punkt det kan være verdt å være oppmerksom på. For undertegnede, som testet telefonen, er ikke tastaturmulighet så viktig - men jeg skal ikke utelukke at det kan være det for noen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Dessverre er det foreløpig en pris på over 6000 KR for 64 GB versjonen uten PadDock, det er trist ettersom det står her at den skal koste 4800 KR :-(
Ops - her må jeg ha blingset og tatt prisen til PadFone 2. Har rettet opp i faktaboksen.

Nei... Det er Prisguide som ikke virker.. Dustin.no selger den for 4800kr

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ops - her må jeg ha blingset og tatt prisen til PadFone 2. Har rettet opp i faktaboksen.

Men batterispesifikasjonene stemmer ikke i faktaboksen. Ihvertfall sier du 2400 mAh i teksten og 2140 mAh i faktaboksen :)

Lenke til kommentar

Dette glimrende konseptet blir bare bedre og bedre gjennomført for hver versjon, men det er fortsatt et stykke igjen før jeg kan ha løp-og-kjøp-følelser. Minnekortmangelen er den mest påfallende - i en telefon betyr det litt mindre, men et nettbrett bruker jeg mer og mer som en PC, med tilsvarende lagringskrav etc. Det er uutnytta plass for diverse innganger på brettet.

Når skal de lære at det er jeg som bestemmer hva jeg trenger av lagringsplass, og hvordan?

Så er det dumt at de i en så påkosta modell ikke legger inn enda mer kapasitet i nettbrett-batteriet, sånn at telefon + opplading fra brett kunne holde til flere dagers kombinert bruk.

For å kunne brukes effektivt som seriøst arbeidsredskap, bør en ha flere utganger. Acer Iconia A700 har f.eks micro-HDMI, sånn at jeg kan kople til projektor eller ekstern monitor direkte, uten spesielt adapter som dessutentar opp USB-plassen.

Så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke utvider brettdel-tilbudet: For min del kunne jeg f.eks. tenkt meg både 7-8" og 13" skjermer, hvis de selges for greie priser. Faktisk ville jeg i så fall trolig stått over 10". I dag går jeg rundt med mobil, 7" brett og ofte 13" pc - de trengs og brukes til ulike formål. Jeg har også gjerne blåtann-tastatur og -mus med.Tenk om jeg kunne greid meg med en super-padfone med to brettskjermer! 13" brett er jo for stort for de fleste, men som et rimelig ekstra-alternativ kan det være veldig interessant.

Særlig bra ville det bli om skjermene også kunne brukes uavhengig av telefonen, gjerne med digitizer-funksjonalitet a la Note 10.1. Alt sammen ville addere opp i pris, men ikke så voldsomt høyt. I dyreste laget for leketøy og smartphone ja, men ikke som arbeidsredskap.

Endret av SNratio
Lenke til kommentar

Hei - det er ikke slik at vi automatisk gir trekk for ting vi fører opp under "minus". Dette er bare ment som en liste over egenskaper som vi tror kan slå positivt eller negativt ut for noen av de som skal kjøpe produktene. Tastaturmuligheten var noe det ble fokusert en del på i første generasjon av produktet, derfor har vi satt mangel på dette i denne modellen opp som et punkt det kan være verdt å være oppmerksom på. For undertegnede, som testet telefonen, er ikke tastaturmulighet så viktig - men jeg skal ikke utelukke at det kan være det for noen.

Det er slik det fungerer ja. :)
Lenke til kommentar

Hvor finner du den til 4800? På denne siden koster den 6 059 kroner: http://www.dustinhom...-infinity-64gb/

Men velger du "Bedrift" får du en pris på 4 899 kroner, men det er ekskl. mva., dvs. at prisen blir 6 123 inkl. mva. + frakt.

http://www.dustinhome.no/product/5010743619/asus-padfone-infinity-64gb/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

Hvor finner du den til 4800? På denne siden koster den 6 059 kroner: http://www.dustinhom...-infinity-64gb/

Men velger du "Bedrift" får du en pris på 4 899 kroner, men det er ekskl. mva., dvs. at prisen blir 6 123 inkl. mva. + frakt.

Når jeg trykker på linken din står det 4773kr for produktet :S Gjør det ikke det for deg?

Lenke til kommentar

Gjør ikke det her, du roter nok.

Jeg roter helt sikkert ikke ... Jeg satt i sted og vurderte om jeg skulle kjøpe 32gb tlf + pad for 6,1k eller 64 tlf for 4,8k. Jeg fikk opp den prisen både på blindern og hjemme. Nå har jeg studentkonto hos dustin, men jeg trodde ikke det skulle spille noen rolle :S

Lenke til kommentar

Jaja, synd de helt uten mål og mening (bortsett fra å presse penger ut av deg, selvfølgelig) har gått for det ekstremt forbrukerfiendtlige valget å droppe minnekortstøtte. Da blir det ikke kjøp uansett.

Men med minnekort, og en skjerm på maks 4,3", så kunne dette faktisk vært brukbart. Jeg vil IKKE ha en 5"-mobil når hele poenget med en slik løsning (i mine øyne) er å ha en mobil med brukbar størrelse som dockes i nettbrettet når du trenger mer skjermplass.

red: Jeg får og 4782kr, så jeg tipper wholmen har glemt at han er studentkunde. ;)

Men det er uvanlig at Dustinhome har såpass bra avslag. Fristet jo nesten litt dette! Hadde den bare hatt miennkortstøtte og en tlf på maks 4.3"...

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

red: Jeg får og 4782kr, så jeg tipper wholmen har glemt at han er studentkunde. ;)

Men det er uvanlig at Dustinhome har såpass bra avslag. Fristet jo nesten litt dette! Hadde den bare hatt miennkortstøtte og en tlf på maks 4.3"...

4782,- for kun telefonen, i tilfelle noen ikke er klar over det.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på tilgjengelighet på dette produktet? Når er det klar for salg i norske butikkhyller og har du/dere noen informasjon/indikasjoner om Netcom kommer til å føre denne spesifikke modellen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

Nei... Det er Prisguide som ikke virker.. Dustin.no selger den for 4800kr

Nei, ikke enda....
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...