Gå til innhold

Ny skjerm til 3-4 lapper men ikke Trinitron!!


billythekid

Anbefalte innlegg

har hatt en Trinitron skjerm nå i 2-3 måender en Svart 19tommer UltraScan P991 fra Dell... jeg LIkte IKKE dette bildet å fikk vondt i hodet av å sitte å se på skjermen. i tilegg iriterte stripene meg grenseløst. jeg likte heller ikke at skjermen var Svart. tenke jeg skulle selge denne å kjøpe ny kan dere komme med noen anbefalinger??

 

takk for alle svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send den til meg. Jeg vil gjerne ha en gratis Sony skjerm jeg.

At du gir opp den skjermen skjønner jeg lite av. Siden du får vondt i hodet av å se på den, så har du kanskje glemt å stille på Hz'en? Sette den til 85 eller 100Hz så får du ikke vondt i hodet lenger.

 

Spiller du mye? Har du Win XP? Last ned Powerstrip og lås refreshraten.

 

Må si at en liten stripe over skjermen og at skjermen er svart er vel ikke så mye å bry seg om?

Hadde selv en Trinitron skjerm fra Sony. Eneste gangene jeg la merke til stripa var i Windows.

Lenke til kommentar

Kan anbefale Samsung 959nf, som har et utrolig klart og skarpt bilde, gode farger. Den bruker dog diamondtron biledrør, som er temmelig likt trinitron, og har de små stripene. Jeg synes ikke disse stripene er merkbare i det hele tatt, mulig de synes bedre på trinitron skjermer (har ikke prøvd/sett noen skjermer med t.røret), men kan ikke skjønne at noen kan få problemer med de på denne skjermen. Jeg legger kun merke til de hvis jeg konsentrerer meg hardt for å se de, og da kun ved veldig lyse bakgrunner. Ved normal bruk er hverken jeg, eller noen av de andre som har prøvd denne skjermen hos meg plaget med disse.

 

Eizo er vel regnet som å ha de beste skjermene, men også de dyreste, må nok opp endel i pris da. Hvis du har mulighet så burde du kanskje prøve ut en diamondtron skjerm, se om det er noen forskjell. Bildet er i alle fall upåklagelig på 959nf, etter min mening, og burde være et av de beste valgene til den prisen.

Lenke til kommentar

Er vel de som "holder" skjermbildet oppe, elns... aperture grill kalles den teknikken, forundrer meg litt at de ikke har klart å komme opp med en bedre metode for å få flatt bilde uten å måtte ha de stripene der. Men må si det har overrasket meg at dere plages så veldig med disse... Har dere hatt skjermene lenge? Var sånn med meg at jeg så litt aktivt etter de og tenkte endel på at stripene var der i starten, men etterhvert som ukene gikk, forsvant problemet totalt...

Lenke til kommentar
Send den til meg. Jeg vil gjerne ha en gratis Sony skjerm jeg.

At du gir opp den skjermen skjønner jeg lite av. Siden du får vondt i hodet av å se på den, så har du kanskje glemt å stille på Hz'en? Sette den til 85 eller 100Hz så får du ikke vondt i hodet lenger.

 

Spiller du mye? Har du Win XP? Last ned Powerstrip og lås refreshraten.

 

Må si at en liten stripe over skjermen og at skjermen er svart er vel ikke så mye å bry seg om?

Hadde selv en Trinitron skjerm fra Sony. Eneste gangene jeg la merke til stripa var i Windows.

 

jeg har prøvd både 85 og 100hz uten at jeg synes dette hjalp. sitter å ser på denne skjermen Samsung Syncmaster 1100P+ er ikke det en bra skjerm??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...