Horten Market Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Fant bortført ung jente i gresk romleir: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10152629 Hm, fordommene får bein å gå på. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Se til helvette å send dem hjem. Når de kjerringene som sitter her i byen å tigger veier 150kg + og spiser cheeseburgere fra mcdonald hver morgen når jeg passerer der, da blir jeg bare kvalm og forbannet. De roper også etter deg, og gnir koppen helt oppi trynet på deg. Lenke til kommentar
Geir44 Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Tenk om de kunne tilpasse seg samfunnet der de kommer fra i steden for å gjøre seg så upopulære at de blir jaget? Om de ikke liker rumensk levestandard får de jobbe for å forbedre det landet de er en del av. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Se til helvette å send dem hjem. Når de kjerringene som sitter her i byen å tigger veier 150kg + og spiser cheeseburgere fra mcdonald hver morgen når jeg passerer der, da blir jeg bare kvalm og forbannet. De roper også etter deg, og gnir koppen helt oppi trynet på deg. Du bor ikke tilfeldigvis i Oslo, og tenker på den gamle dundra som sitter på Majorstuen, ved t-banen? Beina i kors går ikke der, er vel omtrent 90 grader for å få plass til det som henger. Satt på en ølkasse på onsdag, såvidt hun fikk plass på den. Bare matbudsjettet der i gården må jo nesten gi tak over hodet... Når det gjelder trådens tema så mener jeg at det får være opp til romfolket og andre som har misbrukt vårt åpne sinn til å gjenvinne tilliten på egen hånd. Jeg driter i om det er sneiper i asfalten der jeg går, så de ville fått akkurat det samme som før fra meg dersom de ble satt til en slik aktivitet: null kroner og null øre. Jeg ga en halv pakke hveteboller en gang, hvis noen virker desperate etter en matbit skal jeg alltid gi dem det - men penger gidder jeg ikke donere bort. Skal romfolket bli akseptert må de nærme seg kulturene de tydeligvis er så avhengige av, for eksempel ved å ta offentlig utdanning der de hører hjemme. De har et tilbud i Romania, som ikke blir brukt av minst to grunner: 1: Offentlig utdanning er en trussel mot deres kultur, og 2: når barna når en viss alder er de voksne og skal stifte familie. Dette er gjerne før de egentlig har fått noen utdanning. Dette må de selv velge bort, fornye seg selv en smule. Det går nok noen år, men når det først kommer endel som faktisk har kompetanse og relativt flytende engelsk med på lasset vil man se en holdningsendring ganske kjapt - vi har da tatt polakkene og baltikum-arbeiderne under vingene våre. Dette er dog noe romfolket/rumenerne selv må ta inititativ til. De har alle muligheter, men kaster dem bort (les: prioriterer dem bort). Når det gjelder den lokale problematikken med leire osv så er det jo nettopp leirene som er problemet. De klynger seg sammen i store flokker, hadde de brutt opp familiene sine hadde de nok fått være i fred. men: romfolket har sterke familiebånd, så det er neppe noe alternativ. 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Fant bortført ung jente i gresk romleir: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10152629 Hm, fordommene får bein å gå på. Vel, er nok en del forutinntatte som ble laaange i maska nå, når saken er oppklart dette skurret gjør vel dette og, men er visstnok biologisk mor iflg. DNA test Ikke noe kriminelt har skjedd http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10127694 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Du støtter ikke barn som jobber. Du støtter ikke personer som forsøpler for å så "rydde opp". Du støtter ikke tiggere. Kjør debatt. Synes debatten om man skal kunne tigge eller ikke er nedverdigenende. Det er flere grunner for dette. Det konkrete jeg synes er galt med dette, er at man utestenger en gruppe mennesker (etniske grupper) fra samfunnet, slik jeg ser på det. Du skriver noe jeg synes er veldig bra; gi dem en mer verdig tilværelse i samfunnet, og de vil få mer respekt (jeg mener respekt handler om mer enn hva en gjør). Jeg synes det er et godt forslag, hvorfor ikke sende det til en politiker eller to, og se om de liker det? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Vel, er nok en del forutinntatte som ble laaange i maska nå, når saken er oppklart dette skurret gjør vel dette og, men er visstnok biologisk mor iflg. DNA test Ikke noe kriminelt har skjedd http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10127694 Det er langt fra sikkert at ikke noe kriminelt har skjedd - jeg vil anta at man er pålagt å rapportere inn barn som blir mottatt slik. Det kan ikke være null retningslinjer ift adopsjon, så det er et potensielt lovbrudd. Dessuten, ifølge et par artikler jeg har lest, har de "nye" foreldrene endret forklaring flere ganger, før de endte opp med det som ser ut til å være sant. Det er også lite sannsynlig at å lyge i avhør er gangbart andre steder, som her. Jeg mener også å erindre noe om at de hadde løyet på seg flere barn for å kunne motta mer fra staten? Masse å ta av her, håper de får sin straff - selv om de selvsagt skal slippe å bli tatt for bortføring av barnet. Lenke til kommentar
Geir44 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Jemini.... Få disse folka vekk fra gatene. Opprett en leir i Finnmark om de ikke drar. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Det jeg mente med intet kriminellt, er at det fremkommer at biologisk mor frivillig ga fra seg jentungen fordi hun iflg. media ikke var i stand til å forsørge enda et barn (har 10 barn fra før) Det var altså ikke noe av dette fantasifulle fra media: Mener tom grav kan forklare hvem fireåringen er Fireåring-spor peker mot Sverige Politiet: Mysteriejenta «Maria» kan ha blitt solgt Desperat jakt etter «Marias» foreldre i over tyve land Tror Norge blir koblet inn i jakten Sjekker «Maria» opp mot ti savnede barn Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 - jeg vil anta at man er pålagt å rapportere inn barn som blir mottatt slik. Det kan ikke være null retningslinjer Hva med det nye mantra "mindre byråkrati & papirmølle" og "gjøre hverdagen lettere for folk" ? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hva med det nye mantra "mindre byråkrati & papirmølle" og "gjøre hverdagen lettere for folk" ? Man kan jo begynne med å avvikle selvangivelsen, finnes vel knapt noe mer byråkratisk enn det som har med skatter og avgifter å gjøre. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Det jeg mente med intet kriminellt, er at det fremkommer at biologisk mor frivillig ga fra seg jentungen fordi hun iflg. media ikke var i stand til å forsørge enda et barn (har 10 barn fra før) Det var altså ikke noe av dette fantasifulle fra media: Mener tom grav kan forklare hvem fireåringen er Fireåring-spor peker mot Sverige Politiet: Mysteriejenta «Maria» kan ha blitt solgt Desperat jakt etter «Marias» foreldre i over tyve land Tror Norge blir koblet inn i jakten Sjekker «Maria» opp mot ti savnede barn Det er da intet nytt at man lager artikler på teorier. I timene etter 22 juli var jo en islamsk terroraksjon noe reportere lanserte på direktesendt fjernsyn. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Vel, er nok en del forutinntatte som ble laaange i maska nå, når saken er oppklart Da får vel "fosterforeldrene" jenta tilbake da? Niks, bulgarsk nyhetsbyrå melder at hun blir sendt hjem til Bulgaria og plassert i et krisehjem. De biologiske foreldrene skal også ha ytret ønske om å få henne tilbake. Når det gjelder fordommer mot rom-folket: Fosterforeldrene oppgir å ha et sted mellom 7 og 10 barn ... Ikke godt å vite fra dag til dag. Endret 25. oktober 2013 av Horten Market Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Det er da intet nytt at man lager artikler på teorier. Enda verre at dette "blondt hår" hysteriet sprer seg inn i politiet i ulike land. I Irland har to unger siste uka blitt fjernet fra sine (rom) foreldre utelukkende pga. utseende. Noe som nå har vist seg å være et gedigent overtramp fra politiet, og ungene returnert etter ordre fra domstol. Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Ja, hun har det sikkert mye bedre som fremtidig tigger i en romleir, med ti uutdannede søsken pluss foreldre. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Spørs om det ikke opprinnelig er en norsk viking som er stamfaren til disse rom-folka, og til det lys-blonde genet som forekommer. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Ja, hun har det sikkert mye bedre som fremtidig tigger i en romleir, med ti uutdannede søsken pluss foreldre. +- 20%, da det visst er vanskelig å vite antallet selv for moren som har født dem. Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Det er ikke Norge sitt ansvar å ta vare på hele verden. Syns ikke de fortjener noen jobb, med mindre de blir ansatt på normalt vis. Kan ikke huske staten "lagde" jobb til meg når jeg var arbeidsledig og ser ingen grunn til at de skal gjøre det nå. Kast ut søpla og hjelp norske rusmisbrukere og andre NORDMENN som faktisk trenger det! Endret 26. oktober 2013 av TityBoi 3 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Kast ut søpla og hjelp norske En veldig unorsk måte å omtale mennesker på. Er du utlending? Lenke til kommentar
Geir44 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 En veldig unorsk måte å omtale mennesker på. Er du utlending? Vel, det er uansett den typen utlending vi trenger. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå