sampaka Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) Jeg har laget en linjefigur hvor jeg viser prevalens (blå linje) og insidens (rød linje) av et fenomen. Siden prevalensen er i % og insidensen er X av 1000 har jeg laget to Y-akser. Venstre viser fra 0-14% og høyre viser 0-14 pr 1000. Siden det ikke er helt åpenbart hvilken linje som refererer til hvilken skala ønsker jeg å dele opp "legend" i to slik av jeg får forklaringen blå linje/prevalens på venstre side av figuren, mens jeg får rød linje/insidens på høyre side av selve figuren? Endret 7. mai 2013 av sampaka Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) Et alternativ kan være å sette inn aksetitler for primær- og sekundæraksen i tillegg til tegnforklaring. Med tegnforklaringen over eller under kan det jo bli seende brukbart ut. Endret 7. mai 2013 av Frikky 1 Lenke til kommentar
sampaka Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2013 Takk for tipset. Det ble en godkjent løsning med ditt forslag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå