mwy Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 http://norskfilm.montages.no/2013/05/07/nrk-drama-inkompetent-og-lite-kreativ/ Nrk drama får hard medfart i en ny undersøkelse blant meldemmene av Dramatikerforbundet. Sterke ord blir brukt. Er alle enig i at NRK drama er ræva? Syntes dere ikke som meg at det etterhvert har kommet bedre TV serier på NRK, til tross for fadesen med Erobreren? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Jeg synes NRK har et relativt lavt nivå på sine dramaserier. Sagt på en annen måte synes jeg de gir ut alt for ujevne produksjoner som blant annet lider under dårlige manuser samt variable skuespillerprestasjoner. Men unntak fra dette finnes det i rikt monn. I de senere år kan "Koselig med peis" nevnes som en absolutt høydare for min del. Jeg er også så gammel at jeg kan huske da "Vestavind" gikk på tv'en på 90 - tallet. Det var en troverdig og god dramaserie i ekte NRK - ånd. De senere års serier har dog vært variable og for dårlige. Jeg likte ikke "Himmelblå" da det ble for mange teatralske skuespillere og teit manus. Her velger jeg heller "Skjärgårdsdoktorn" fra SVT som er en lignende serie, bare mye bedre. Videre var "Erobreren" etter min mening jevnt dårlig. Lenke til kommentar
mwy Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2013 Jeg synes NRK har et relativt lavt nivå på sine dramaserier. Sagt på en annen måte synes jeg de gir ut alt for ujevne produksjoner som blant annet lider under dårlige manuser samt variable skuespillerprestasjoner. Men unntak fra dette finnes det i rikt monn. I de senere år kan "Koselig med peis" nevnes som en absolutt høydare for min del. Jeg er også så gammel at jeg kan huske da "Vestavind" gikk på tv'en på 90 - tallet. Det var en troverdig og god dramaserie i ekte NRK - ånd. De senere års serier har dog vært variable og for dårlige. Jeg likte ikke "Himmelblå" da det ble for mange teatralske skuespillere og teit manus. Her velger jeg heller "Skjärgårdsdoktorn" fra SVT som er en lignende serie, bare mye bedre. Videre var "Erobreren" etter min mening jevnt dårlig. Himmelblå var jo en norsk versjon av en engelsk serie? Koselig med peis er vel det eneste som var skikkelig originalt. Men jeg vet ikke om den var produsert av et eksternt firma akkurat slik som Halvbroren? Jeg maktet ikke å se på Erobreren. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) Himmelblå var jo en norsk versjon av en engelsk serie? Koselig med peis er vel det eneste som var skikkelig originalt. Men jeg vet ikke om den var produsert av et eksternt firma akkurat slik som Halvbroren? Jeg maktet ikke å se på Erobreren. Godt mulig at "Koselig med peis" ble produsert av et eksternt firma, det skulle ikke forundre meg i så fall. Hovedpoenget mitt er at serier laget av NRK drama selv ofte (men ikke alltid) blir preget av for dårlig manus og ujevne skuespillerprestasjoner (dårlig regi?). Unntak finnes. "Halvbroren" har jeg ikke sett. Om du har sett denne, synes du den var bra? Det må nevnes at jeg likte "Lilyhammer" - en serie laget av Rubicon tv. Endret 7. mai 2013 av ostenxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå