Gå til innhold

Fototreff - 29.juni - Oslo

Anbefalte innlegg

Brikke? :omg: Jeg har kjøpt "nytt" kamera i dag:

post-16418-0-80831300-1372450248_thumb.jpg

Tøft! :)

Denne må du ta med deg! :)

Har faktisk litt lyst på noe slikt selv...

Men til dere alle:

Hvordan ligger Fotovideo til i Oslo med tanke på en mulig snevrere rute grunnet muligens regn?

Har aldri vert der og kunne vert interresant.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er været ugreit så er det veldig greit å legge ruten om Fotovideo.

Er været greit og kjøpelysten stor, så er det også greit å legge turen om Fotovideo :D

Japan Photo har en rimelig stor sjappe i Byporten, så det er på veien, forøvrig ...

Med andre ord, dårlig vær er ingen hinring :)

(Wraith, er det en F70?)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

En skikkelig kalssiker med andre ord - jeg hadde forgjengeren (F501). Har hatet Nikon siden ...

Så den blir nok med i morra. Det hjalp jo bra på at en annen fotosjappe hadde tømmesalg på film til 49kr rullen (ikke utgått) :wee: Sært av butikker å kutte ut sånt fra sortimentet

Lenke til kommentar

Så den blir nok med i morra. Det hjalp jo bra på at en annen fotosjappe hadde tømmesalg på film til 49kr rullen (ikke utgått) :wee: Sært av butikker å kutte ut sånt fra sortimentet

Da fikk du ihvertfall mye billig film :)

F401 kan vel best sammenlignes med D3x000 i dagens sortiment. Har du en passende 50mm, så bør det være mulig å ha det morsomt.

Lenke til kommentar

Da har jeg pakket. Tar med Canon T90 med 50/1.2 og 135/2, samt en rull Fomapan 100. Tar og med E-M5, 12-50, 7.5 Fisheye, 20/1.7, 25/0.95 og 60/2.8. Er det noen som vil låne noe annet av det jeg har er det bare å si ifra... :)

Lenke til kommentar

Tanken min var å ta med Pana G3 og Oly 17mm f/1.8, Sigma 30mm f/2.8 og Sigma 60mm f/2.8. Dog ble bagen så tom at E-PM1, Pana 20mm f/1.7 og Oly 45mm f/1.8 blir med også. Da er bagens vekt på nivå med en middels speilrefleks med en zoom gf et fast-objektiv.

Lenke til kommentar

Jeg trives langt mer når utstyret er lett og når man skal vandre en del. Man er mer anonym med tanke på gatefoto og andre mennesker respekterer deg på en annen måte med et kamera som er gammelt og analogt ut. Man er liksom ingen "fare" for noen.

Dytter man en 5D opp i ansiktet på noen så blir saken annerledes.

5D'ener flott til mye rart, men i morgen er jeg ikke i tvil om at X100S is the shit :)

Lenke til kommentar

God morgen alle vandreklare fotofolk!

Storm er mer optimistiske enn yr, så jeg fortviler ikke ennå.

Selv kommer jeg til å ta et tidlig tog for å ha litt tid til en tur innom fotovideo sin butikk på forhånd. Det gjør meg absolutt ingen ting å avlegge flere besøk der i dag :)

Snakket med Wraith i går kveld, og jeg kan i det minste tilby å holde han med selskap på toget den siste timen inn til Oslo.

Når det gjelder butikken til fotovideo, så ligger den i Møllergata 4, og det er et minutts gange om man tar trikk/buss, og to-tre minutter fra Stortinget t-bane stasjon. Jeg kommer til å kjøpe dagskort på sone 1.

Det blir hva man gjør det til ;)

Lenke til kommentar

Jeg dukker fortsatt opp :)

Noen som tar tog fra Fredrikstad her?

Været ser ikke veldig bra ut nei og faktisk har det meldt mest regn i den tiden vi skal vandre også, hehe.

Toget mitt går 12:38 fra Fredrikstad.

Vi må¨nok finne en alternativ rute i dag muligens for å vasse rundt i regnvær med finstasen er jeg ikke spesielt interesert i :)

Vi snakkes folkens! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...