nexgen Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Hei! Noen som handlet hos nettbud.no ? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Det heter ikke handlet, det heter gamblet. 6 Lenke til kommentar
nexgen Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2013 Ingen som har gamblet? Lenke til kommentar
ken123 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Nettbud er svindel ikke prøv det 5 punkter 1. Hvis det er et rom som gir bud og det er 5 personer der og du velger å være med, og velger autobud fordi du må f.eks gå på toalett og ikke vil miste gevinsten. Så kan du se at du konkurer med 5 alene. Hvis jeg er nr 1, gustav er nr 2, per er nr 3, sara er nr 4, tom er nr 5 og stine er nr 6. Hvis alle har autobud så gir jeg som nr 1 bud så gir nr 2 bud så gir jeg bud så gir nr 3 bud så gir jeg bud så gir nr 4 bud så gir jeg bud så gir nr 5 bud så gir jeg bud så gir nr 6 bud. Dette betyr hvis en annen bruker gir 200 bud så må jeg ut med 1200 bud for at det skal gå rundt. Dette er veldig urettferdig. 2. En annen ting hvis du ikke er med noen bud runder og bare følger med og venter til at andre skal bli ferdig så tar det alltid 20-50 sec før neste person gir bud, men hvis jeg gir auto bud så gir jeg bud rett etter noe har gitt bud (1-3 sec). Så går det ca 20-50 sec, så gir en annen bud så gir jeg bud med en gang igjen. Dette er også veldig urettferdig. 3. Når du gir autobud så er det sånn at du gir bud hele tiden så er det alltid en person som gir autobud 1 gang per kanskje 10-20 ganger etter noen har gitt bud, dette skjønner jeg ikke hvorfor vil en bruke tid på å trykke på autobud hvis du skal bare gi bud en gang er det ikke like greit å trykke på singel bud. Ellers så har denne person ekstremt heldig hvor jeg må gi bud ca 20 ganger og han bare en gang når begge har autobud. Enda mer urettferdig. 4. Hvis du ser på avsluttede aksjoner så kan du se på bud rundene her er det også noe som ikke stemmer. Det er alltid minst 4 personer som gir bud og alle gir bud samtidige eller nesten samtidige. Plutselig vinner en av med premien. Hva er sjansen for at alle den andre skulle gå på toalett eller skal ta en rask telefon samtale eller gå å hente noe å spise eller drikke, så vinner den ene personen. Eller at alle går tom for autobud samtidige! og at folk alltid vinner premier med lite pris, mens når du gir bud så stopper det aldri. Jeg kjøpte bud for 3000kr det vil si 1500 bud i tillegg satt jeg foran pcen nesten 14timer uten å vinne den bare økte og økte. Jeg prøvde bare på en premie. 5. Jeg søkte opp denne mannen det ser ut som det er 2 brødre som driver denne bedriften og hjemme fra. Jeg ringte han og sa at dette er juks du driver med, men han benektet det, så spurte jeg om han kunne forklare det jeg observerte, men det kunne han ikke. Jeg sa jeg ville ringe advokaten min og ringe avisen osv. han tilba meg å gi meg pengene tilbake, så prøvde jeg på en ting til jeg sa jeg ikke var fornøyd og ville ha premien min gratis i tillegg. Dette ville han ikke gå med på det var enten pengene tilbake eller ingen ting. Jeg tror at han ikke har noe varer i det helle tatt. Så jeg valgte selvfølgelig pengene tilbake bedre enn ingen ting. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Det du skriver om autobud funksjonen er litt mistenkelig. Hvordan autobudene fungerer burde jo komme klart frem på siden. Det står "Dine bud vil bli brukt når klokken nærmer seg slutten 180 sekunder." Men når jeg observerer så blir autobud lagt inn når det er 10 sekunder igjen. Lenke til kommentar
ken123 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Hvis det er du som gir autobud ser du hva som er galt. Hvis du observerer andre ser det helt normalt ut fordi nettbud gir bud mot seg selv. Men hvis du bare går på avsluttende aksjoner og trykker på en premie og ser på hvordan aksjone er avsluttet på alle ser du at her er det noe som ikke stemmer. Hvorfor er det altid 5 som gir bud samtidige på sec plutselig så stikker en av med premien. Hva er sjansen for at alle skulle gå tom for bud samtidige eller at alle skulle bare en fort tur på toalett eller bare skulle hente em brødskive osv.... Og de som vinner, vinner altid premien til liten pris! Lenke til kommentar
Mez Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 har ikke forsøkt å gi bud, bare observerte siden det kom opp her at dette er svindel... Lenke til kommentar
Mez Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Skeptikere kan jo ta en titt her, er noe som ikke stemmer: 10 bud på 1 sekund... http://www.nettbud.no/auctions/-Bosch-vinskap-kr-12300-373 Bud historie TID BUDGIVER TYPE Today, 17:21:34 Rekorden Single Bid Today, 17:21:34 candersen Single Bid Today, 17:21:34 Rekorden Single Bid Today, 17:21:34 osram Bid Buddy Today, 17:21:34 Nikko Bid Buddy Today, 17:21:34 candersen Single Bid Today, 17:21:33 donkis Bid Buddy Today, 17:21:33 Eirikmath Single Bid Today, 17:21:33 osram Bid Buddy Today, 17:21:33 Ballder Single Bid Lenke til kommentar
ken123 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Som jeg sier nettbud er et svindel!!!!!!! Og det du fant ut er bare en liten del av hva jeg oberserverte! Lenke til kommentar
Mez Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg sier ikke det er svindel, men mistenkelig. Det der kan jo komme av teknisk feil, f.eks. at systemet hang og ingen fikk lagt inn bud... Lenke til kommentar
ken123 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 De har vært sånn helt fra starten og at det er på alle avsluttede aksjoner og det er fortsatt sånn! Lenke til kommentar
Mez Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Ser hva du mener. Mistenkelig, men mulig det er en teknisk feil som gjør at det vises sånn - så vil ikke beskylde noen for svindel uten å være sikker. Lenke til kommentar
ken123 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 En ting til som du ser på avsluttede aksjone så har alle vunnet premien til liten pris. Kan folk være så heldige, mens når jeg bruke 3000 kr og satt foran pc nesten 14 timer og vant ingen ting den bare økte og økte. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Den auksjonen som du brukte 3000 kr på, hvordan endte den da? Den kan jo ikke ha gått til "liten pris" som du sier. Dette er jo auksjon, så det avhenger jo av hvor mange budgivere hvor lenge auksjonen varer. F.eks. så kan det jo være perioder med få budgivere som kan øke sjansene for at man vinner auksjonen. Er det mange budgivere og mange som bruker autobud så vil det jo logisk ta lang tid før auksjonen slutter. Lenke til kommentar
ken123 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Det var alltid de samme folka som kom og gikk. Enkelte ganger vare singel bud enkelte ganger var det autobud. Men alle de punktene jeg skrev lenger opp observerte jeg. En ting som var veldig rart var at hvis en person venter på at bud skal komme på siste sec. Så gir han auto bud en gang, har man tid til det, er det ikke fortere å gi singel bud! Ellers så er det veldig urettferdig hvis vi begge har autobud, mens jeg gir autobud mellom 10-20 ganger, så gir han andre autobud en gang! Det var alltid de samme folka som kom og gikk. Enkelte ganger vare singel bud enkelte ganger var det autobud. Men alle de punktene jeg skrev lenger opp observerte jeg. En ting som var veldig rart var at hvis en person venter på at bud skal komme på siste sec. Så gir han auto bud en gang, har man tid til det, er det ikke fortere å gi singel bud! Ellers så er det veldig urettferdig hvis vi begge har autobud, mens jeg gir autobud mellom 10-20 ganger, så gir han andre autobud en gang! Lenke til kommentar
Mez Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Har du tenkt at å gi 1 autobud kan være en taktikk? Er jo opp til hver enkelt å velge hvordan og når man gir bud. Det er jo ikke urettferdig. Det du sier at hvis begge har nok autobud igjen, og du gir autobud 20 ganger, mens han gir en gang i samme periode. Betyr det at du byr over deg selv, eller er det folk med enkeltbud som gir bud innimellom? Isåfall så kan jo hende han andre bruker taktikken med å legge 1 autobud. Uansett, så syntes jeg det er drøyt å beskylde for svindel uten å ha grunnlag for det. De tingene du sier her kan jo forklares, men jeg er enig i at det virker mistenkelig. Håper at Nettbud kommer med en forklaring på dette. Endret 16. mai 2013 av Mez Lenke til kommentar
ken123 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Dette er meningsløs å diskutere med deg enten ta å gi bud så forstår du hva jeg mener ellers få E Mail adr din. Jeg har tatt opp 30 bilder av budene mine jeg kan sende deg bildene så kan du se for deg selv Lenke til kommentar
Mez Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Sendte deg PM så du kan sende meg disse bildene du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå